∆οκιµάζουµε το Yamaha Helm Master σε Grady White Freedom 375
Έχουν περάσει λίγοι µόνο µήνες όπου ταξιδέψαµε µέχρι το Varazze της Ιταλίας για λογαριασµό της Yamaha, και πιο συγκεκριµένα στην πρώτη παρουσίαση του κινητήρα Yamaha F 200 αλλά και το συστήµατος χειρισµού joystick Helm Master. Η «υπόσχεση» του τεχνικού διευθυντή marine της Μοτοδυναµικής για παρουσίαση του Helm Master στην Ελλάδα δεν άργησε να πραγµατοποιηθεί.
Αρχές του Οκτώβρη, ένα ολοκαίνουριο Grady White Freedom 375 µε τριπλή τοποθέτηση Yamaha F 350 και σύστηµα Helm Master δίπλα στα χειριστήρια ήταν στην διάθεσή µας, πάντα υπό την διακριτική εποπτεία του Γιώργου Ρηγινού, αντιπρόσωπου της Grady White για την χώρα µας.
To 375 Freedom είναι η νέα ναυαρχίδα για το Αµερικάνικο ναυπηγείο, το 6ο σκάφος της παραγωγής, το πρώτο που έρχεται Ευρώπη. Έχει κατασκευαστεί µε όλες τις ανέσεις και τις ευκολίες που θα µπορούσε να ζητήσει ακόµα και ο πιο απαιτητικός ψαράς.
Η σχεδίασή του δίνει άπλετο χώρο στο κατάστρωµα και ιδίως στην πρύµνη όπου το χρειαζόµαστε περισσότερο. Όµως εδώ µιλάµε για ένα σκάφος µήκους 11,15 µέτρων και πλάτους 4 µ, όπου προσφέρουν ένα πραγµατικά ευρύχωρο σκάφος. Στην Αµερική αυτά τα σκάφη είναι ιδιαίτερα διαδεδοµένα, από τους τυχερούς βέβαια που µπορούν να το αποκτήσουν. Το ψάρεµα τους κρατά αρκετές ηµέρες σε ανοιχτή θάλασσα όπου ψαρεύουν τόνους, ξιφίες, marlin και άλλα θηράµατα του ανοιχτού ωκεανού. Το ψάρεµα γίνεται µαζί µε την παρέα, οπότε όσο πιο φιλόξενο, τόσο καλύτερα.
Μοιράζεται την ίδια γάστρα µε το δεύτερο (πλέον) µεγαλύτερο µοντέλο της εταιρίας, το Canyon 366. Οι σχεδιαστές του, σύµφωνα µε τον κ. Ρηγινό, θέλησαν να σχεδιάσουν ένα σκάφος µικτής χρήσης µε προσανατολισµό φυσικά το ψάρεµα αλλά έχοντας αρκετές «πινελιές» οικογενειακής χρήσης όπως τον πλωριό καναπέ όπου µετατρέπεται εύκολα σε µια µεγάλη τραπεζαρία ή σε ένα τεράστιο sundeck τοποθετώντας τις πρόσθετες µαξιλάρες.
Η κατηγορία dual console, µε το χαρακτηριστικό µεσαίο διάδροµο, εδώ µετατρέπεται σε «dual cabin» αφού τα δύο µέρη του σκάφους «κρύβουν» επιµελώς τους χώρους ενδιαίτησης, µία καµπίνα µε µεγάλο καναπέ – και δύο κρεβάτια, από την αριστερή πλευρά και ένα wc µε νεροχύτη ντους ζεστού νερού σε έναν αρκετά άνετο χώρο. Το συγκεκριµένο σκάφος που δοκιµάσαµε είχε φουλ έξτρα εξοπλισµό, στο οποίο περιλαµβάνεται και το µεγάλο hard top που στην ουσία µετατρέπει το cockpit σε ένα προστατευµένο χώρο όπου µπορεί να κλείσει µε τις πρόσθετες τέντες του.
Στην πράξη και χωρίς αυτές, το µεγάλο αλεξήνεµο δίνει την προστασία χωρίς να στερεί από ορατότητα. Ο βασικός χώρος του σκάφους γύρω από το πιλοτήριο αποτελείται από ένα άνετο καναπέ µε πτυσσόµενο τραπέζι, νεροχύτη, grill ηλεκτρικό ψυγείο και τεράστιους χώρους αποθήκευσης. Εντύπωση κάνει και η ηλεκτρική επέκταση του καναπέ στα αριστερά του σκάφους που γίνεται αβίαστα πατώντας ένα κουµπί. Στην πρύµνη η λιτή πολυτέλεια είναι εµφανή. Προσθαφαιρούµενοι καναπέδες, ψυγεία πάγου, παροχές νερού, ζεστού – κρύου και θαλασσινού για να ξεπλύνουµε το κατάστρωµα, καλαµοθήκες, αµπάρια για τα καλάµια µας και βέβαια µια µεγάλη πλατφόρµα κατάπρυµα µπροστά από τους κινητήρες δηµιουργούν ένα σκάφος που θα µπορεί να ανταποκριθεί και στα πιο δυνατά ψαρέµατα.
Η πόρτα – κουπαστή στα δεξιά, δίνει ένα άνοιγµα αρκετά κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας και επιτρέπει την είσοδο – έξοδο στο σκάφος για µπάνιο, scuba ή ψαροτούφεκο αλλά εκεί που θα την εκτιµήσει κάποιος είναι όταν βρεθεί αντιµέτωπος µε ένα µεγάλο θηρευτή. Όποιος έχει προσπαθήσει να βάλει κάποιο ψάρι που να ζυγίζει πάνω από 50 κιλά στο σκάφος καταλαβαίνει τα γραφόµενά µου, και µην ξεχνάτε ότι οι Αµερικάνοι big gamers απευθύνονται σε ψάρια άνω των 100 κιλών.
Στο ταµπλό του πιλοτηρίου ξεχωρίζουν οι δύο τεράστιες οθόνες, το ηλεκτρονικό χειριστήριο της Yamaha και βέβαια το joystick Helm Master όπου όπως πιθανώς να διαβάσατε στο τεύχος νούµερο 9 αποτελούν την µέγιστη βοήθεια στην αγχωτική και πολλές φορές δύσκολη διαδικασία µανούβρας στο λιµάνι. Πρόκειται για ένα σύστηµα χειρισµού µε joystick σε εξωλέµβιους Yamaha σε διπλές ή τριπλές τοποθετήσεις σε κινητήρες πάνω των 225 ίππων. Στη δική µας περίπτωση στο καθρέπτη του Freedom 375 υπήρχαν τρεις 350άρες οι οποίες «υπάκουαν» άµεσα σε κάθε χειρισµό, του κυβερνήτη στο µικρό µοχλό, αν για παράδειγµα το σπρώξουµε µπροστά, οι «έξυπνες» µονάδες ECU µεταφέρουν την κίνηση ηλεκτρονικά, κλειδώνοντας το τιµόνι. Οι κινήσεις που µπορούµε να κάνουµε φυσικά και δεν είναι µόνο η πρόσω – ανάποδα. Κινούνται άνετα αριστερά – δεξιά µε εντελώς πλάγια µετακίνηση(!), αλλά και οποιοδήποτε ελιγµό θελήσουµε.
Βλέποντας τους κινητήρες παρατηρούµε ότι µπορούν να κινούνται αριστερά – δεξιά ή να κοµπλάρουν πρόσω – ανάποδα, ανεξάρτητα µεταξύ τους αφού δεν έχουν µπάρα ζεύξης κάνοντας ελιγµούς που δεν θα φανταζόµασταν ή θα «απαιτούσαµε» ακόµα και από τον πιο έµπειρο χειριστή. Κατασκευάστηκε σε συνεργασία µε την Volvo – Penta η οποία πρωτοστάτησε σε αυτά τα συστήµατα σε εσωλέµβιους κινητήρες, µε την ίδια λογική λειτουργεί και στους εξωλέµβιους. Η ταχύτητα που µπορούµε να κινηθούµε µε το joystick είναι µικρή για λόγους ασφαλείας (µέχρι 1.100 σ.α.λ) και για τον ίδιο λόγο το τιµόνι κλειδώνει, και οι µανέτες µένουν σε ετοιµότητα και µόλις τις αγγίξουµε το joystick αποσυνδέεται. Επιπλέον µε το Helm Master έχουµε και άλλες δυνατότητες όπως η ρύθµιση σκληρότητας του τιµονιού, trolling system, αυτόµατο τριµ, immobilizer και άλλες ευκολίες όπου διευκολύνουν την ζωή µας στο σκάφος.
O ελιγµός του Grady White 375 συνολικού βάρους 7,5 τόνων (χωρίς τον εξοπλισµό και τους κινητήρες), ήταν ένα παιχνίδι µε το helm master. Οι τρεις 350άρες είχαν την απαραίτητη ώση ώστε να το στρίψουν ή να το πλαγιάσουν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αφού λοιπόν εκτιµήσαµε τις δυνατότητες του, βγήκαµε για µία σύντοµη βόλτα όπου και προσέξαµε την σταθερότητα πλεύσης χωρίς να ακούγεται παραµικρό τρίξιµο ή µηχανικός ήχος. Παρά το τεράστιο βάρος, οι V8 είχαν την δύναµη να το ταξιδέψουν γρήγορα και µε ιδιαίτερα καλές επιταχύνσεις για τα µέτρα και το εκτόπισµά του.
Συµπερασµατικά το Grady White 375 Freedom αποτελεί ένα από τα πιο λειτουργικά σκάφη για το ψάρεµα, που τα προσφέρει όλα, η τιµή του είναι φυσικά απαγορευτική για τον περισσότερο κόσµο όµως το όνειρο δεν στοιχίζει τίποτα!
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ΕΔΩ:
http://www.boatfishing.gr/videos/yamaha-helm-master-se-grady-white-375/
Πληροφορίες: RIGINOS YACHTS, τηλ.: 210 9621.274