Site icon Boat & Fishing

Δοκιμή: Φουσκωτό SeaQuest 10 Open με κινητήρες 2 x Mercury F225 V6 και 2 x Mercury F250 V8

Είχαμε στη διάθεσή μας δύο SeaQuest 10 Open με διαφορετική τοποθέτηση, κινητήρες 2 x Mercury F225 V6 και 2 x Mercury F250 V8

Υπήρχαν εκκρεµότητες από την προηγούµενη δοκιµή του νέου SeaQuest 10 Open που παρουσιάσαµε στο τεύχος Ιανουαρίου. Την ηµέρα της δοκιµής επικρατούσε δυνατός αέρας και υψηλός κυµατισµός που δεν επέτρεπε να ολοκληρωθούν τα πλάνα. Από την άλλη όµως η ταραγµένη θάλασσα µας έδωσε υπέροχα στιγµιότυπα. Με το δεκάµετρο RIB να ταξιδεύει περίφηµα στις κορυφές των κυµάτων χωρίς κραδασµούς και σπρέι στο κατάστρωµα.

Η αναµονή άξιζε και για έναν άλλο λόγο. Είχε ήδη ξεκινήσει η κατασκευή ενός καινούριου 10 Open, χρώµατος λευκού, στο οποίο ο ιδιοκτήτης θα τοποθετούσε µεγαλύτερη ιπποδύναµη. Συγκεκριµένα 2 x Mercury F250 V8 έναντι των 2 x Mercury F225 V6 που φορούσε το µαύρο. Επιπλέον στο RIB αυτό θα υπήρχε µία custom κατασκευή T-Top, όπου σίγουρα στις υψηλές επηρεάζει ως ένα σηµείο τις επιδόσεις.

 

Μαύρο ή Λευκό;
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι κατασκευαστές υιοθέτησαν το µαύρο στα σκάφη τους, ιδίως στα RIB. Ακολουθώντας φυσικά και την τάση της αγοράς. Τα πρώτα µαύρα φουσκωτά παρουσιάστηκαν σε βόρειες ευρωπαϊκές χώρες, στην αρχή σε υπηρεσιακά – στρατιωτικά σκάφη, και αργότερα στα τουριστικά.

Σύντοµα, τα «µαύρα» φουσκωτά έγιναν ο κανόνας, ιδίως στα µεγαλύτερα µήκη. Παρότι τα σκούρα χρώµατα ανεβάζουν τη θερµοκρασία στο κατάστρωµα το καλοκαίρι, το µαύρο µπήκε στη γραµµή παραγωγής. Έτσι, πλέον το λευκό ίσως φαίνεται αλλιώτικο και νέο, ποιο φρέσκο και κάτι το διαφορετικό! 

Αυτό φυσικά είναι η δική µου προσωπική γνώµη. Αντιλαµβάνοµαι το λευκό περισσότερο φινετσάτο και «ναυτικό». Ιδίως σε αυτή εδώ την συγκριτική δοκιµή όπου υπάρχουν δύο SeaQuest 10 Open δίπλα δίπλα. Αντίθετα, µια πρόχειρη ψηφοφορία που έγινε στα social media έδειξε ότι η πλειοψηφία προτιµά ακόµα τα µαύρα!

Η γάστρα
Το χρώµα όμως, λίγη σηµασία έχει µπροστά στις επιδόσεις και την αξιοπλοΐα ενός RIB. Εκεί το SeaQuest 10 Open ξεχωρίζει αντικειµενικά. Το συγκεκριµένο µοντέλο παρουσιάστηκε λίγο πριν το τέλος του 2019. Αμέσως κέρδισε τις εντυπώσεις των φίλων της ταχυπλοΐας και του φουσκωτού σκάφους.

Στο νέο αυτό RIB αξιοποιείται η ίδια επιτυχηµένη γάστρα του δεκάµετρου καµπινάτου, µε µικρές βελτιώσεις. Οι αλλαγές αφορούν στη σωστή κατανοµή βαρών στο κατάστρωµα ώστε να µην επηρεάζεται η πλεύση.

Πρόκειται για µία αµερικάνικη αγωνιστική γάστρα όπου τα σχέδια και το δικαίωµα παραγωγής αγοράστηκαν από το ναυπηγό του. Ύστερα από βελτιώσεις η εταιρία δημιούργησε µια «σφήνα» µε βαθύ V που καταλήγει στις 24,5 µοίρες και φαρδύ chine.

Αυτό κάνει τα µπαλόνια ουσιαστικά αµέτοχα στο ταξίδι. Μόνο σε έντονες στροφές ή µεγάλο κυµατισµό προσφέρουν ασφάλεια, οριοθετώντας την πλεύση. Αυτή είναι λοιπόν σήµερα και η γάστρα του νέου ανοιχτού µοντέλου. Με άνεση καταφέρνει να φτάσει τους 50 κόµβους µε µία µεσαία ιπποδύναµη για το συγκεκριµένο σκάφος.

Το αποτέλεσµα δικαιώνει απόλυτα τους ιδρυτές της Sea Quest τους κ. Kαραντώνη και κ. Κατσαµπά αφού το 10 Open προσφέρει άριστο ταξίδεµα, µεγάλο ευρύχωρο κατάστρωµα και σπορ αισθητική που τραβάει τα βλέµµατα δικαιώνοντας τους πιστούς φίλους της εταιρίας.

Το κατάστρωµα
Το νέο µοντέλο καλύπτει όλες τις απαιτήσεις της αγοράς από ένα σκάφος στη κατηγορία του διαθέτοντας µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας µπροστά και ένα αντίστοιχα τεράστιο ταµπούκι, τουαλέτα στη κονσόλα µε wc και ντουζιέρα, µεγάλο καναπέ – αµπάρι στη πρύµνη και άνετα περάσµατα σε όλο το σκάφος.

Στα σκάφη της δοκιµής οι ιδιοκτήτες, µε παρότρυνση του κατασκευαστή, έχουν επιλέξει την διαµόρφωση του πλωριού αµπαριού σε κρεβάτι παρέχοντας δυνατότητα ενδιαίτησης, το µαύρο µάλιστα διαθέτει και τέντα όπως θα δείτε στις φωτογραφίες.

Οι θέσεις κυβερνήτη συγκυβερνήτη έχουν ρυθµιζόµενο κάθισµα, για όρθια, καθιστή η ηµιόρθια θέση. Κατάπρυµα ο µεγάλος καναπές αφήνει πέρασµα αριστερά, δίνοντας εύκολη πρόσβαση προς την σκάλα µπάνιου.

Η ποιοτική επιλογή των αξεσουάρ, µαξιλαριών, καθισµάτων κυβερνήτη – συγκυβερνήτη, τιµονιού κλπ. ενισχύουν την αισθητική του προσφέροντας πολυτέλεια και ενισχύοντας το ναυτικό χαρακτήρα του.

Στη θάλασσα
Από την Ανάβυσσο ξεκινήσαµε την σχεδόν ηµερήσια διαδικασία δοκιµής και βιντεοσκόπησης, µε εξαιρετικές καιρικές συνθήκες σε σύγκριση µε την προηγούµενη φορά.

Το Sea Quest 10 Open µπορεί να εξοπλιστεί µηχανολογικά από µια γκάµα κινητήρων που ξεκινούν από τους 2×200 Hp έως και τους 2×400 Hp. Η συνιστώµενη ιπποδύναµη είναι 2×300 Hp. Τα ρεζερβουάρ καυσίµων έχουν συνολική χωρητικότητα 550 λίτρα, ένα 300 και το δεύτερο 250 lt, ενώ διαθέτει δεξαµενή νερού 120 λίτρων.

Όπως αναφέραµε, τα δύο σκάφη είχαν διαφορετικούς κινητήρες, το µαύρο 2 x Mercury F225 V6 και το λευκό 2 x Mercury F250 V8 αντίστοιχα.

Με σχεδόν ίδια φορτία (300-350 λίτρα καύσιµα, 80-100 λίτρα νερό, 3 άτοµα, πλήρης εξοπλισµός) ξεκινήσαµε τις µετρήσεις. Παρατηρήσαµε 51 knots σε αυτό µε τους 2×250, σε σύγκριση µε τους 48,5 του µαύρου. Καλύτερες καταναλώσεις στο µαύρο στις πρώτες cruising (30 κόµβους µε 1,73 λτ/νµ το µαύρο έναντι 1,94 λτ/νµ το λευκό). Ενώ στις 5.000 σ.α.λ το λευκό ήταν πολύ πιο οικονοµικό, 2,36 λτ./νµ. – 2,7 λτ./νµ.

∆εν γνωρίζω πόσο επηρεάζει η ύπαρξη του T-Top, αλλά σίγουρα δηµιουργεί αντίσταση και αν δεν υπήρχε η διαφορές θα ήταν µεγαλύτερες. Ανεβάζοντας απότοµα στροφές, σίγουρα τα 250άρια V8 έχουν µεγαλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης.

Σε όλη τη διάρκεια δοκιµών η γάστρα συµπεριφερόταν το ίδιο καλά µε την προηγούµενη φορά, έπλεε σταθερά, χωρίς διατοιχισµούς παρέχοντας ασφάλεια στο πλήρωµα. Η σωστή δουλειά στο ζύγισµα του σκάφους διακρίνεται σε όλο το φάσµα στροφών, ενώ η δύναµη των νέων κινητήρων της Mercury είναι αντιληπτή και στα δύο σκάφη µόλις ανοίξεις στροφές.

Προσέξαµε και στα δύο σκάφη την στιβαρή και προσεκτική κατασκευή, καθώς και το σωστό µοντάρισµα του σκάφους αφού δεν υπάρχουν ανεπιθύµητοι ήχοι, τριγµοί και κραδασµοί. 

Συµπερασµατικά, το SeaQuest 10 Open είναι ένα αξιόπλοο στιβαρό RIB, µε σπορ γραµµή, τουριστικές ανέσεις και επιδόσεις που θα εκτιµήσουν ακόµα και απαιτητικοί χρήστες για τις µικρές ή µεγάλες τους αποδράσεις. 

Exit mobile version