ΔΟΚΙΜΗ: DIVERIB 4.95
Έχοντας πάντα ως στόχο την κατασκευή RIB για τις ανάγκες της εποχής, η Diverib μετά το πολύ πετυχημένο μοντέλο των 5.5 μέτρων προχώρησε στην κατασκευή ενός 5μετρου διατηρώντας όλα τα καλά χαρακτηριστικά που αγαπήθηκαν από όλους τους ιδιοκτήτες του 5.5. Τα κυριότερα από αυτά είναι οικονομία καυσίμου, καλή απόσβεση, σωστή εκμετάλλευση χώρων σε συνδυασμό με λογική τιμή.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Παναγιώτης Ζώτος, αφουγκράζοντας τις ανάγκες της αγοράς, σχεδίασε ένα σκάφος που να μπορεί να κινείται με ιδιαίτερα μικρούς για την κατηγορία του κινητήρες, με ελάχιστη κατανάλωση και ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο κατάστρωμα το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα την χρήση που το προορίζει ο υποψήφιος αγοραστής. Από την πρώτη στιγμή η εμφάνιση του DIVERIB 4.95 σε κερδίζει μέσα από την απλότητα του. Η γάστρα με ιδιαίτερα βαθύ V ακλουθώντας τα ελληνικά πρότυπα, δουλεύει άριστα στον κυματισμό απορροφώντας τους κραδασμούς, χωρίς να βρέχει τους επιβαίνοντες. Το chine της γάστρας διατηρεί τους αεροθαλάμους ψηλά ώστε να μην συμμετέχουν στην πλεύση εξασφαλίζοντας μειωμένες τριβές και οικονομία καυσίμου. Σε έντονο κυματισμό, όμως, και σε στροφές οι αεροθάλαμοι αποκτούν ενεργό ρόλο βελτιώνοντας την πλεύση και την ευστάθεια του σκάφους.
Το κατάστρωμα
Η απλότητα που κυριαρχεί στη σχεδίασή του συμβάλλει στο να καλύπτονται διαφορετικές χρήσεις του σκάφους. Από ψαροτούφεκο και ελεύθερη κατάδυση μέχρι απλή τουριστική χρήση και ψάρεμα από το σκάφος θα διαπιστώσετε πως το κατάστρωμα του θα το ζήλευαν αρκετά μεγαλύτερα σκάφη. Σε αυτό συμβάλει η μικρή διάμετρος των αεροθαλάμων καθώς και η χαμηλή τοποθέτησή τους. Στην πλώρη, πάνω στους αεροθαλάμους, είναι τοποθετημένη μια μικρή πολυεστερική δελφινιέρα ώστε να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το σκάφος. Η δελφινιέρα διαθέτει μια δέστρα, που χρησιμοποιείται τόσο για το αγκυρόσχοινο όσο και για δεσίματα σε λιμάνι, όπως επίσης και ανοξείδωτο ράουλο ώστε να κάνει εύκολο το βιράρισμα της άγκυρας. Λίγο χαμηλότερα συναντάμε το στρίτσο της άγκυρας.
Υπερυψωμένο σε σχέση με το ντεκ και φτάνοντας περίπου στο μέσο των αεροθαλάμων, κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση και την χρήση της άγκυρας. Η σχεδίασή του εξασφαλίζει ευρυχωρία και καλή αποστράγγιση μιας και βρίσκεται αρκετά πάνω από την ίσαλο γραμμή. Το πλωριαίο ταμπούκι είναι μόλις λίγα εκατοστά πάνω από πάτωμα του καταστρώματος κάνοντας ευκολότερο το πάτημα και ασφαλέστερη την τοποθέτηση πραγμάτων πάνω στο καπάκι του. Σάκοι ψαροτούφεκων ή άλλα αξεσουάρ μπορούν να τοποθετηθούν πάνω σε αυτό χωρίς τον φόβο να πέσουν στην θάλασσα. Το εκτεταμένο άνοιγμα του καπακιού καθιστά εύκολη την τοποθέτηση ακόμα και σε ογκώδη αντικείμενα στο ταμπούκι. Η κονσόλα είναι τοποθετημένη στα δεξιά. Διαθέτει τις απαιτούμενες διαστάσεις για εργονομική τοποθέτηση όλων των απαιτούμενων οργάνων αφήνοντας παράλληλα και αρκετό χώρο στο πλάι της για την διέλευση στο σκάφος, κάτι που σπάνια συναντάμε σε σκάφη τέτοιου μεγέθους.
Το παρμπρίζ περιορίζει σημαντικά τον αέρα που δέχονται οι επιβάτες κατά την πλεύση ενώ το ανοξείδωτο roll bar της κονσόλας προσφέρει ασφαλή στήριξη σε κυβερνήτη και επιβαίνοντες. Το κάθισμα είναι ημιόρθιου τύπου, και διαθέτει το απαιτούμενο πλάτος για να καθίσουν 2 άτομα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ σωστή κάνοντας άνετη και ξεκούραστη την πλεύση σε καιρό ή σε πολύωρο ταξίδι. Θετικό επίσης είναι πως το ύψος του καθίσματος εξασφαλίζει καλή ορατότητα ακόμα και με την ενδεχόμενη χρήση τέντας πλεύσης. Ακόμα όλος ο όγκος του καθίσματος είναι εύκολα προσβάσιμος με πορτάκι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος.
Ο καναπές της πρύμνης μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 3 άτομα και είναι τοποθετημένος αρκετά χαμηλά ώστε να εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους στο σκάφος και αίσθηση ασφάλειας στα άτομα που κάθονται. Κάτω από τον καναπέ βρίσκεται το πρυμναίο ταμπούκι όπως επίσης και οι 2 απορροές υδάτων με ανεπίστροφες βαλβίδες που διαθέτει για την απορροή των νερών από το κατάστρωμα. Το άνοιγμα του πίσω ταμπουκιού είναι ικανοποιητικό και μελετημένο για την τοποθέτηση ακόμα και μεγάλων αντικειμένων σε αυτό. Στην πρύμνη του υπάρχει η λεκάνη του κινητήρα και μια αρκετά άνετη σκάλα μπάνιου. Επίσης το μεγάλο πλάτος του μας αφήνει αρκετό χώρο για τοποθέτηση βοηθητικού κινητήρα χωρίς να υπάρχει περίπτωση επαφής του με τον κύριο κινητήρα μας.
Στη θάλασσα
Έχοντας δοκιμάσει και την έκδοση των 5.5 μέτρων στο παρελθόν γνώριζα πως εκτός από την εμφάνισή του θα μας ενθουσίαζε κυρίως η πλεύση του. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε με σκοπό να μπορεί να ταξιδεύει με ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, να κινείται με μικρότερο κινητήρα και όλα αυτά χωρίς να «πειραχτεί» το βαθύ V της αρχικής γάστρας.
Στην πράξη έδειξε πως τα κατάφερε αφού η απόδοση της 80άρας Yamaha στο καθρέπτη του DIVERIB 4.95 ήταν εντυπωσιακή με γρήγορες επιταχύνσεις και περίσσια δύναμη στις υψηλές στροφές. Η δοκιμή έγινε με 2 και με 3 άτομα και πραγματικά η ιπποδύναμη του κινητήρα φάνηκε υπέρ αρκετή σε όλες τις περιπτώσεις. Το σκάφος ήταν ημιπλαναρισμένο από τους 9 κόμβους και είχε πλανάρει πλήρως στους 11.
Με ταχύτητα ταξιδίου 23 κόμβους στις 4300 στοφές το σκάφος έπλεε απροβλημάτιστα στον καιρό των 3 μποφόρ που συναντήσαμε ανοιχτά της Αγίας Μαρίνας Κορωπίου που έγινε η δοκιμή. Η γάστρα είχε πολύ καλή απόσβεση και δεν δεχτήκαμε το παραμικρό σπρέι σε όλες τις πορείες πλεύσης. Η πλώρη σε όλο το εύρος του τριμ και με διαφορετικές τοποθετήσεις φορτίου παρέμενε σε σωστή απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας χωρίς να φτάσει σε καμία περίπτωση σε σημείο επικίνδυνο να καρφώσει.
Εν τέλη, για άλλη μια φορά η DIVERIB μας παρουσίασε ένα ακόμα αξιόλογο σκάφος που σε κερδίζει. Απλό και απέριττο αλλά με ουσιαστικά προσόντα και πολυμορφικό είναι σε θέση να ικανοποιήσει τον εκάστοτε ιδιοκτήτη και τις ανάγκες του. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή μιας και συνδυάζει άνεση με οικονομία, δηλαδή είναι πολύ κοντά στις απαιτήσεις του μέσου χρήστη και στις ανάγκες της εποχής. Είναι σχεδόν σίγουρο λοιπόν πως είναι θέμα χρόνου να γίνει γνωστό και να αγαπηθεί όπως και το best seller «αδερφάκι» του των 5.5 μέτρων.
- Πληροφορίες:
- DIVERIB – Π. ΖΩΤΟΣ
- τηλ.: 210 6626 058, 6945 852 724, 6945 544 878