Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Φουσκωτό σκάφος STEKO RIB 4.95 σε δύο εκδόσεις: Cruise & Sport

20 Ιουνίου, 2023

Φουσκωτό σκάφος STEKO RIB 4.95 σε δύο εκδόσεις: Cruise & Sport

Η κατηγορία των 5 µέτρων, υποδέχεται ένα νέο και πολλά υποσχόµενο Ελληνικό φουσκωτό σκάφος, το STEKO RIB 4.95.

Κατασκευάζεται στην Πάτρα και προσφέρεται σε δύο βασικές εκδόσεις, την Sport Edition και την Cruise Edition. Προέκυψε από την εµπειρία και το µεράκι της εταιρίας STEFANATOS MARINE, µία κάθετη µονάδα συντήρησης, επισκευής, φύλαξης και εµπορίου Σκαφών και Μηχανών Θαλάσσης.

Ξεκινώντας το 2008 από την επισκευή και συντήρηση σκαφών και κινητήρων, σύντοµα η εταιρία εξελίχθηκε και επεκτάθηκε αναλαµβάνοντας την αντιπροσωπεία της Suzuki και της Tohatsu, τις πωλήσεις γνωστών ελληνικών ναυπηγείων σκαφών για την Πάτρα, την Κεφαλονιά και άλλες περιοχές του Κορινθιακού και Ιονίου, καλύπτοντας σε όλα τα επίπεδα επαγγελµατίες του κλάδου ενοικίασης σκαφών.

Η εµπειρία από τις επισκευές και ανακατασκευές σκαφών, ήταν το «εισιτήριο» για να µπουν στη παραγωγή ενός RIB που θα καλύπτει τα υψηλά στάνταρ της εταιρίας σε µία ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία όπως είναι τα πέντε µέτρα.

Sport Edition
Το ζητούµενο ήταν ένα σπορ φουσκωτό ανώτερο ποιοτικά, λειτουργικό και αξιόπλοο, που να µπορεί να ταξιδέψει εξίσου καλά µε µικρούς κινητήρες και µε προσαρµόσιµο κατάστρωµα, ώστε να διαµορφώνεται ανάλογα τις ανάγκες του εκάστοτε ενδιαφερόµενου αγοραστή.

Επιλέχτηκε µία γάστρα µε βαθύ V η οποία προσφέρει εξαιρετική πλεύση ακόµα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ακολουθώντας τις απαιτήσεις της εποχής άλλο ένα ζητούµενο ήταν να µπορεί να ταξιδέψει µε µικρή ιπποδύναµη, ώστε να µπορεί να διατεθεί σε επαγγελµατίες που διαθέτουν επιχειρήσεις εκµίσθωσης φουσκωτών σκαφών.

Για την κατασκευή του πολυεστερικού τµήµατος αλλά και της γάστρας χρησιµοποιείται ενισχυµένος πολυεστερικός οπλισµός, ενώ για τους αεροθαλάµους χρησιµοποιείται ύφασµα hypalon neoprene της Orca 1.100 dtex.

Για την καλύτερη αξιοποίηση του καταστρώµατος, οι αεροθάλαµοι έχουν µεσαία διάµετρο, µεταβλητή από την πρύµνη προς τη πλώρη και µε χαµηλή διάταξη διαµορφώνοντας ένα άνετο κατάστρωµα.

Το STEKO RIB 4.95 διατίθεται σε δύο βασικές εκδόσεις, η Cruise Edition µε ξεχωριστό κάθισµα διακυβέρνησης και ιπποδύναµη από 70 – 100 hp, και η Sport Edition, µια πιο λιτή έκδοση µε την κονσόλα να έρχεται πίσω στον καναπέ, αφήνοντας περισσότερο χώρο στο πλωριό τµήµα. Στη συγκεκριµένη έκδοση µπορούν να γίνουν µετατροπές ώστε το κατάστρωµα να γίνει κατάλληλο για χρήση από υποβρύχιους αλιείς, ή για ψάρεµα.

Ακόµα, διατίθεται µία έκδοση flat deck, µε εντελώς αβέρτο κατάστρωµα, κατάλληλο για οµίλους ή άλλες επιχειρησιακές χρήσεις.

Το κατάστρωµα
Η έκδοση Cruise, αποτελεί την στάνταρ τουριστική µε όλες τις ανέσεις ώστε να ανταπεξέλθει σε κάθε είδους θαλασσινή εξόρµηση.

Κατάπλωρα, η µικρή δελφινιέρα έχει τοποθετηθεί κατευθείαν στο µπαλόνι δίνοντας πάτηµα κατά την είσοδο και προσφέροντας µια δέστρα πλευρικά για το αγκυρόσχοινο και το δέσιµο στο λιµάνι.

Το ανοξείδωτο ράουλο θα µας βοηθήσει στο βιράρισµα ενώ το έκταµα και την άγκυρα θα την τοποθετήσουµε στο στρίτσο που βρίσκεται µπροστά, στην κουβερτοµένη πλώρη.

Ο δεύτερος αποθηκευτικός χώρος που ακολουθεί είναι αρκετά µεγάλος, περιµετρικά της εισόδου υπάρχει υδρορροή για να εµποδίζονται τα νερά να µπουν στο εσωτερικό του και να οδηγούνται στο κατάστρωµα.

Το µαξιλάρι της πλώρης είναι εξαιρετικής ποιότητας, όπως όλες οι ταπετσαρίες του σκάφους, ενώ εδώ να σηµειώσουµε ότι στο συγκεκριµένο σκάφος υπάρχει και τοποθέτηση πατώµατος foam deck, όπου ανήκει στον έξτρα εξοπλισµό.

Η κονσόλα έχει τοποθετηθεί στο κέντρο αφήνοντας άνετο πέρασµα και στις δύο πλευρές. Το µακρόστενο ντουλάπι κάτω από το τιµόνι εξυπηρετεί για επιθεώρηση του εσωτερικού της κονσόλας αλλά και για να αφήσουµε κάποια µικροπράγµατα.

Το ανοξείδωτο roll bar µε µαύρη ανοδίωση για µεγαλύτερη προστασία και καλύτερη αισθητική, δίνει κράτηµα στο πλήρωµα ενώ το ψηλό παρµπρίζ µειώνει τον αέρα προστατεύοντας τον κυβερνήτη.

Στο κάθισµα διακυβέρνησης ηµιόρθιου τύπου, χωρούν να καθίσουν δύο άτοµα. Ο όγκος του αξιοποιείται σαν ένα ακόµα ταµπούκι στο οποίο µπορούµε να τοποθετήσουµε µπαλόνια πρόσθεσης, σχοινιά και ότι άλλο χρειαζόµαστε να έχουµε άµεσα πρόσβαση.

Κάτω από τον τριθέσιο καναπέ της πρύµνης έχουµε ένα άπλετο χώρο για τις αποσκευές µας. Στην βάση του καναπέ υπάρχει ενιαία υδρορροή για να αποµακρύνει τα νερά από το ντεκ µε ανεπίστροφη βαλβίδα για να τα οδηγήσει στη θάλασσα.

Κατάπρυµα οι µπάντες της λεκάνης του κινητήρα αξιοποιούνται µε µία βάση βοηθητικής και µια πτυσσόµενη ανοξείδωτη σκάλα µπάνιου.

Στην πιο λιτή έκδοση, η κονσόλα µετακινείται προς το κάθισµα διακυβέρνησης, διαµορφώνοντας µπροστά ένα έξτρα κάθισµα, δίνοντας µεγαλύτερη άπλα στο εσωτερικό για ψυγεία, καλάµια, ψαροτούφεκα και λοιπό εξοπλισµό.

Στη θάλασσα
Βρεθήκαµε στο Ψαθόπυργο, για να δούµε για πρώτη φορά το STEKO στη θάλασσα. Υπήρχαν διαθέσιµα δύο διαφορετικά µοντέλα τα οποία όµως είχαν ένα κοινό, τον κοµψό σπορ χαρακτήρα τους!

Στο πρώτο, της έκδοσης Cruise Edition, υπήρχε τοποθετηµένος ένας κινητήρας Suzuki DF 100 Hp η οποία αποτελεί την µέγιστη ιπποδύναµη σύµφωνα µε τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Στο δεύτερο σκάφος, έκδοσης Sport, είχε στο καθρέπτη του τον «ενισχυµένο» εξωλέµβιο SELVA ARUANA 15 XS, µε µπλοκ αντίστοιχο 40 ίππων, όπου διατίθεται σε εκµισθωτές σκαφών.

Κοινό συµπέρασµα είναι ότι και τα δύο φουσκωτά ταξίδευαν άψογα, σωστά ζυγισµένα, χωρίς να χτυπούν και χωρίς να βρέχουν. Εντύπωση µου έκανε πως το Sport µε την 15/40 πλάναρε άµεσα χωρίς να ορθοπλωρίζει. Το Cruise είχε περίσσια δύναµη, µε δυνατές επιταχύνσεις, και δυνατότητα να ταξιδεύει αξιόπλοα.

Η απόσβεση του STEKO RIB 4.95 είναι παραδειγµατική χωρίς χτυπήµατα και χωρίς να ακούγονται κραδασµοί ή άλλοι µηχανικοί ήχοι παρά τα 3 µποφόρ που επικρατούσαν ανοιχτά από την γλίστρα.

Η γάστρα του δουλεύει γλυκά χωρίς να σηκώνει σπρέι, όπως και αν ταξιδεύαµε στον αέρα, ενώ οι αεροθάλαµοι δουλεύουν στο πίσω µέρος τους προσφέροντας ευστάθεια.

Δοκιμή
Σαν ταχύτητα, ενδεικτικά αναφέρουµε το Cruise Edition µε την 100άρα τα 50 Ml/hr µέγιστη ταχύτητα ενώ στο Sport Εdition, το συγκεκριµένο µε την Selva 15/40 φτάνει τα 27 Ml/hr ενώ µε κινητήρα Suzuki DF 60hp η ταχύτητα φτάνει τα 35 Ml/hr.

Τα φουσκωτά κοντά στα 5 µέτρα ήταν, είναι, και θα µείνουν δηµοφιλή για πολλούς λόγους που έχουµε αναφερθεί αρκετές φορές.

Τα STEKO RIB 4.95 µπαίνουν δυναµικά στις διαθέσιµες επιλογές, βάζοντας τα δικά τους στάνταρ, είτε στην έκδοση Sport µε τον αβέρτο χώρο ιδανικό για ψάρεµα, είτε στη Cuise µε το φιλόξενο κατάστρωµα. Αποτελούν µια πολύ καλή επιλογή προσφέροντας φινέτσα, στιβαρότητα και εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα τους.

STEFANATOS MARINE
2610 990 644  |  6948 329 025  |  6932 393 210

 

Tags
Φουσκωτό Δοκιμή Φουσκωτού πεντάμετρο STEFANATOS MARINE STEKO RIB 4.95 STEKO RIB
Comodo SSL