Το ναυπηγείο Top Line συνεχίζει να αναβαθµίζει και να παράγει φουσκωτά που ξεχωρίζουν για την ποιότητα πλεύσης και κατασκευής.
Ένα από τα σκάφη που µας εντυπωσίασαν το 2019 είναι το ανανεωµένο Corsair 29, στο οποίο ο κατασκευαστής Πέτρος Καπλερής τροποποίησε την κονσόλα και πολυεστερική δελφινιέρα, διατηρώντας την δοκιµασµένη αξιόπλοη γάστρα.
Το λευκό χρώµα σε συνδυασµό µε το µπεζ στα µαξιλάρια και την επένδυση του deck, αναβαθµίζει αισθητικά το σκάφος.
Το Corsair 29 αποτελεί ένα από τα ελληνικά RIB που θα µπορούσε να σταθεί αντάξια απέναντι σε ναυπηγεία διεθνούς φήµης, στην δύσκολη και απαιτητική κατηγορία των high performance.
Οι µετρήσεις ταχύτητας – κατανάλωσης, η πλεύση και η στιβαρότητα κατασκευής δικαιώνουν τις προσπάθειες του ιδιοκτήτη της Top Line, Πέτρου Καπλερή, ο οποίος θέλησε όχι µόνο να εµπλουτίσει την σειρά Corsair, αλλά να σχεδιάσει ένα σκάφος από την αρχή, χρησιµοποιώντας την ναυπηγική των διπλών στεπς που παρουσίασε για πρώτη φορά στα µοντέλα Corsair 33 και 31.
Παρότι διατηρεί παρόµοιες ναυπηγικές γραµµές, µε 55 µοίρες είσοδο και 24 στο deadrise, έγινε εξ αρχής µελέτη για την τοποθέτηση των δύο διπλών στεπς µετρώντας το κέντρο βάρους αλλά και το κέντρο πίεσης που δέχεται η γάστρα. Στα παρατροπίδια µειώθηκε ο όγκος τους για λιγότερους κραδασµούς στο κατάστρωµα και πιο γλυκιά απόσβεση.
Η κατασκευή
Στο Corsair 29 η Top Line εφάρµοσε νέες για το ναυπηγείο τεχνικές και αρκετά πρωτοποριακές για την χώρα µας, ανεβάζοντας και άλλο τον πήχη στον ανταγωνισµό. Με σκοπό την µείωση του βάρους σκάφους χωρίς να «χάσει» σε στιβαρότητα χρησιµοποιήθηκε η µέθοδος infusion κατά την οποία ο οπλισµός (υφάσµατα πολυεστέρα) στρώνεται στο καλούπι και έπειτα γίνεται η έγχυση της ρητίνης υπό κενό.
Η πίεση που δηµιουργείται από το κενό είναι πολύ ανώτερη από την παραδοσιακή µέθοδο ενώ και η χρήση υλικών αλλάζει δραµατικά. Με αυτό τον τρόπο ενώ µειώνεται το περιττό βάρος, αντίθετα αυξάνονται οι µηχανικές αντοχές.
Αυτό οφείλεται στην σύνθεση του οπλισµού αφού µε την χειροκίνητη εργασία η αναλογία ρητίνης – οπλισµού είναι 65% µε 35% αντίστοιχα. Στο infusion η αναλογία αντιστρέφεται παρέχοντας 65% οπλισµό και 35% ρητίνη. Έχοντας λοιπόν ένα πιο ελαφρύ σκάφος έχουµε και µειωµένες ανάγκες πρόωσης, αλλά και µεγαλύτερη ταχύτητα.
Για να µπορέσει το ναυπηγείο να προσαρµοστεί στην νέα µέθοδο χρειάστηκαν αρκετά δοκίµια, διαφορετικές πρώτες ύλες (πολύ ακριβότερες), αγορά και εκµάθηση εξοπλισµού. Παρόλα αυτά το αποτέλεσµα δικαιώνει την προσπάθεια παρότι όπως µας ανέφερε ο κ. Καπλερής το κόστος ανά σκάφος αυξάνεται.
Το πρώτο 29άρι που κατασκευάστηκε ήταν το αγωνιστικό του Ντίνου Μαρκόπουλου όπου δοκιµάστηκε σε όλο το περσινό πρωτάθληµα χωρίς βέβαια να αντιµετωπίσει κανένα πρόβληµα.
Η πολυεστερική σχάρα της γάστρας κατασκευάζεται και αυτή µε infusion και έπειτα συγκολλείται στο πέτσωµα. Αποτελείται από 7 εγκάρσιες φράκτες και 2 διαµήκεις δοκούς όπως γίνεται και στα υπόλοιπα σκάφη του ναυπηγείου.
Το κατάστρωµα
Στο νέο Corsair 29, τοποθετήθηκε µία καινούρια κονσόλα που δεσµεύει λιγότερο χώρο στο ντεκ. Τοποθετείται στο κέντρο του σκάφους αφήνοντας στις µπάντες άνετα περάσµατα. Το ταµπλό έχει άπλετο χώρο για τα ηλεκτρονικά όργανα, το τιµόνι και το χειριστήριο είναι τοποθετηµένα στο σωστό ύψος ενώ στην βάση της κονσόλας ο όγκος της υποχωρεί ώστε να χωρούν καλύτερα τα πόδια µας.
Η δεύτερη σηµαντική αλλαγή αφορά την πλώρη, η πολυεστερική δελφινιέρα µειώνει τον όγκο της ακολουθώντας το σχήµα των αεροθαλάµων, και η άγκυρα τοποθετείται χωνευτή από κάτω.
Κατά τα άλλα η διαρρύθµιση του ντεκ παραµένει όπως και στο προηγούµενο, διαθέτει δύο µεγάλα κρεβάτια ηλιοθεραπείας, πλώρα και πρύµα, πλούσιους χώρους αποθήκευσης, αναπαυτικά και ασφαλή καθίσµατα κυβερνήτη – συγκυβερνήτη.
Στο πλωριό κρεβάτι ηλιοθεραπείας υπάρχει ένα τεράστιο ενιαίο αµπάρι µε δύο εισόδους. Ο καναπές διακυβέρνησης που ακολουθεί την κονσόλα είναι πραγµατικά βολικός παρέχοντας ασφάλεια στο πλήρωµα αφού επενδύεται πλευρικά και πλάγια µε µαξιλάρι για µεγαλύτερη άνεση και προστασία.
Τα καθίσµατα πέφτουν ή σηκώνονται αναλόγως αν θέλουµε να οδηγήσουµε όρθιοι ή καθιστοί. Στην πρύµνη ο καναπές σηκώνεται προσφέροντας ένα στενόµακρο χώρο αποθήκευσης και έπειτα το κρεβάτι ηλιοθεραπείας σηκώνοντάς το αποκαλύπτεται ένα τεράστιο αµπάρι, µε έξυπνη σχεδίαση που διαµορφώνει ράφια για καλύτερη τακτοποίηση του εξοπλισµού µας.
Κατάπρυµα η πλατφόρµα µεγάλη, επιτρέπει την µετακίνηση, βγάζει σκάλα µπάνιου στην µία πλευρά και χώρο για την βοηθητική. Υπάρχουν δύο ταµπούκια για σχοινιά και ντουζιέρα.
Στη θάλασσα
Το «πληθωρικό» 29άρι µε µήκος τα 8,90 µέτρα, τα συνδυάζει όλα, αξιόλογη πλεύση, όµορφη σπορ εµφάνιση, άνετους και χρηστικούς χώρους στο κατάστρωµα, επιδόσεις και οικονοµία στην κατανάλωση.
Με αρκετό καιρό βγήκαµε στο Λαύριο αναζητώντας κάποιο σηµείο που να κόβει για να µπορέσουµε να ολοκληρώσουµε µετρήσεις ταχύτητας και κατανάλωσης. Κατευθυνθήκαµε προς το Σούνιο, και όσο αποµακρυνόµασταν από το λιµάνι ο κυµατισµός δυνάµωνε. Έτσι είχαµε την δυνατότητα να δούµε την απόσβεση του Corsair 29 στο καιρό, ταξίδευε γλυκά χωρίς σπρέι, χωρίς κραδασµούς και η απόκριση ήταν άµεση σε κάθε κίνηση του χειριστή διευκολύνοντας τον χειρισµό του.
Η γάστρα «έκοβε» και «δάµαζε» τα κύµατα, χωρίς να επηρεάζεται η κλίση του.
Στο καθρέπτη ήταν τοποθετηµένη η Mercury 2.6L Verado 350 Hp όπου φορούσε προπέλα Revolution και κατάφερνε να φτάσει τους 55 κόµβους στις 5.800 σ.α.λ, ενώ στις 4.000 σ.α.λ το σκάφος ταξίδευε µε 35 κόµβους καταναλώνοντας 1,42 λτ./νµ.
Το κάθισµα σωστά σχεδιασµένο κρατούσε κυβερνήτη και συγκυβερνήτη σταθερά στην θέση του χωρίς να κουράζει. Η δύναµη της 350άρας ήταν αισθητή και ο «πειρασµός» γρήγορης ταχύτητας µεγάλος παρά το κυµατισµό που επικρατούσε, αυτό όµως που είδαµε είναι πως και µε αυτόν το κινητήρα το Corsair 29 αντιδρά προβλέψιµα και «υπάκουα» χωρίς να φοβίζει το πλήρωµα.
Οι ψηλοί αεροθάλαµοι δεν συµµετείχαν στην πλεύση παρά µόνο σε έντονες κλίσεις ή κυµατισµό..
Συµπερασµατικά το Corsair 29 παραµένει ένα από τα σκάφη που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας αν ψάχνετε RIB σε αυτή την κατηγορία, προσφέροντας επιδόσεις µε ιδιαίτερη οικονοµία στην κατανάλωση, αξιοπλοΐα, υψηλή ποιότητα κατασκευής και ένα επιθετικό σπορτίβικο design.
Top Line – Πέτρος Καπλερής
210 602 5515