∆ΟΚΙΜΗ DiveRib 5.50
Ο Παναγιώτης Ζώτος, ιδιοκτήτης της Diverib, αφουγκράζεται την αγορά κατασκευάζοντας RIB που καλύπτουν τις απαιτήσεις της εποχής. Το best seller της εταιρίας είναι αδιαµφισβήτητα το 5.50, το οποίο κατάφερε να ξεχωρίσει σε µια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία αφού όλα σχεδόν τα ναυπηγεία είχαν ένα µοντέλο σε αυτά τα µέτρα.
Η επιτυχία του Diverib οφείλεται όµως στο γεγονός ότι δεν προσπάθησε να αντιγράψει κανένα σκάφος, απεναντίας σχεδιάστηκε ένα «φρέσκο» κατάστρωµα µε σπορ εµφάνιση, αεροθαλάµους µειωµένου όγκου, λειτουργικό και όµορφο. Πέρα από την εµφάνιση το Diverib είναι στιβαρό, έχει εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα του και κινείται αξιόλογα και οικονοµικά χωρίς να χρειάζεται µεγάλες ιπποδυνάµεις.
Η γάστρα του ακολουθεί τα ελληνικά πρότυπα, έχει ένα ιδιαίτερα βαθύ V για καλύτερη πλεύση χωρίς κραδασµούς το οποίο καταλήγει στο deadrise στις 24 µοίρες. Στην κάθε πλευρά της υπάρχουν δύο βασικά παρατροπίδια ενώ άλλο ένα βρίσκεται χαµηλότερα και σταµατά λίγο πριν τον καθρέπτη αφήνοντας τις έδρες της πρύµνης ελεύθερες να διατηρούν την επαφή µε την θάλασσα µειώνοντας τις αποθαλασσώσεις και συµβάλλοντας στην σωστή κλίση πλεύσης.
Το chine διατηρεί την απαιτούµενη απόσταση των αεροθαλάµων από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε να µειώνονται οι τριβές και να έχουµε πιο γρήγορο και οικονοµικό ταξίδι. Μόνο σε απότοµες στροφές αλλά και σε κυµατισµό τα µπαλόνια συµµετέχουν διορθώνοντας την κλίση.
Το κατάστρωµα
Παρότι το όνοµα του δηλώνει καταδυτική χρήση, στην πράξη το Diverib είναι κατάλληλο τόσο για ψαροτουφεκάδες και αυτοδύτες, όσο και για θαλάσσιο τουρισµό ή ψάρεµα από σκάφος. Η λιτή διαρρύθµιση του deck επιτρέπει την πολυµορφικότητα του σκάφους ώστε να ανταπεξέλθει σε κάθε είδους θαλασσινή εξόρµηση. Για την καλύτερη αξιοποίηση του καταστρώµατος, οι αεροθάλαµοι έχουν µικρή διάµετρο και χαµηλή διάταξη διαµορφώνοντας ένα άνετο κατάστρωµα. Στην πλώρη η µικρή δελφινιέρα έχει τοποθετηθεί κατευθείαν στο µπαλόνι δίνοντας πάτηµα κατά την είσοδο και προσφέροντας µια δέστρα για το αγκυρόσχοινο και το δέσιµο στο λιµάνι. Το ανοξείδωτο ράουλο θα µας βοηθήσει στο βιράρισµα ενώ το έκταµα και την άγκυρα θα την τοποθετήσουµε στο στρίτσο που βρίσκεται µπροστά, στην κουβερτοµένη πλώρη. Ο δεύτερος αποθηκευτικός χώρος που ακολουθεί είναι αρκετά µεγάλος και διαθέτει δύο αµορτισέρ υποβοήθησης. Περιµετρικά της εισόδου υπάρχει υδρορροή για να εµποδίζονται τα νερά να µπουν στο εσωτερικό του και να οδηγούνται στο κατάστρωµα. Το µαξιλάρι της πλώρης είναι ενιαίο και διπλώνει στην µέση για να ανοίγει το στρίτσο χωρίς να χρειάζεται να το αφαιρέσουµε. Για όσους θέλουν να διανυκτερεύουν στο σκάφος ή για ηλιοθεραπεία έχει προβλεφθεί πρόσθετο κοµµάτι που µεγαλώνει ακόµα πιο πολύ το µήκος του καναπέ διαµορφώνοντας ένα κρεβάτι. Η κονσόλα έχει τοποθετηθεί στα δεξιά αφήνοντας άνετο πέρασµα στα αριστερά.
Το µπροστινό µακρόστενο ντουλάπι εξυπηρετεί για επιθεώρηση του εσωτερικού της κονσόλας αλλά και για να αφήσουµε κάποια µικροπράγµατα ενώ κάτω από το τιµόνι βρίσκεται άλλο ένα ντουλάπι. Το ανοξείδωτο roll bar δίνει κράτηµα στο πλήρωµα και το ψηλό παρµπρίζ µειώνει τον αέρα προστατεύοντας τον κυβερνήτη.
Στο κάθισµα διακυβέρνησης ηµιόρθιου τύπου, που έχει τραβηχτεί και αυτό όπως και η κονσόλα δεξιά χωρούν να καθίσουν δύο άτοµα. Ο όγκος του αξιοποιείται σαν ένα ακόµα ταµπούκι στο οποίο µπορούµε να τοποθετήσουµε µπαλόνια πρόσθεσης, σχοινιά και ότι άλλο χρειαζόµαστε να έχουµε άµεσα πρόσβαση. Κάτω από τον τριθέσιο καναπέ της πρύµνης έχουµε ένα άπλετο χώρο για τις αποσκευές µας. Στην βάση του καναπέ δύο υδρορροές αποµακρύνουν τα νερά από το ντεκ µε ανεπίστροφες βαλβίδες και τα οδηγούν στην θάλασσα. Κατάπρυµα οι µπάντες της λεκάνης του κινητήρα αξιοποιούνται µε µία βάση βοηθητικής και µια πτυσσόµενη ανοξείδωτη σκάλα µπάνιου.
Στη θάλασσα
Έχοντας δοκιµάσει και στο παρελθόν το Diverib 550, γνώριζα πως πέρα από την εµφάνιση, την στιβαρότητα και την οικονοµία στην κατανάλωση, το πιο δυνατό «χαρτί» του είναι η πλεύση.
Στον καθρέπτη του οι επιλογές ιπποδύναµης είναι µεταξύ 90 και 140 ίππων µε συνιστώµενη τους 115 ίππους. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε την µικρότερη ιπποδύναµη, τους 90 ίππους, συγκεκριµένα έναν Evinrude E-Tec 90 Hp, µε ιδιαίτερο µικρό κυβισµό στην κατηγορία των 90 ίππων. Παρά λοιπόν το «νεύρο» του δίχρονου, ήµουν περίεργος αν το σκάφος θα ταξίδευε το ίδιο καλά, ή θα του έλειπε αυτή η παραπάνω ιπποδύναµη.
Την ίδια ανησυχία είχε ο φίλος και συνεργάτης Τάσος Γκιούλης, µέχρι να βρεθούµε στο νερό και να διαπιστώσουµε ότι πλέει εξαιρετικά σε όλο το φάσµα στροφών χωρίς την αίσθηση ότι ο κινητήρας «έπεφτε» µικρός. Το πλανάρισµα ξεκινούσε στους 8 κόµβους και στους 10 βρισκόταν σε πλήρη φάση, ταξιδεύοντας ακόµα και σε κυµατισµό χωρίς να κόβει ταχύτητα ενώ σε καµία περίπτωση δεν ορθοπλώριζε. Έπλεε ευθύγραµµα, µε σωστό ζύγισµα, κρατώντας την πλώρη στο σωστό σηµείο για την αποφυγή καρφώµατος.
Η απόσβεση του Diverib είναι παραδειγµατική χωρίς χτυπήµατα και χωρίς να ακούγονται κραδασµοί ή άλλοι µηχανικοί ήχοι παρά τα 4 µποφόρ που επικρατούσαν ανοιχτά από την Αγία Μαρίνα. Η γάστρα του δουλεύει γλυκά χωρίς να σηκώνει σπρέι, όπως και αν ταξιδεύαµε σε σχέση µε την διεύθυνση του αέρα. Σαν µέγιστη ταχύτητα µετρήσαµε τους 35 κόµβους παρά τον κυµατισµό και την 17άρα αλουµινίου που φορούσε. Με άλλη προπέλα και σε καλύτερες καιρικές συνθήκες η Diverib έχει µετρήσει όπως µας ανέφεραν γύρω στους 37 κόµβους. Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας, από τους 3.600 το GPS έδειχνε 22 κόµβους ενώ στις 4.200 σαλ ταξιδεύουµε µε 26,5.
Για άλλη µια φορά λοιπόν «απολαύσαµε» την δουλειά που έχει γίνει σε αυτό το σκάφος. Με τις δυνατότητες διαµόρφωσης του καταστρώµατος που δίνει ο κατασκευαστής (καθίσµατα ίππου, κάθισµα ηµιόρθιο, θέση κονσόλας, τύπος καναπέ στην πρύµνη κλπ) το Diverib 550 µπορεί να «µεταµορφωθεί» ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Έτσι, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί µια πολύ καλή επιλογή στα µέτρα του προσφέροντας φινέτσα, στιβαρότητα και εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα του.
Πληροφορίες: DIVERIB, Π. ΖΩΤΟΣ – 22910 92540