Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Αποστολή: Test ride από την Expert Marine Service

29 Ιουλίου, 2019

Αποστολή: Test ride από την Expert Marine Service

Το Σαββατοκύριακο 16-17 Μαρτίου, βρεθήκαµε στη Ζάκυνθο, στην παρουσίαση της εταιρίας Expert Marine Service µε τα πολυεστερικά σκάφη Compass να έχουν την τιµητική τους.

Η όµορφη εκδήλωση έγινε στο κεντρικό λιµάνι της Ζακύνθου, µε µουσική, αναψυκτικά και πολλές κουβέντες γύρω από το σκάφος, το ψάρεµα και τις καλοκαιρινές εξορµήσεις! Εκεί ο Κώστας Τσικνής και οι συνεργάτες του υποδέχτηκαν επαγγελµατίες που δραστηριοποιούνται στις ενοικιάσεις σκαφών, αλλά και λάτρεις του σκάφους και της θάλασσας για µία απολαυστική βόλτα. Ο καιρός ήταν καλός και βοήθησε στην εκδήλωση προσφέροντας ένα ζεστό σαββατοκύριακο χωρίς βροχές!

Στο νερό υπήρχαν τρία σκάφη Compass για δοκιµή, τα Compass 135 CC, Compass 150 CC και Compass 165 CC, ενώ στη µαρίνα βρισκόντουσαν άλλα τρία Compass, πλήρως εξοπλισµένα, jet ski, κινητήρες Honda και Suzuki, και φυσικά το αγωνιστικό της Expert Marine που µας µετέφερε νοερά στις ένδοξες εποχές του µηχανοκίνητου αθλητισµού! Είναι γνωστή η αγάπη του Κώστα Τσικνή για τους αγώνες ταχυπλοΐας που τους έχει στηρίξει προσωπικά.

Από αριστερά: Γιώργος Σαµούχος, Κώστας Τσικνής, Παναγιώτης Τρέζος, Φώτης Σαµούχος, ∆ήµος Παρµακλής.

Expert Marine Service στη Ζάκυνθο
Αθόρυβα και δηµιουργικά, η Expert Marine Service, µετρά έντεκα χρόνια λειτουργίας και εφτά χρόνια που δραστηριοποιείται στα Επτάνησα, και συγκεκριµένα στη Ζάκυνθο. Η εταιρία είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Compass για τη Ζάκυνθο, καθώς και αντιπρόσωπος της Volos Marine. Επιπλέον αποτελεί εξουσιοδοτηµένο συνεργείο για τους εξωλέµβιους Suzuki, Yamaha και Honda αλλά και τους έσω-έξω Mercruiser. Μάλιστα η Expert Marine Service έχει διακριθεί 3η σε πωλήσεις στους κινητήρες Suzuki.

Οι Mercury, Evinrude – Johnson, Tohatsu ολοκληρώνουν τη γκάµα κινητήρων ενώ στο κατάστηµα θα βρείτε και γνήσια ανταλλακτικά. Μία άλλη υπηρεσία ιδιαίτερα χρήσιµη για τους πελάτες, είναι η οργανωµένη Εξωτερική Κινητή Μονάδα
Service, όπου σε συνδυασµό µε την υψηλή εξειδίκευση του προσωπικού, επιτυγχάνει να παρέχει στους πελάτες της µια ολοκληρωµένη και αποτελεσµατική εξυπηρέτηση.

Η εκδήλωση και τα σκάφη
Από νωρίς το πρωί του Σαββάτου τα πάντα ήταν έτοιµα και οι πρώτοι επισκέπτες βρέθηκαν στη µαρίνα της Ζακύνθου. Μεταξύ αυτών δεν θα µπορούσαν να λείπουν οι κατασκευαστές της Compass, Γιώργος και Φώτης Σαµούχος. Την εκδήλωση τίµησαν ο ∆ήµος Παρµακλής της εταιρίας Parmaklis Marine, ο Παναγιώτης Τρέζος από την Trezos Marine, ο Γιώργος Εµµανουήλ εκπροσωπώντας τον ΣΕΜΕΞ και βέβαια πλήθος συνεργατών, πελατών και φίλων του Κώστα Τσικνή.
Όπως αναφέραµε και στην αρχή, το κοινό µπορούσε να δοκιµάσει εν πλω τρία σκάφη, τα Compass 135 CC, Compass 150 CC και Compass 165 CC.

Compass 135 CC
Το Compass 135 CC, µε µήκος 4,07 µέτρα, αποτελεί µία ευχάριστη έκπληξη για όποιον µπει και ταξιδέψει µαζί του. Οι χώροι στο εσωτερικό, η εξαιρετική για τα µέτρα του ευστάθεια και πλεύση, αλλά και γενικότερα η ποιότητα κατασκευής δηµιουργούν µία πρόταση άκρως δελεαστική για όποιον αναζητά ένα τετράµετρο πολυεστερικό.
Η αντίσταση όταν το βάρος µετακινηθεί πλευρικά είναι πολύ καλή για τα µέτρα του, το πάτωµα έχει το σωστό βάθος, µε τις κουπαστές να παρέχουν ασφάλεια χωρίς να έχουν υπερβολικό ύψος ώστε να διατηρείται µία όµορφη σπορ γραµµή αλλά και να διευκολύνει το ψάρεµα.

Όπως και στα µεγαλύτερα µοντέλα, στο 135 CC η κατασκευή του γίνεται µε µία νέα µέθοδο που έχει υιοθετήσει η Compass, το σύστηµα S4 (Second Skin Stringer System) όπου θα αναφερθούµε παρακάτω σε αυτό. Το 135 CC είναι ένα ανοιχτό σκάφος µε κεντρική κονσόλα που µπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτοµα για ψάρεµα ή και για αναψυχή. Η θέση της κονσόλας επιτρέπει την διαµόρφωση ενός καθίσµατος – πάγκου του χειριστή αφήνοντας έτσι ελεύθερο το πρυµιό καναπέ για να καθίσουν άνετα δύο άτοµα.

Κάτω από τον καναπέ βρίσκεται το αµπάρι της πρύµνης, µε τη σεντίνα, ενώ ανάµεσα στον καναπέ και την κονσόλα υπάρχει ένα αµπάρι στο πάτωµα µε αποστράγγιση που µπορεί να χρησιµοποιηθεί και σαν ψυγείο.
Στην πλώρη υπάρχει ο καναπές µε δυνατότητα να διαµορφωθεί σε κρεβάτι ηλιοθεραπείας µε τις κατάλληλες προσθήκες. Κάτω από το καπάκι έχουµε άλλον ένα χώρο για την αποθήκευση σωστικών και αξεσουάρ. Στη θάλασσα το Compass 135 CC ξεπερνά τις προσδοκίες, κάνοντάς µας να αναθεωρήσουµε για τις δυνατότητες της κατηγορίας των τετράµετρων. Η ανταπόκριση στο τιµόνι και στο γκάζι είναι άµεση, ενώ ακόµα και σε απότοµες στροφές η κλίση του σκάφους παραµένει ασφαλής.

Compass 150 CC
Το Compass 150 CC ξεχώρισε αµέσως µόλις το Ελληνικό ναυπηγείο ολοκλήρωσε την κατασκευή του, µπαίνοντας δυναµικά στην κατηγορία των 4,5µετρων ανοιχτής κονσόλας. Το σπορ εξωτερικό design συµπληρώνεται µε µία ιδιαίτερα έξυπνη σχεδίαση του ντεκ, που το κάνει κατάλληλο τόσο για ψάρεµα, όσο και για αναψυχή.

Οι χώροι του εντυπωσιάζουν, αφού στα 4,5 µέτρα καταφέρνει να φιλοξενήσει ακόµα και 5 άτοµα. Η κεντρική κονσόλα σε συνδυασµό µε το ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη, διαµορφώνουν ένα σκάφος στο οποίο µπορούµε να µετακινηθούµε περιµετρικά, ώστε να βολεύει ιδιαίτερα στις περισσότερες τεχνικές ψαρέµατος.

Στο παρελθόν έχουµε αναφερθεί ξανά στον τρόπο κατασκευής που έχει υιοθετήσει η Compass τα τελευταία χρόνια, µοναδικό για τα ελληνικά δεδοµένα. Πρόκειται για το σύστηµα S4 (Second Skin Stringer System), το οποίο αφορά στο δέσιµο του σκάφους και όχι µόνο, και απαιτεί ιδιαίτερη µελέτη και 3D σχεδίασή του. Εκτός των δύο βασικών τµηµάτων του σκάφους, τη γάστρα και το ντεκ, κατασκευάζεται ένα τρίτο πολυεστερικό κοµµάτι σα δοµικό στοιχείο του σκάφους, µηδενίζοντας τη χρήση ξύλου.

Είναι απολύτως στεγανό και καλύπτει τη γάστρα σε όλο της το µήκος και πλάτος, δίνοντας έτσι γυαλιστερούς εσωτερικούς χώρους ντουλαπιών, διπλά τοιχώµατα στα πλαϊνά της γάστρας και αίσθηση στιβαρότητας. Είναι σχεδιασµένο µε τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγεί όλα τα νερά στην τρόµπα σεντίνας. Παράλληλα, πριν τη συγκόλληση µε την κουβέρτα γεµίζεται µε αδιάβροχο αφρό πολυουρεθάνης, για την επίτευξη της απαραίτητης πλευστότητας σε περίπτωση κατάκλυσης από νερό.

Παρατηρώντας το κατάστρωµα, θα προσέξουµε ότι υπάρχουν αρκετές έξυπνες επιλογές που προσφέρουν άπλα και άνεση. Η σχεδίασή του έγινε µε βάση τη µεγιστοποίηση των αποθηκευτικών χώρων, τη λειτουργική θέση οδήγησης και την άνετη φιλοξενία του πληρώµατος. Παρατηρώντας το κατάστρωµα, θα προσέξουµε ότι υπάρχουν αρκετές έξυπνες επιλογές που προσφέρουν άπλα και άνεση. Η πλώρη αποτελείται από έναν καναπέ σχήµατος V, µε σκαλοπάτι για εύκολη µετακίνηση και ειδικές προσθήκες αν θέλουµε να διαµορφώσουµε κρεβάτι ηλιοθεραπείας.

Η διαρρύθµισή του επιτρέπει τη χρήση τραπεζιού, τοποθετώντας µια βάση στο πάτωµα. Στην πλώρη, το στρίτσο διαθέτει καπάκι µε αντιολισθητική επιφάνεια για την εύκολη επιβίβαση και οι δέστρες τοποθετούνται στις άκρες ώστε να µην εµποδίζουν. Οι δύο πάγκοι του καναπέ διαµορφώνουν δύο αρκετά µεγάλα αµπάρια, ενώ ένα τρίτο βρίσκεται στο πάτωµα (αποθηκευτική καταπακτή). Εκεί µπορεί να τοποθετηθεί ντεπόζιτο νερού ή ότι άλλο θέλουµε, αφού αποστραγγίζει τα νερά φτάνοντας στη σεντίνα. ∆ιαθέτει ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη και ευρύχωρο καναπέ στην πρύµνη.

Στη θάλασσα το Compass 150 CC συνεχίζει να εκπλήσσει, αυτήν τη φορά µε την πλεύση του. Χωρίς ορθοπλώρισµα, πλανάρει άµεσα χωρίς να σπρώχνει νερά ή να «βρέχει» το πλήρωµα.

Compass 165 CC
Το 165 CC µε µήκος τα 4,98 µέτρα, έκανε το ντεµπούτο του στην έκθεση Boat & Fishing Show 2016, όπου και κέρδισε τις εντυπώσεις. ∆ιατηρεί αισθητικά τη γραµµή σχεδιασµού του 150, σε µεγέθυνση, που γίνεται άµεσα αντιληπτή µε την πρώτη µατιά. Ιδίως στα έξαλα του σκάφους και τον εσωτερικό χώρο του καταστρώµατος το πεντάµετρο 165 CC δείχνει αισθητά πιο µεγάλο.

Το 165 CC είναι φιλόξενο και λειτουργικό, ο σχεδιασµός του εξυπηρετεί σε κάθε ανάγκη του κυβερνήτη. Μπορεί να απολαύσει τη βόλτα του στη θάλασσα µε την οικογένεια ή την παρέα του, να επιδοθεί σε σκι ή άλλα watersports και βέβαια να εξορµήσει µε φίλους για ψάρεµα.

Η διαµόρφωση του ντεκ µε την κεντρική κονσόλα επιτρέπει να κινηθούµε ή να ψαρέψουµε περιµετρικά του σκάφους, κάτι ιδιαίτερα χρήσιµο στις περισσότερες τεχνικές.

Το πλωριό τµήµα του σκάφους έχει αντίστοιχη σχεδίαση µε το 150 CC. ∆ιάταξη τύπου V µε αρκετό άνοιγµα στο κέντρο κάνει πιο προσιτή τη δελφινιέρα και διευκολύνει την επιβίβαση στο σκάφος. Αν θελήσουµε να αξιοποιήσουµε το χώρο σαν κρεβάτι ηλιοθεραπείας, µπορούµε να το κάνουµε τοποθετώντας τις κατάλληλες προσθήκες ενώ τοποθετώντας πτυσσόµενο τραπέζι ο χώρος γίνεται τραπεζαρία για να απολαύσουµε το φαγητό µας στο σκάφος.
Το κάθισµα διακυβέρνησης, ο καναπές της πρύµνης και οι δύο καναπέδες της πλώρης έχουν αρκετό χώρο αποθήκευσης καλύπτοντας τόσο τα σωστικά όσο και τον εξοπλισµό µιας παρέας.

Η απόκριση στο γκάζι είναι άµεση, µε το σκάφος να πλανάρει χωρίς να ορθοπλωρίζει, χωρίς να σπρώχνει νερά και το σηµαντικότερο χωρίς να «βρέχει». Η βαθιά είσοδο αντιµετωπίζει το κύµα και δεν µεταφέρει κραδασµούς στο πλήρωµα. Το συγκεκριµένο σκάφος φορούσε τον ολοκαίνουριο Honda BF100 ο οποίος ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του, και υιοθετεί όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Στη θάλασσα είδαµε στις 4.200 σ.α.λ ταχύτητα κρουαζιέρας 24 κόµβους 15,6 λίτρα/ώρα, δηλαδή 0,65 λτ./νµ µε τελική 6.300 σ.α.λ 39 κόµβους.

Πληροφορίες: Expert Marine Service, Αγίου Γεράσιµου, Καλαµάκι, Ζάκυνθος, 26950 25798, www.expertmarineservice.gr

Tags
Αποστολή Compass 135 CC Compass 150 CC Test Ride Expert Marine Service Κώστας Τσικνής Compass 165 CC Πολυεστερικά Σκάφη Expert Marine
Comodo SSL