Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Φουσκωτό GRAND Golden Line G850

13 Δεκεμβρίου, 2022

Φουσκωτό GRAND Golden Line G850

Με µήκος τα 8,50 µέτρα, το GRAND Golden G850 αποτελεί τη ναυαρχίδα του ναυπηγείου, ένα RIB κατάλληλο τόσο για ναυτικό τουρισµό, όσο και για µικρές ή µεγάλες βόλτες στη θάλασσα, πάντα µε το design και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν τα µοντέλα της σειράς Golden.

Τα φουσκωτά GRAND έχουν κερδίσει την εµπιστοσύνη της Ελληνικής αγοράς µε την υποστήριξη της Ελληνικής αντιπροσωπείας Leadmar. ∆ιακρίνονται για την εξαιρετική αισθητική, την αξιοπλοΐα, το φινίρισµα και την εργονοµία τους.

Ξεκινώντας από τον Καναδά, η GRAND κατάφερε να γίνει ένας από τους µεγαλύτερους κατασκευαστές φουσκωτών στην Ευρώπη καθώς επεκτείνεται και σε άλλες αγορές όπως αυτή της Αµερικής και της Μέσης Ανατολής, διαθέτοντας µία µεγάλη γκάµα σκαφών, που περιλαµβάνει µοντέλα τόσο για χρήστες αναψυχής όσο και για επαγγελµατίες.

Το G850 ενσωµατώθηκε στην παραγωγή το 2017 «απογειώνοντας» αισθητικά την γραµµή της οµώνυµης σειράς. Πρόκειται για ένα πολυτελές, µεγάλο και ευρύχωρο RIB που δίνει την αίσθηση µεγαλύτερου από τα πραγµατικά του µέτρα όταν βρεθείς στο εσωτερικό του.

Η γάστρα του διαθέτει βαθιά είσοδο και φαρδύ «πάτηµα» προσφέροντας εξαιρετική ευστάθεια και ξεκούραστο ταξίδι. Το V στο deadrise είναι αρκετά βαθύ για τα µέτρα του, 25 µοίρες, εξασφαλίζοντας µια καλή απόσβεση χωρίς κραδασµούς.

Στον καθρέπτη του µπορούµε να τοποθετήσουµε έναν κινητήρα των 300 ίππων σαν συνιστώµενο και σαν µέγιστο τους 400 ίππους, ή δύο των 200 Hp σαν διµήχανο. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε ένα ζευγάρι των νέων Mercury 200 Hp V6 µαύρου χρώµατος όπου ταίριαζε απόλυτα µε την ολική black εµφάνιση του σκάφους.

Το κατάστρωµα
Οι όµορφες και ισορροπηµένες γραµµές του G850 δίνουν αρχοντιά και φινέτσα στο σύνολο του καταστρώµατος. Το κατάστρωµα σχεδιάστηκε µε µεσογειακή διαρρύθµιση, ένα µεγάλο sundeck στην πλώρη, και ένα αναπαυτικό καναπέ σχήµατος Π στην πρύµνη.

Η διαρρύθµιση του ξεκινά µε µια φαρδιά πολυεστερική δελφινιέρα µε αντιολισθητική επιφάνεια και αρκετό ελεύθερο χώρο για να πατήσουµε µε ασφάλεια µπαίνοντας από την µαρίνα. Τόσο στη συγκεκριµένη επιφάνεια, όσο και σε όλο το ντεκ, υπάρχει επένδυση συνθετικού πατώµατος SeaDek (Made in USA) προσφέροντας φινέτσα, καλύτερη αίσθηση και ασφάλεια στο πλήρωµα. Οι δέστρες βρίσκονται πλάγια της δελφινιέρας ώστε να µην εµποδίζουν την επιβίβαση.

Η άγκυρα βρίσκεται κάτω από την δελφινιέρα, χωνευτή στην ανοξείδωτη βάση. Η πρόσβαση στην αλυσίδα και τον ηλεκτρικό εργάτη είναι δυνατή από το πρώτο καπάκι του ταµπουκιού. Ακολουθεί το δεύτερο ταµπούκι, αρκετά µεγαλύτερο όπου θα χωρέσουν άνετα τα σωστικά του σκάφους αλλά και έξτρα αποσκευές.

Ο χώρος συµπληρώνεται µε δύο χωνευτές inox ποτηροθήκες αλλά και ρέλια τοποθετηµένα στα µπαλόνια σε όλο το µήκος του τεράστιου sundeck.

Η κεντρική σπορ κονσόλα επιτρέπει την άνετη µετακίνηση και από τις δύο πλευρές, παρέχει προστασία στους κυβερνήτη – συγκυβερνήτη και διαθέτει µεγάλη επισκέψιµη αποθήκη, κατάλληλη και για WC. Η πρόσβαση στο χώρο γίνεται από τη µπροστινή πλευρά της, σηκώνοντας όλο το τµήµα, µαζί µε το κάθισµα.

Πλευρικά ρέλια σε όλο το µήκος της κονσόλας θα εξασφαλίσουν το σωστό κράτηµα για το πλήρωµα, όπως και το καλαίσθητο T-Top όπου στηρίζεται από την κονσόλα και το διπλό κάθισµα διακυβέρνησης προσφέροντας προστασία από τον ήλιο και ένα πρόσθετο σηµείο στήριξης.

Το ταµπλό της κονσόλας έχει τον απαραίτητο χώρο για τα ηλεκτρονικά και ένα ψηλό αλεξήνεµο. Η διαµόρφωση του είναι άψογη, µε ποτηροθήκες, σωστή κατανοµή του χώρου, στεγανό ντουλαπάκι, και ειδική βάση για το διπλό χειριστήριο.

Η σωστή κλίση της κονσόλας προς τον κυβερνήτη στο επίπεδο του τιµονιού, προσφέρει ξεκούραστη θέση οδήγησης, ιδανική για πολύωρα ταξίδια, χωρίς να χρειάζεται να γέρνουµε µπροστά. Εκτός αυτού, υπάρχει και η σωστή απόσταση από τη θέση διακυβέρνησης, αλλά και ένα υποπόδιο για να καθίσουµε άνετα.

Η αίσθηση ασφάλειας και άνεσης ενισχύεται και από τη σχεδίαση του διπλού καθίσµατος οδήγησης. Είναι ρυθµιζόµενα, για καθιστή ή ηµιόρθια στάση µε ρέλια πλευρικά στις δύο µπάντες που κρατούν σταθερά τον κυβερνήτη και συγκυβερνήτη στη θέση τους. Πίσω από το κάθισµα διακυβέρνησης υπάρχει το “wet bar”, χώρος για ηλεκτρικό ψυγείο 65 lt., νεροχύτη και εστία µαγειρέµατος.

Ο καναπές τύπου Π µπορεί να µετατραπεί σε τραπεζαρία όταν τοποθετήσουµε το προσθαφαιρούµενο τραπέζι. Τα µαξιλάρια SILVERTEX, είναι ιδιαίτερης αισθητικής και ταιριάζουν απόλυτα µε την πολυτέλεια του ντεκ.

Σε ένα σκάφος 8,50 µέτρων τα µεγάλα αµπάρια για την αποθήκευση του εξοπλισµού επιβάλλονται και γι’ αυτό στο G850 οι σχεδιαστές έχουν φροντίσει για ένα τεράστιο αµπάρι µπροστά και άλλο ένα στη πρύµνη µε τρεις χώρους.

Στη πλάτη του καναπέ τοποθετείται το ρολ µπαρ του σκάφους µε διπλό ανοδειωµένο ίνοξ σωλήνα και την πολυεστερική βάση για τα φώτα ναυσιπλοΐας, «έµβληµα» του συγκεκριµένου µοντέλου.

Κατάπρυµα υπάρχουν δύο πρόσθετες πλατφόρµες, στην αριστερή βρίσκεται και η σκάλα µπάνιου όπως και η ηλεκτρική ντουζιέρα του γλυκού νερού µε δοχείο 100 lt.

Στη θάλασσα
Από την µαρίνα του Άγιου Κοσµά, ξεκινήσαµε µε πέντε άτοµα πλήρωµα, και σχεδόν γεµάτη τη δεξαµενή καυσίµων χωρητικότητας 300 lt. Συνήθως οι µετρήσεις επιδόσεων γίνονται µε όσο το δυνατόν λιγότερα άτοµα και βάρη, συµφωνούµε όµως µε τη γνώµη του εισαγωγέα Σταύρου Σκαφιδά, ο οποίος ήθελε να γίνουν οι µετρήσεις σε πραγµατικές συνθήκες, αφού αρκετές φορές θα ταξιδέψουµε µε µία παρέα ή την οικογένεια.

Στον καθρέπτη του GRAND Golden G850 το ζευγάρι των Mercury 200 Hp V6 φορούσε προπέλες Enertia 19’’. Οι καλές συνθήκες που επικρατούσαν, µε ένα ελαφρύ στεριανό αεράκι, δεν µας προβληµάτισαν σε καµία περίπτωση. Παρά τον αέρα το κατάστρωµα παρέµενε στεγνό, ενώ όσο απότοµα και αν στρίψαµε το τιµόνι, η συµπεριφορά του σκάφους ήταν προβλέψιµη και ασφαλής. Στο κατέβασµα της µανέτας η απόκριση ήταν άµεση χωρίς ορθοπλώρισµα ενώ η πλεύση του ιδιαίτερα ξεκούραστη.

Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε τους 28,6 κόµβους όπου ο κινητήρας δουλεύει ξεκούραστα στις 4.000 στροφές καταναλώνοντας 2,1 λίτρα για κάθε ναυτικό µίλι και οι 2 µηχανές µαζί. Μέγιστη ταχύτητα είδαµε τους 43,5 κόµβους καταναλώνοντας 2,99 λτ/νµ και οι 2 µηχανές µαζί.

Συµπερασµατικά το νέο G850 αποτελεί έναν άξιο συνεχιστή της σειράς Golden, ένα RIB που δεν περνά απαρατήρητο, συνδυάζοντας πολυτέλεια και design. Είναι ένα σκάφος µε µεγάλες ανέσεις, φινίρισµα, καλή πλεύση και απαράµιλλη αισθητική, ιδανικό για µικρές ή µεγάλες βόλτες µε την παρέα ή την οικογένεια.

Leadmar
+30 210 9700 200

www.leadmar.gr

Tags
Δοκιμή Φουσκωτού Σκάφους RIB Grand Leadmar Grand Golden Line G850 Φουσκωτό Δοκιμή Φουσκωτού
Comodo SSL