Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Επιχειρησιακό φουσκωτό σκάφος NEMESIS, Ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής

29 Δεκεμβρίου, 2016

Επιχειρησιακό φουσκωτό σκάφος NEMESIS, Ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής

Το φουσκωτό NEMESIS είναι ένα αμιγώς ελληνικό RIB που κατασκευάζεται από την ELMON και εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές του. Πρόκειται για ένα ταχύπλοο σκάφος ειδικής κατασκευής συνολικού μήκους 11,6 μέτρων με μήκος γάστρας 10,20 μέτρα, μέγιστο εξωτερικό  πλάτος 3,44 μέτρα και βάρος 4,3 τόνους.

Η γάστρα του σκάφους έχει κατασκευαστεί από Fiberglass με πυραντοχικό πολυεστέρα και ίνες Binaxial. Σε όλο το μήκος εσωτερικά της γάστρας έχουν τοποθετηθεί Stringer (δοκάρια) καθώς και ίνες Binaxaial και Rovin. Το σκάφος διαθέτει αλεξίσφαιρη προστασία η οποία αποτελείται από το υλικό Dyneema της ολλανδικής εταιρείας DSM. Το υλικό αυτό προστατεύει το πλήρωμα από πυρά όπλων όπως τα ΑΚ-47 7,62×39 FMC (ταχύτητα βλήματος 720 μέτρα το δευτερόλεπτο).

Ο βασικός οπλισμός του σκάφους αποτελείται από δύο πολυβόλα των 12,7 χλστ., τα οποία είναι τοποθετημένα στην πλώρη και στην πρύμνη σε ειδικούς έστορες. Επιπρόσθετα, εάν ο χρήστης το επιθυμεί, μπορεί να αντικαταστήσει το πρωραίο πολυβόλο των 12,7 χλστ. με έναν εκτοξευτή ρουκετών (απλές ή κατευθυνόμενες) καθώς και κατευθυνόμενων πυραύλων μικρής εμβέλειας δυτικής ή ρωσικής κατασκευής.

Επιπλέον, για προστασία, το σκάφος διαθέτει εκτοξευτές καπνογόνων τοποθετημένους στις δύο πλευρές του Roll Bar. Για ασφαλέστερη ναυσιπλοΐα, το ΝΕΜΕΣΙΣ διαθέτει το κατάλληλο ραντάρ με εμβέλεια 24 ναυτικά μίλια.

Η INTRACOM έχει τοποθετήσει το σύστημα ελέγχου και διοίκησης Spartan, με αποτέλεσμα ένα 100% ελληνικό προϊόν, πλην των δύο εσωλέμβιων μηχανών Penta. Το ΝΕΜΕΣΙΣ προωθείται από δύο εσω-έξω κινητήρες diesel D6-370 Α/DP PENTA της εταιρείας VOLVO  (ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ A.E). Ο 6κύλινδρος κινητήρας D6-370 Α/DP PENTA έχει βάρος 770 κιλά, απόδοση 370 ίππους έκαστος ενώ και οι δύο κινητήρες επιτρέπουν στο σκάφος να πετύχει μέγιστη ταχύτητα μέχρι και 65 κόμβους.

Μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 10 οπλισμένους στρατιώτες, ενώ το πλήρωμά του αποτελείται από δύο άτομα και δύο πολυβολητές, ένα στην πλώρη και ένα στην πρύμνη. Οι 10 στρατιώτες κάθονται σε δύο ξεχωριστές διατάξεις. Στο κέντρο του σκάφους και πίσω ακριβώς από το διμελές πλήρωμα. Στο κέντρο του σκάφους υπάρχουν δύο σειρές καθισμάτων με 4 καθίσματα έκαστη, με τους καθήμενους στρατιώτες να βρίσκονται πλάτη με πλάτη. Οι υπόλοιποι δύο μεταφερόμενοι στρατιώτες κάθονται ακριβώς πίσω από τους δύο χειριστές του σκάφους.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Η αυτονομία του σκάφους φτάνει τις 19 ώρες με επιχειρησιακή ταχύτητα 36 κόμβων η δε ανώτατη ταχύτητα ξεπερνάει τους 55 κόμβους Το ΝΕΜΕΣΙΣ X με εξωλέμβιες μηχανές ήδη χρησιμοποιείται από το Λιμενικό σώμα και από το Πολεμικό Ναυτικό Κράτος της Μέσης Ανατολής έχει προμηθευτεί σκάφη Νέμεσις F με εσω- έξω κινητήρες πετρελαίου για προστασία πετρελαιοπηγών. Τις εντυπωσιακές του δυνατότητες επέδειξε το ταχύπλοο σκάφος ΝΕΜΕΣΙΣ της κατά τη διάρκεια επίδειξης που πραγματοποίησε στην μονάδα ΜΥΑ του Λιμενικού Σώματος στις εγκαταστάσεις της στον Άγιο Κοσμά. Οι επιδόσεις του σκάφους όπως μπορείτε να δείτε και στα σχετικά βίντεο είναι πράγματι εντυπωσιακές καθώς στο πρώτο βίντεο φαίνεται να προσπερνάει το δεύτερο φουσκωτό με ταχύτητα 55 κόμβων ενώ στο δεύτερο βίντεο πραγματοποιεί σχεδόν επιτόπια στροφή με ταχύτητα 38 κόμβων προσομοιάζοντας ελιγμό διαφυγής ή επίθεσης.

Οι επιδείξεις όμως του ΝΕΜΕΣΙΣ δεν σταματούν εδώ. Έπειτα από επίσημη πρόσκληση από το υπουργείο Άμυνας της Αιγύπτου το ΝΕΜΕΣΙΣ βρέθηκε στην Αίγυπτο στις 5 Απριλίου όπου και πραγματοποίησε σειρά επιδείξεων σε συνολικά 17 μονάδες και υπηρεσίες ασφάλειας της χώρας οι οποίες έχουν εκδηλώσει για την απόκτηση ενός ταχύπλοου σκάφους ειδικών επιχειρήσεων. Ο απόπλους του σκάφους πραγματοποιήθηκε στο Σάββατο 4 Απριλίου από το Λιμάνι του Πόρτο Ράφτη με τριμελές πλήρωμα και έπειτα από συνεχή πλεύση 13 ωρών περίπου κατέπλευσε στην Αλεξάνδρεια όπου και πραγματοποίησε το επόμενο διήμερο τη σειρά των επιδείξεών του.

ΑΤΤΙΚΗ – ΛΙΒΥΗ ΣΕ 21 ΩΡΕΣ

Ένα εκπληκτικό επίτευγμα πέτυχε το NEMESIS στις 14 Ιουνίου, μετά από πλεύση 21 ωρών και με μόνο ανεφοδιασμό στην Μάλτα, έφτασε στην Λιβύη όπου θα επιδειχθεί στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας που ενδιαφέρονται για την προμήθειά του. Το σκάφος ξεκίνησε στις 02.30 τα ξημερώματα της Παρασκευής από το Πόρτο Ράφτη και με έναν ανεφοδιασμό στην Μάλτα, έφτασε στις 23.00 το βράδυ της Παρασκευής στην Λιβύη! Μεταξύ Μάλτας και αφρικανικών ακτών αντιμετώπισε κατάσταση θάλασσας 7 Μποφόρ, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Tags
Elmon Made in Greece Επιχειρησιακά Σκάφη Nemesis
Comodo SSL