Ιταλία: Δοκιμάζουμε τον νέο εξωλέμβιο Yamaha 350hp V6 σε έξι σκάφη
Είχαμε τη χαρά να παραβρεθούμε στην 1η Πανευρωπαϊκή Παρουσίαση του νέου κινητήρα Yamaha 4.3L V6 F350 στην πανέμορφη πόλη La Spezia, όπου ανακαλύψαμε όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις αυτής της σημαντικής προσθήκης στη σειρά V6 του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Η εκδήλωση «350hp YAMAHA PRESS TEST / EXPERIENCE DAYS – La Spezia 2024» απευθυνόταν στον ειδικό τύπο της Ευρώπης. Εμείς, ως προσκεκλημένοι της εταιρίας ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ, αποκλειστικού διανομέα της YAMAHA MOTOR Co. Ltd. σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία, είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε από πρώτο χέρι μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Στη μαρίνα υπήρχαν δεμένα έξι επιλεγμένα Ευρωπαϊκά σκάφη με μονές, διπλές και τριπλές τοποθετήσεις σε φουσκωτά RIB και πολυεστερικά.
Πιο συγκεκριμένα, στη μαρίνα Porto Mirabello, ήταν διαθέσιμα για δοκιμή το φουσκωτό Capelli Tempest 900 και το Yamarin 80D με μονό κινητήρα F350, το «θηριώδες» Capelli T42, το καμπινάτο Jeanneau 10.5 με δύο κινητήρες F350, καθώς και το ιδιαίτερα γρήγορο σκάφος επιδόσεων Sterk 31 RC με αντίστοιχη τοποθέτηση. Το Invictus 420 διέθετε τριπλή τοποθέτηση F350. Όλα τα παραπάνω σκάφη, εκτός του Capelli T900, ήταν εξοπλισμένα με το σύστημα διεύθυνσης Helm Master, το οποίο πλέον συνδυάζεται με το bow thruster, προσφέροντας εκπληκτική ευκολία στον χειρισμό.
Δείτε το βίντεο:
Η ιστορία της μεγάλης σειράς κινητήρων Yamaha
Το 2007, η Yamaha τάραξε τα νερά με την κυκλοφορία της μεγαλύτερης εξωλέμβιας μηχανής στην αγορά, έναν κολοσσιαίο V8 κινητήρα με κυβισμό 5,3 λίτρων και βάρος 350 κιλών. Σχεδιασμένη για τις απαιτητικές αμερικανικές αγορές και τα μεγάλα σκάφη τους, αυτή η ισχυρή μηχανή κατάφερε να δημιουργήσει έντονες εντυπώσεις, αλλά και να προκαλέσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές σκαφών, οι οποίοι εκείνη την εποχή δεν είχαν σχεδιάσει σκάφη που μπορούν στο καθρέπτη του να αντέχουν τέτοιες καταπονήσεις.
Με την κυκλοφορία του V8 425 XTO το 2018, η Yamaha επικεντρώθηκε ξανά στην μεγάλη κατηγορία, αφήνοντας ωστόσο ένα σημαντικό κενό στην περιοχή μεταξύ 300 και 425 ίππων. Οι εξωλέμβιοι XTO περιορίστηκαν στους 375 ίππους, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για έναν ελαφρύτερο κινητήρα 350 ίππων. Αυτή η ανάγκη ικανοποιείται το 2024.
Λανσάρισμα του Νέου Κινητήρα Yamaha 350hp V6 στην La Spezia
Μετά από 17 χρόνια, η νέα Yamaha F350, είναι ένας V6 κινητήρας, πλέον ο ελαφρύτερος στην κατηγορία του και ανήκει στην επόμενη γενιά δύναμης και απόδοσης στο νερό! Αποτελεί μια πολύτιμη προσθήκη στη σειρά V6 με κινητήρες 225hp, 250hp και V6 300hp, γεφυρώνοντας το κενό ισχύος μεταξύ των V6 και V8 (XTO 400hp V8 & XTO 450hp V8).
Γι’ αυτό και η Yamaha Europe στο φετινό press event άφησε τον νέο Yamaha F350 να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον, αφιερώνοντας αποκλειστικά όλη την εκδήλωση στο συγκεκριμένο κινητήρα, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος τον Αύγουστο του 2024 με κόστος από 43.950 ευρώ, σύμφωνα με τον τρέχον τιμοκατάλογο.
Η εκδήλωση “Yamaha 350hp Marine Experience” ξεκίνησε με την παρουσίαση. Η «οικοδέσποινα» Masha Milenkovic, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Yamaha Motor Europe, αναφέρθηκε στις αξίες και την κληρονομιά της Yamaha. Συμπληρωματικές ομιλίες από τους Cedric Merlet, Javier Lopez και Luis Lemos Miranda, περιλάμβαναν συζητήσεις για την αυξανόμενη ζήτηση για μεγαλύτερους και καλύτερους κινητήρες της Ευρωπαϊκής αγοράς και πώς ο νέος κινητήρας 350hp V6 σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί σε αυτή την αυξανόμενη ζήτηση για ποικιλία ιπποδύναμης, συνδυάζοντας την κορυφαία απόδοση και αξιοπιστία της Yamaha.
Η αγορά εξωλέμβιων στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Cedric Merlet, Yamaha Marine Business OEM Development Manager, η αγορά εξωλέμβιων κινητήρων στην Ευρώπη παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές. Δείχνει μια σαφή τάση προς την αύξηση του μεγέθους των σκαφών, με την προτίμηση για μονές και πολλαπλές διαμορφώσεις να αυξάνεται συνεχώς και να κερδίζουν γοργά μέρος από την «πίτα» των έσω-έξω κινητήρων. Επιπλέον, οι νέες εξωλέμβιες εξοπλίζονται με προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας στους καταναλωτές υψηλότερη απόδοση και ευκολία στη χρήση, πρόσβαση για service, περισσότερο χώρο στο κατάστρωμα κλπ.
Για τους παραπάνω λόγους, η κατηγορία των κινητήρων υψηλής ιπποδύναμης έχει παρουσιάσει εκθετική ανάπτυξη τα τελευταία δέκα χρόνια. Από το 2013 έως το 2023, η κατηγορία αυτή έχει αυξηθεί κατά 400% στις ευρωπαϊκές αγορές. Παρά την πανευρωπαϊκή μείωση της αγοράς εξωλέμβιων κατά 26,4% το 2023 σε σύγκριση με το 2022, η κατηγορία XL (225 ίππων και άνω) καταφέρνει να αυξάνεται. Συγκεκριμένα, η κατηγορία αυτή σημείωσε αύξηση 2% σε σύγκριση με το 2022 και 57% σε σύγκριση με το 2019. Αυτή η ανθεκτικότητα δείχνει την ισχυρή ζήτηση για κινητήρες υψηλής απόδοσης, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας. (βλέπε πίνακα)
Οι τεχνικές λεπτομέρειες του Yamaha F350
Ο νέος Yamaha F350 V6 στοχεύει ιδιοκτήτες σκαφών που αναζητούν την υψηλότερη ισχύ του κινητήρα V6, αλλά και την αυξημένη του ροπή σε χαμηλότερες ταχύτητες, οι οποίες προσφέρουν μια πιο άμεση, συναρπαστική εμπειρία οδήγησης του σκάφους. Είναι εξοπλισμένη με τις τεχνολογίες της Yamaha, όπως τα συστήματα Digital Electric Steering (DES), TotalTilt και Thrust Enhancing Reverse Exhaust (TERE), τα οποία ανεβάζουν τις προδιαγραφές αυτής της premium εξωλέμβιας σε ακόμη πιο υψηλά επίπεδα.
Ελαφριά, κομψή αλλά και ιδιαίτερα οικονομική στη κατανάλωση (αντίστοιχες καταναλώσεις στο cruising φάσμα με την 300άρα, μετρήσαμε 113 lt/nm μέγιστη κατανάλωση), υιοθετεί όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις του Ιάπωνα κατασκευαστή. Διατίθεται σε δύο χρωματισμούς, το γνωστό ανοιχτό μεταλλικό γκρι (light grey metallic) και το νεότερο περλέ λευκό (pearl white), ενώ και σε αυτόν τον κινητήρα τα γραφικά είναι τρισδιάστατα προσφέροντας μία επιπλέον αίσθηση premium φινέτσας.
Διαθέτει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής από την 300hp V6 και χρησιμοποιεί ηλεκτρονική βαλβίδα γκαζιού ίδιας διαμέτρου με την XTO 450hp V8, για μεγιστοποίηση της ροής του αέρα. Η καλύτερη ροή αέρα ισοδυναμεί με περισσότερη ισχύ, καθώς η ακρίβεια στη καθοδήγηση του καυσίμου και ο χρονισμός ανάφλεξης του κινητήρα ταιριάζουν με την ανάγκη του χειριστή για περισσότερο γκάζι και αυξημένη απόδοση.
Ταυτόχρονα, ο νέος στιβαρός στροφαλοφόρος άξονας προσφέρει μεγαλύτερη διαδρομή, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες ταχύτητες. Από τις κυλινδροκεφαλές μέχρι τον στροφαλοθάλαμο, η νέα 350hp V6 της Yamaha χαρακτηρίζεται από την σχολαστική τεχνική της σχεδίαση. Με εντυπωσιακή σχέση συμπίεσης 11:1, η νέα 350hp V6 διαχειρίζεται τέλεια τη χωρητικότητα του αέρα χρησιμοποιώντας ειδικά σχεδιασμένες πολλαπλές εισαγωγής με μεγαλύτερες κατά 40% δεξαμενές υπερχείλισης, οι οποίες μεγιστοποιούν την ποσότητα και τον χρονισμό της ροής του αέρα προς τις θυρίδες εισαγωγής, διασφαλίζοντας παράλληλα την ομοιόμορφη κατανομή του αέρα μέσα σε κάθε κύλινδρο. Οι πανομοιότυπες αριστερές και δεξιές πολλαπλές εισαγωγής επιτρέπουν την ιδανική τοποθέτηση της ηλεκτρονικής βαλβίδας γκαζιού των 81 χιλ., η οποία είναι κατά 8% μεγαλύτερη από τη βαλβίδα γκαζιού της 300hp V6 και έχει τοποθετηθεί στο κέντρο για πιο ομαλή ροή αέρα και καλύτερη απόδοση της ισχύος.
Για πλήρη εκμετάλλευση της αυξημένης ροής του αέρα, ο νέος στιβαρός στροφαλοφόρος άξονας δημιουργεί μεγαλύτερη διαδρομή, για περισσότερη ροπή σε όλο το εύρος των στροφών. Η Yamaha 350hp V6 χρησιμοποιεί μπουζί ιριδίου, τα οποία διακρίνονται για την ανθεκτικότητα και τον συγκεντρωμένο, αποδοτικό σπινθήρα τους. Σε συνδυασμό με τη νέα χαρτογράφηση που έκανε η Yamaha στον έλεγχο του ψεκασμού καυσίμου, έχει μεγαλώσει η διάρκεια του ψεκασμού σε σχέση με την 300hp V6, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ισχύ.
Στη θάλασσα της Λιγουρίας
Παρά τις μέτριες καιρικές συνθήκες, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την απόδοση του κινητήρα 350 V6 γύρω από το γραφικό λιμάνι της Λα Σπέτσια και στην ανοιχτή θάλασσα του κόλπου της Λιγουρίας. Κάτω από τον συννεφιασμένο ουρανό και με τη θερμοκρασία να σκαρφαλώνει με το ζόρι πάνω από τους 10 βαθμούς Κελσίου, ξεκινήσαμε σε ομάδες να επιβιβαζόμαστε στα διαθέσιμα σκάφη.
Οι έμπειροι χειριστές της Yamaha Europe ανέλαβαν τον ρόλο της παρουσίασης εν πλω, δίνοντας σε όλους τη δυνατότητα να καθίσουν στο τιμόνι και να αντιληφθούν τις υψηλές επιδόσεις και τα τεχνολογικά επιτεύγματα του νέου κινητήρα.
Τα σκάφη διέθεταν το σύστημα ελέγχου Helm Master EX® της Yamaha κάνοντας τον χειρισμό του σκάφους, ευκολότερο και πιο ευχάριστο. Το σύστημα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία πλοήγησης, και πλέον συνδέεται με τα bow thruster των εταιριών Sleipner και Vetus δίνοντας πολύ γρηγορότερη απόκριση και ελιγμούς που δεν μπορούσαμε καν να φανταστούμε πριν κάποια χρόνια. Όλα αυτά με τη βοήθεια του joystick.
Ακολουθούν αναλυτικά οι επιδόσεις των σκαφών, που κυμαίνονται από 40 κόμβους του Capelli Tempest 42 έως 58 κόμβους του Sterk 31, και οι δύο σε διπλή τοποθέτηση, με κατανάλωση σε ταχύτητες κρουαζιέρας, μεταξύ 1,5 λίτρου/μίλι του Capelli Tempest 900 (μονή τοποθέτηση) έως το 5.2 του Invictus TT420 S (τριπλό).
Capelli Tempest 900 με Yamaha F350
Τα φουσκωτά Capelli έχουν την τιμητική τους σε κάθε εκδήλωση της Yamaha, αφού διαθέτουν αποκλειστική συνεργασία για πάνω από 20 χρόνια.
Τέλος του 2022 το ναυπηγείο Capelli, αντικατέστησε το πρώτο 900 Sun, παρουσιάζοντας ένα περισσότερο ευρύχωρο, φιλόξενο και εργονομικό κατάστρωμα. Μεγαλύτερο σε μέγεθος και ελαφρώς φαρδύτερο από το παλιό, το νέο 900 Sun παρέχει στους επισκέπτες αυτόν τον πρόσθετο χώρο, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα δύο πιο γενναιόδωρα κρεβάτια ηλιοθεραπείας, κεντρική κονσόλα και διπλό κάθισμα για τον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη.
Η δύναμη του μονού V6 350 ήταν αντιληπτή από το πρώτο κατέβασμα του χειριστηρίου. Το σχεδόν 3 τόνων RIB (όπως δοκιμάστηκε) έφτασε τους 42 κόμβους μέγιστη ταχύτητα στις 5.900 σ.α.λ, με κατανάλωση 2,7 λτ./νμ.
Στο πίνακα μπορείτε να διακρίνετε τις επιδόσεις στο φάσμα ταχύτητας κρουαζιέρας, με καλύτερη κατανάλωση 1,5 λτ./νμ στις 3.500 σ.α.λ με ταχύτητα 22,3 κόμβους (economic cruising speed) και για «γρηγορότερη ταχύτητα κρουαζιέρας» 30,7 κόμβους με μόλις 1,8 λτ./νμ. κατανάλωση (fast cruising speed).
Capelli T42 με 2 x Yamaha F350
Ένα από τα σκάφη που ξεχωρίσαμε ήταν το «θηριώδες» Capelli Tempest 42 5,7 τόνων(!) με διπλή τοποθέτηση Yamaha V6 F350.
Με σχεδόν 13 μ. μήκος και 3,60 μ. πλάτος, το T42 αποτελεί τον άξιο συνεχιστή του Tempest 40 όπου παρουσιάστηκε το 2023. Με καπετάνιο τον Eric Thornthwaite, ξεκινήσαμε τις μετρήσεις για να διαπιστώσουμε την «ταιριαστή» σχέση των 2×350 με το T42 όπου κατάφερναν να ταξιδεύουν το μεγάλο αυτό σκάφος γρήγορα και αποτελεσματικά. Να σημειώσουμε πως το ίδιο σκάφος είχαμε δοκιμάσει την προηγούμενη χρονιά, στην αντίστοιχη εκδήλωση για τον XTO 450, και πραγματικά μπήκαμε με ανυπομονησία να κάνουμε τις μετρήσεις επιδόσεων.
Στη πράξη οι δύο V6 350 ήταν υπεραρκετοί δείχνοντας πως μπορούν να ανταπεξέλθουν σε «βαριά» σχήματα αποδίδοντας ταχύτητα και χαμηλές καταναλώσεις.
Όπως μπορούμε να δούμε στο πίνακα, μέγιστη ταχύτητα είναι οι 40 κόμβοι, με την κατανάλωση να φτάνει τα 5,7 λτ./νμ., ενώ στις μεσαίες οι κατανάλωση είναι μεταξύ 2,7 και 3,6 λτ./νμ. Ιδιαίτερα χαμηλές για τον όγκο και τη κατηγορία του σκάφους.
Σε ένα τόσο μεγάλο RIB, το Helm Master EX αποδείχτηκε ότι ήταν ένα αξεσουάρ αδιαμφισβήτητης αξίας, ικανό να κάνει τους ελιγμούς πρόσδεσης παιχνίδι, ακόμα και σε κάποιον που δεν έχει καμία εμπειρία πρόσδεσης. Έχοντας δοκιμάσει το Helm Master από την πρώτη γενιά, αναγνωρίζω τη σημαντικότητα της συνεργασίας με το bow thruster, πολλαπλασιάζοντας την αντίδραση της πλώρης σε κάθε διόρθωση.
Invictus 420 με 3 x Yamaha F350
Το Invictus TT 420, εξοπλισμένο με τρεις κινητήρες V6 350 ίππων, εντυπωσίασε με την ταχύτητά του, φτάνοντας έως και 45 κόμβους.
Το νέο Invictus 420 συνδυάζει απόλυτα την κομψότητα και τον σπορ χαρακτήρα, δημιουργώντας ένα σκάφος με ιδιαίτερη κομψότητα και το μοναδικό στυλ που διακρίνει τα Invictus Yachts. Με μήκος 12,30 μ. και πλάτος 4,15 μ. το TT 420 γίνεται το πλωτό σαλόνι που προσφέρει πολυτέλεια και ένα ιδιαίτερα φιλόξενο κατάστρωμα.
Το βάρος του είναι πάνω από 12 τόνους, παρόλα αυτά η αίσθηση της δύναμης των τριών V6 350 είναι διακριτή σε όλο το φάσμα στροφών, ταξιδεύοντας αρκετά γρήγορα για τη κατηγορία του, ακόμα και στη ταχύτητα κρουαζιέρας με 31,7 κόμβους στις 4.500 σ.α.λ με κατανάλωση 5,2 λτ./νμ.
Εδώ το Helm Master κρίνεται απαραίτητο προσφέροντας λύση στη μεγάλο όγκο που παρασύρεται ευκολότερα σε πλάγιους ανέμους και ρεύματα. Με τη βοήθεια του joystick, κινητήρες, τιμόνι και bow thruster χειρίζονται ταυτόχρονα, κάνοντας ακόμα και τη πιο πολύπλοκη μανούβρα μία απλή διαδικασία.
Jeanneau CC 10,5 με 2 x Yamaha F350
Η Jeanneau ανήκει στους Ευρωπαίους κατασκευαστές σκαφών που συνεργάζονται αποκλειστικά με την Yamaha.
To Jeanneau CC 10,5 αποτελεί μοντέλο του 2023, σχεδιάστηκε με βαθύ V για καλύτερη πλεύση, και σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορεί να φιλοξενήσει στο καθρέπτη του από 2×300 Hp ως 2×425 hp. Στη δική μας την περίπτωση το συνολικό βάρος των 6 τόνων δεν προβλημάτιζε τους δύο V6 350 οι οποίοι ταξίδευαν στους 30 κόμβους με 3,6 λτ./νμ φτάνοντας μέγιστη ταχύτητα τους 42.
Sterk 31 με 2 x Yamaha F350
Το Sterk 31 αναδείκνυε τις σπορ επιδόσεις των V6 350.
Το βραβευμένο μοντέλο που ξεχώρισε για την σχεδίαση, το κατάστρωμα και την supersport γάστρα του είχε τις προδιαγραφές να αξιοποιήσει την δύναμη και επιτάχυνση των νέων κινητήρων. Στο κατέβασμα του χειριστηρίου η ροπή σε «κόλαγε» στο bucket κάθισμα.
Ακόμα και η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι αρκετά υψηλή, 37,5 κόμβους στις 4.000 σ.α.λ καταναλώνοντας μόλις 2,4 λτ./νμ. Μέγιστη ταχύτητα είδαμε τους 58 κόμβους, αν και σύμφωνα με τον καπετάνιο Robert Pielic σε καλύτερες συνθήκες φτάνει τους 60 κόμβους!
Yamarin 80DC με Yamaha F350
το Yamarin 80DC μήκους 8,28 μ. με έναν κινητήρα V6 350 ίππων, ταξίδευε με 27,5 κόμβους καταναλώνοντας 1,6 λτ./νμ. και όλα αυτά στις 4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα είδαμε τους 44 κόμβους. Σε αυτό το σκάφος είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα πλεονεκτήματα του Helm Master EX σε μονή τοποθέτηση, που μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα της χρήσης του joystick αποδεικνύοντας ότι αξίζει και με το παραπάνω αυτή η επένδυση! Με ταυτόχρονο έλεγχο των ταχυτήτων, του γκαζιού και του τιμονιού, οι δυνατότητα ελιγμού αλλάζει σημαντικά. Ξεχνάμε το τιμόνι και το χειριστήριο όταν κινούμαστε με χαμηλή ταχύτητα. Χρησιμοποιούμε μόνο το joystick, και το σκάφος εκτελεί τη πορεία που του ορίζουμε απροβλημάτιστα. Μπορεί ένας έμπειρος χειριστής να αισθάνεται ότι δεν χρειάζεται τις υπηρεσίες του helm master ex, όμως στη πράξη κάθε είδους μανούβρα γίνεται πολύ πιο εύκολη. Γι’ αυτό το λόγο πιστεύω πως αυτή θα είναι η εξέλιξη των εξωλέμβιων μηχανών, και τα εξελιγμένααυτά συστήματα διεύθυνσης θα μπαίνουν όλο και περισσότερο στη καθημερινότητα.
Είναι μεγάλη τιμή για εμάς, που κάθε χρόνο από το 2006, η Yamaha μας φιλοξενεί και μας δίνει την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα νέα της προϊόντα στη θάλασσα.
Ευχαριστούμε θερμά την Yamaha Motor Europe, τη Μοτοδυναμική ΑΕΕ αποκλειστική αντιπρόσωπος της Yamaha Motor σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία καθώς και τον Λευτέρη Καραγιάννη, Events & Digital Marketing Specialist ο οποίος επιμελήθηκε κάθε λεπτομέρεια του ταξιδιού, από τον προγραμματισμό και την οργάνωση, μέχρι την υποστήριξη κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: | ΥΑΜΑΗΑ 350 Hp V6 |
Τύπος κινητήρα | Τετράχρονος, 2EEK |
Κυβισμός | 4.256 κ.εκ. |
Αρ. κυλίνδρων/Διάταξη | 60 μοίρες V6 |
Διαμέτρος x Διαδρομή | 96.0 x 98.0 χιλ. |
Ιπποδύναμη στον άξονα της προπέλας | 257.4 kW (350 HP) / 6.000 σ.α.λ. |
Εύρος μέγιστων στροφών | 5.000-6.000 σ.α.λ. |
Σύστημα λίπανσης | Υγρό κάρτερ |
Fuel Induction System | EFI |
Σύστημα ανάφλεξης | TCI |
Σύστημα εκκίνησης | Ηλεκτρική μίζα |
Σχέση μετάδοσης | 1.75 (21/12) |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός καυσίμου |
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού
|
7.9 λτ./7.6 λτ. *με/χωρίς αλλαγή φίλτρου λαδιού |
Βάρος χωρίς την προπέλα | 293 κιλά – 304 κιλά |
Control | Drive By Wire (DBW) |
Μέθοδος ρύθμισης κλίσης και ανύψωσης | Ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ρύθμισης κλίσης και ανύψωσης |
Πηνίο φωτισμού/γεννήτρια ρεύματος | 70 A (max) (φόρτιση μπαταρίας: 55 A) |
Χειριστήρια γκαζιού και αλλαγής ταχυτήτων | Digital electronic remote control |
YCOP (Immobilizer) | Applicable |
Πληροφορίες:
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ: https://www.yamaha-motor.eu/gr/el/marine-engines/