Η Yamaha Ευρώπης στα τέλη Μαΐου διοργάνωσε στο Varazze της Ιταλίας την επίσηµη πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας ελαφριάς και δυνατής F 200 αλλά και του εντυπωσιακού Helm Master System.
Με δεδοµένο ότι οι εταιρίες έχουν µειώσει αρκετά τα budget για τέτοιες εκδηλώσεις, η απόφαση της Yamaha και του ∆ιευθυντή Μάρκετινγκ Ευρώπης κ. Remko Visser, δείχνει την σηµαντικότητα τόσο του νέου κινητήρα όσο και του νέου συστήµατος όπου θα αναλύσουµε στις σελίδες που ακολουθούν. Έχοντας βρεθεί σε αρκετές «πρεµιέρες» κινητήρων, σπάνια έχουµε τον απαραίτητο χρόνο να δοκιµάσουµε όλα τα σκάφη δοκιµής, να χειριστούµε οι ίδιοι τα σκάφη και να πραγµατοποιήσουµε µετρήσεις. Στην συγκεκριµένη όµως περίπτωση η ΜΟΤΟ∆ΥΝΑΜΙΚΗ εξασφάλισε µία ηµέρα επιπλέον, έτσι το πρωί της Τρίτης βρισκόµασταν στην µαρίνα µαζί µε τους Ιταλούς δηµοσιογράφους όπου σε µικρά γκρουπ των 3 – 4 ατόµων θα δοκιµάζαµε τα σκάφη στα νερά της Ιταλικής Ριβιέρας. Τα φουσκωτά σκάφη της δοκιµής ήταν το Capelli Tempest 700, το Lomac 710 και το Zodiac N-ZO 680 µε τοποθέτηση της νέας 4κύλινδρης εν σειρά Yamaha F 200. Στα πολυεστερικά ίδια τοποθέτηση είχαµε στο Pacific Craft 670 Open, και σε διπλή το «θηριώδες» Jeanneau Merry Fisher 855 Marlin των 4 συνολικά τόνων (σκάφος – κινητήρες – καύσιµα – πλήρωµα). Το Helm Master υπήρχε διαθέσιµο στην θάλασσα σε δύο σκάφη, το Capelli Osia 315 και το Sessa Key Largo 34.
Στο ίδιο χώρο υπήρχε και ένας κινητήρας Yamaha F 200, ο οποίος «απολάµβανε» τα φλας των δηµοσιογράφων. Το νέο 200άρι της Yamaha είναι ουσιαστικά πιο ελαφρύ, 50+ κιλά, µε κυβισµό 2.875 λίτρα, τετρακύλινδρο σε σειρά µε VCT, στοχεύοντας σε σκάφη που χρειάζονται δύναµη χωρίς επιπλέον βάρος στον καθρέπτη.
Μας άρεσαν τα νέα έγχρωµα ηλεκτρονικά όργανα όπου προσφέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον χειριστή, το Y-Cop immobilizer για αποφυγή κλοπής και φυσικά το Variable Trolling RPM µε το οποίο ρυθµίζεις ακριβώς τις στροφές που θες, ένα πολύ χρήσιµο σύστηµα για τους φίλους της συρτής.
∆ίπλα από τις φωτογραφίες των σκαφών, παραθέτουµε πίνακες µε τις µετρήσεις ταχύτητας – κατανάλωσης όπου µπορείτε να βγάλετε και εσείς τα δικά σας συµπεράσµατα.
Συµπερασµατικά, η Yamaha συνεχίζει να βάζει τον πήχη ψηλά, προσφέροντας καινοτόµα προϊόντα µε κύριο µέληµα την αξιοπιστία. Στο dvd http://www.boatfishing.gr/videos/yamaha-varazze-press-event-2013/ αξίζει να δείτε τον νέο F200 και το Helm Master στην πράξη.
Helm Master System
Αυτό που πραγµατικά δεν «χόρταινα» να βλέπω αλλά και να δοκιµάζω στα δύο σκάφη που ήταν τοποθετηµένο, είναι το νέο σύστηµα χειρισµού µε το joystick, το Ηelm Master System. Αφορά σκάφη µε διπλές ή τριπλές(!) τοποθετήσεις των Yamaha V6 (4.2L) 225 έως 300hp και 350hp V8 οι οποίες επικοινωνούν ηλεκτρονικά µε το joystick και µέσω «έξυπνων» µονάδων ECU µεταφέρουν τις κινήσεις του µοχλού στους κινητήρες. Αυτοί µπορούν να κινούνται αριστερά – δεξιά ή να κοµπλάρουν πρόσω – ανάποδα, ανεξάρτητα µεταξύ τους (χωρίς µπάρα ζεύξης), κάνοντας ελιγµούς που ποτέ δε θα φανταζόµασταν ή θα «απαιτούσαµε», ακόµα και από τον πιο έµπειρο χειριστή. Για παράδειγµα, η εντελώς πλάγια µετακίνηση είναι ένας από αυτούς, στο DVD µπορείτε να δείτε πλάνα από το Helm Master και πόσο όµορφα µεταφέρει την κίνηση του εργονοµικού µοχλού στο σκάφος µετακινώντας απλώς το joystick προς την επιθυµητή κατεύθυνση.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:
http://www.boatfishing.gr/videos/yamaha-varazze-press-event-2013/