Η εταιρία Αφοί Μπισκίνη συνεχίζει να αναπτύσσεται, ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Το νέο ναυπηγείο στην Τουρκία αποτελεί άλλη µια µεγάλη επένδυση που τολµούν οι Κώστας και Βασίλης Μπισκίνης, σε µια φιλόδοξη προσπάθεια µε στόχο τόσο τη γειτονική αγορά, όσο και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στην εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρίας.
Είναι ευχάριστο και συνάµα ενθαρρυντικό, να βλέπεις Έλληνες επιχειρηµατίες να τολµούν το επόµενο βήµα χωρίς να επηρεάζονται από τις «σειρήνες» της εποχής (πόσο µάλιστα όταν αυτοί ανήκουν στον κλάδο µας). Ο λόγος για τους Κώστα και Βασίλη Μπισκίνη, ιδιοκτήτες του ναυπηγείου «Σκάφη Ποσειδών», το οποίο βρίσκεται στις πρώτες θέσεις όσον αφορά στον όγκο παραγωγής πολυεστερικών σκαφών αναψυχής.
Η πρώτη µεγάλη επένδυση έγινε το 1998, µε την αγορά του εργοστασίου και συνεχίστηκε την περίοδο 2004 – 2007 µε την ανανέωση του µηχανολογικού εξοπλισµού και τη λειτουργία άλλης µιας πτέρυγας. Το 2010 επεκτέινονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις κατά 1.200 τµ., αγγίζοντας τα 5.000 τµ. συνολικά. Το νέο αυτό ιδιόκτητο εργοστάσιο αποτελεί µία ολοκληρωµένη κάθετη µονάδα κατασκευής µε όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, το οποίο βοήθησε αρκετά στην ποιοτική κατασκευή σκαφών και την εξαγωγική δραστηριότητα που πρόσφατα έφτασε µέχρι και τη µακρινή Αυστραλία!
Η ιστορία της εταιρίας ξεκινά από το 1980, το έτος που αδελφοί Μπισκίνη αποφάσισαν να µετατρέψουν το µεγάλο τους πάθος, το σκάφος αναψυχής, σε κύρια ενασχόληση. Τα σκάφη σχεδιάζει και υπογράφει ο ίδιος ο Κώστας Μπισκίνης, ο οποίος διαθέτει πτυχίο ναυπηγού και µεγάλη εµπειρία στην ταχυπλοΐα, έχοντας λάβει µέρος σε δεκάδες αγώνες στις ένδοξες εποχές της ΕΛΤ. Τα επόµενα χρόνια, η εταιρία Αφοί Μπισκίνη θα πρωτοστατήσει στις εξελίξεις του χώρου, εµπλουτίζοντας την γκάµα σκαφών της µε νέες σειρές και πολλές καινοτοµίες. Η σειρά µε τις ταχύπλοες βάρκες Ποσειδών, η σειρά των Ranieri, οι ταχύπλοες πιλοτίνες KingFisher, τα µεγάλα 10µετρα Cruiser SeaMaster και άλλα µοντέλα τα οποία παρουσίασαν, έχουν κερδίσει την εµπιστοσύνη του ελληνικού κοινού, και αυτό αποδεικνύεται από τις υψηλές τιµές µεταπώλησης σα µεταχειρισµένα.
Τα σκάφη Ποσειδών βρίσκονται στα µεγαλύτερα Ευρωπαϊκά ναυτικά σαλόνια από το 2007, εδραιώνοντας τη σχέση της ελληνικής εταιρίας µε τους τοπικούς αντιπροσώπους και βέβαια κάνοντας τη γκάµα γνωστή στο ευρύτερο κοινό. Παράλληλα, η εταιρία σχεδιάζει και παράγει νέα σκάφη για τους αντιπρόσωπους της, όπως το Classic 6.75 µε εσωλέµβιο που απευθύνεται στη Σκανδιναβική αγορά, τα Blu Water 5.40 και 6.40 για τις πιο µεσογειακές χώρες (συµπεριλαµβάνεται φυσικά και η Ελλάδα) και άλλα µοντέλα.
Η αφορµή για το «επόµενο βήµα»
Παρά την εδραίωση όµως της «Αφοί Μπισκίνη», οι πωλήσεις το 2010 πέφτουν κατακόρυφα σε όλο τον κλάδο marine, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Τότε, όταν το κόστος φαίνεται να υποσκελίζει την «ποιότητα» αφήνοντάς τη σε δεύτερη µοίρα, η εταιρία αισθάνεται για πρώτη φορά την ανάγκη να ανταγωνιστεί τα φθηνότερα σκάφη, που κατακλύζουν την Ευρωπαϊκή αγορά. Όπως µου ανέφερε σχετικά ο κ. Κώστας Μπισκίνης, ποτέ δεν πέρασε από το µυαλό τους η εύκολη οδός, δηλαδή η µείωση στην ποιότητα των πρώτων υλών και της κατασκευής γενικότερα. Αντίθετα, αναγνωρίζει ότι όσα έχουν καταφέρει µέχρι σήµερα, τα χρωστούν σε αυτήν.
Επίσης, ήταν κοινό µυστικό ότι η Τουρκία -σε αντίθεση µε την υπόλοιπη Ευρώπη- αναπτυσσόταν ραγδαία και η ζήτηση εµφανιζόταν διαρκώς αυξανόµενη µιας και τα σκάφη τα οποία κατασκευάζονταν εκεί φάνταζαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά από άποψη τιµής. Οι λόγοι πολλοί και διάφοροι, όπως η µικρή φορολογία στις επιχειρήσεις, τα φθηνά εργατικά χέρια, το χαµηλό κόστος µεταφοράς, αλλά κυρίως η ύπαρξη εγχώριας παραγωγής πρώτης ύλης (πολυεστέρας, ρητίνη κλπ), εξαιρετικής ποιότητας.
Οι παραπάνω παράγοντες «σέρβιραν» την ιδέα και αποτέλεσαν την αφορµή για εντατικές µελέτες, προκειµένου να λάβει σάρκα και οστά. Μετά από δύο χρόνια έρευνας, πολλές συναντήσεις µε Τούρκους επιχειρηµατίες και εταιρίες του κλάδου, η απόφαση έδειχνε ιδιαίτερα φιλόδοξη: ένα νέο εργοστάσιο µε βάση την Τουρκία, το οποίο θα µπορεί θα ανταγωνίζεται στα «ίσια» την εγχώρια παραγωγή, και όχι µόνο.
Το νέο εργοστάσιο στην Τουρκία
Αν κοιτάξουµε γύρω µας σε παγκόσµιο επίπεδο, οι µεγαλύτερες εταιρίες προχωρούν σε συνεχείς συγχωνεύσεις, δηλαδή στρατηγικές συµµαχίες µε στόχο την αποτελεσµατικότερη εφαρµογή των «οικονοµιών κλίµακας», ενώνοντας παράλληλα την τεχνογνωσία του κάθε συνέταιρου και ανταλλάσοντας κανάλια διανοµής προϊόντων. Με αυτό το σκεπτικό, το νέο εργοστάσιο φτιάχτηκε από κοινού µε τον Τούρκο κατασκευαστή των Northstar στη Σµύρνη, ο οποίος έχει αντίστοιχη εξαγωγική δραστηριότητα, και άλλον ένα Τούρκο επιχειρηµατία. Εκεί δηµιουργήθηκε µια νέα εταιρία 100% ιδιοκτησίας της Αφοι Μπισκίνη µε την επωνυµία Poseidon Boats International. Ήδη, το ναυπηγείο είναι έτοιµο και έχει πάρει την τελική του µορφή.
Το εργοστάσιο πριν ανοίξει, έβγαλε όλες τις άδειες λειτουργίας, όπου ήταν εντελώς απαραίτητο για να ξεκινήσει η παραγωγή (σε αντίθεση µε την Ελάδα). Οι χώροι του έχουν επιµεριστεί ανάλογα µε τη φάση κατασκευής, ενώ γίνεται και κατασκευή αεροθαλάµων, αφού η Northstar έχει επικεντρωθεί κυρίως στα RIB. Σύµφωνα µε τον Κ. Μπισκίνη, η πρώτη επαφή µε την Northstar έγινε µέσω του Γενικού ∆ιευθυντή της Yamaha Τουρκίας, µε τον οποίο διατηρεί φιλικές σχέσεις. Μάλιστα, στο νέο ναυπηγείο θα κατασκευάζονται και τα σκάφη Yamax, για λογαριασµό της αντιπροσωπίας της Yamaha. Κάτι αντίστοιχο συµβαίνει και στη χώρα µας µε τα Wave Master, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Αφοί Μπισκίνη και πωλούνται αποκλειστικά από την Μοτοδυναµική και τους συνεργάτες της.
Πρόσφατα, τα καλούπια έφτασαν στη Σµύρνη και τα πρώτα σκάφη «πατήθηκαν». Τα Poseidon όπως είναι η διεθνής ονοµασία τους, θα διανέµονται στην Τουρκία και από εκεί θα καλύπτεται πλέον όλη η εξαγωγική δραστηριότητα. Στην Ελλάδα το ναυπηγείο θα παραµείνει σε λειτουργία για την ικανοποίηση των αναγκών της εγχώριας αγοράς, ενώ ήδη µελετούνται κάποια νέα µοντέλα επιχειρησιακών, custom σκαφών προς επαγγελµατική ή τουριστική χρήση (diving, µεταφορά ατόµων κλπ).
Επιπλέον, η συνεργασία µε τον Τούρκο κατασκευαστή θα πάει και ένα βήµα παραπέρα, αφού η εταιρία Αφοί Μπισκίνη θα αντιπροσωπεύει τα Northstar, φουσκωτά και πολυεστερικά στη χώρα µας και θα διανέµει τα πολυεστερικά Northstar σε όλη την Ευρώπη. Τα εγκαίνια του νέου ναυπηγείου έγιναν στα τέλη του Οκτώβρη, όπου µεταξύ άλλων παραβρέθηκαν ο πρέσβης της Ελλάδας στην Σµύρνη, ο εµπορικός ακόλουθος, ο γενικός διευθυντής της Yamaha Τουρκίας και ο διευθύνων σύµβουλος της Mercury Τουρκίας. Ήδη, το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά και δουλεύει πυρετωδώς για να ετοιµάσει τα σκάφη που θα παρουσιαστούν στο Ναυτικό Σαλόνι Κωνσταντινούπολης και την Boot. Επίσης, για τα Poseidon κατασκευάστηκε νέο site, το www.poseidonboatsinternational.com, ενώ αναβαθµίστηκε και το ελληνικό www.boats.gr.
Το YAMAX (στην Ελλάδα γνωστό ως Blu Water 4.80), ένα από τα 6 µοντέλα που κατασκευάζονται από την ΑΦΟΙ ΜΠΙΣΚΙΝΗ στο νέο εργοστάσιο στην Σµύρνη για λογαριασµό της Yamaha Τουρκίας. Εδώ βρίσκεται έξω από το ξενοδοχείο όπου και έγινε το φετινό ετήσιο συνέδριο Αντιπροσώπων Yamaha Τουρκίας στην Αττάλια.
Τα εγκαίνια του ναυπηγείου τίµησαν εκτός άλλων ο Πρέσβης Ελλάδος στην Σµύρνη, ο εµπορικός ακόλουθος, ο γενικός ∆ιευθυντής Yamaha Τουρκίας και o ∆ιευθύνων σύµβουλος Mercury Τουρκίας. Στην φωτογραφία διακρίνονται επίσης οι Κώστας και Βασίλης Μπισκίνης, ο κατασκευαστής των Northstar και ο τρίτος συνεργάτης στο ναυπηγείο.
Ευχόµαστε καλή επιτυχία στους Κώστα και Βασίλη Μπισκίνη στο νέο τους εγχείρηµα, και είµαστε σίγουροι ότι τα Poseidon θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν ακόµα πιο δυνατά, και στο εξωτερικό.