Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Βασίλης Νικολάου Γιώργος Πολυχρονίου

Νέος Mercury V12 600 HP Verado - Η Mercury Marine επαναπροσδιορίζει την απόδοση των εξωλέμβιων κινητήρων

11 Φεβρουαρίου, 2021

Νέος Mercury V12 600 HP Verado - Η Mercury Marine επαναπροσδιορίζει την απόδοση των εξωλέμβιων κινητήρων

Η Mercury Marine γράφει ιστορία με το λανσάρισμα του πιο καινοτόμου εξωλέμβιου κινητήρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ!

Ο λόγος για το θηριώδη εξωλέμβιο Mercury 7,6 λίτρων V12 ιπποδύναμης 600 ίππων Verado ® με πολλές καινοτομίες που αλλάζει τον χάρτη των εξωλέμβιων όσον αφορά την λειτουργία αλλά και χρήση τους σε μία ευρεία γκάμα σκαφών, προσφέροντας περισσότερη ελευθερία, πολυτέλεια και δύναμη!

«Με τα σκάφη να συνεχίζουν να μεγαλώνουν και οι προσδοκίες απόδοσης να αυξάνονται, τα σκάφη ζητούν μια καλύτερη, πιο ικανή λύση υψηλής ισχύος για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες. Η εξωλέμβια V12 Verado είναι η απάντηση της Mercury», δήλωσε ο Chris Drees, Πρόεδρος της Mercury Marine. «Χρησιμοποιώντας τις προηγμένες μηχανικές και σχεδιαστικές δυνατότητές μας, επαναπροσδιορίσαμε την απόδοση μίας εξωλέμβιας. Η V12 Verado προσφέρει στους κατόχους σκαφών απαράμιλλη ελευθερία, πολυτέλεια και δύναμη να απολαμβάνουν το πάθος τους στη θάλασσα. Αυτός είναι ένας αξιοσημείωτος κινητήρας που θα αλλάξει το μέλλον των σκαφών γενικότερα. ”

Οι πρωτοποριακές καινοτομίες της Verado V12 600hp με μια ματιά:

• Ο πρώτος εξωλέμβιος V12 στον κόσμο, ο κινητήρας Verado 600 ίππων είναι ατμοσφαιρικός (δηλαδή χωρίς υπερσυμπιεστή), υψηλού κυβισμού, κεφαλή με τέσσερις εκκεντροφόρους. Παράγει εντυπωσιακή ροπή για να πλανάρει βαριά και μεγάλα σκάφη, περνώντας γρήγορα στο planing και επιτυγχάνοντας υψηλή επιτάχυνση ως την μέγιστη ταχύτητα.

• Το πρώτο αυτόματο κιβώτιο δύο ταχυτήτων για εξωλέμβιο, βελτιστοποιεί τις στροφές κινητήρα ανάλογα με το φoρτίο, διευκολύνοντας την ισχυρή επιτάχυνση και πολύ αποτελεσματική απόδοση σε ταχύτητες κρουαζιέρας.

• Η πρώτη περιστρεφόμενη ρεβέρσα της βιομηχανίας εξωλέμβιων που περιστρέφεται ανεξάρτητα κάτω από το νερό, ενώ ο κορμός του κινητήρα παραμένει ακίνητος εξοικονομώντας χώρο. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα για πολλαπλές τοποθετήσεις και ευρύτερη γωνία στροφής για ευέλικτο χειρισμό. Με τη βοήθεια της διπρόπελης ρεβέρσας αντίθετης περιστροφής, έχει επίσης καλύτερο «κράτημα» στο νερό και για ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες και σε στενούς χώρους.

• Υιοθετεί αρκετές βελτιωμένες τεχνολογίες της Mercury για να επιτρέψει στην εξωλέμβια V12 Verado την εξαιρετική οικονομία καυσίμου για την μέγιστη αυτονομία, σε συνδυασμό με μία ομαλή και αθόρυβη λειτουργία, που επιτρέπει ακόμα και την άνετη συνομιλία στο ταξίδι.

Πρώτη επίσημη παρουσίαση (Feb. 11, 2021) 

Η επίσημη πρώτη παρουσίαση έγινε σήμερα 11 Φεβρουαρίου 2021, online από τα social media της εταιρίας, σε απευθείας μετάδοση από την γνωστή λίμνη Lake X. Το Boat & Fishing θα ήταν εκεί, αν βέβαια δεν υπήρχαν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας. Ευτυχώς, η τεχνολογία πλέον προσφέρει εναλλακτικές, έτσι επειδή δεν υπήρχε η δυνατότητα μετακίνησης δημοσιογράφων από Ευρώπη προς Αμερική, πραγματοποιήθηκε δύο ημέρες πριν παρουσίαση σε επιλεγμένα media, με υψηλές προδιαγραφές εμπιστευτικότητας!

Σε μια μυστική τοποθεσία, κάπου κοντά στη Φλόριντα, υπάρχει η περίφημη λίμνη Χ. Κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς πού βρίσκεται, παρά μόνο η ομάδα της Mercury Marine. Σε αυτή τη λίμνη, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, δοκιμάζονται από το 1957 όλοι οι νέοι κινητήρες Mercury.  Στην ίδια ακριβώς τοποθεσία, αποκαλύφθηκε σήμερα το νέο τεχνολογικό επίτευγμα Mercury Marine.

Μία νέα εποχή για την Mercury Marine

Η ηγετική στον χώρο των εξωλεμβίων μηχανών Mercury Marine μετά από 5 χρόνια έρευνας και εξέλιξης παρουσίασε το πιο επαναστατικό προϊόν που έχει κατασκευάσει ποτέ στην πολυετή πορεία της στον χώρο του εξωλέμβιου κινητήρα. Για να το πετύχουν αυτό, από το 2008 η Mercury έχει επενδύσει περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στο τμήμα R & D.

Πρόκειται για έναν νέο, σχεδιασμένο από το μηδέν, επαναστατικό κινητήρα Verado με 600Hp, 12κύλινδρο(!!!!!) σε διάταξη V, με κυβισμό 7,6 λίτρα κινητήρα και ένα σωρό τεχνολογικές καινοτομίες που θα αναλυθούν όταν παρουσιαστεί επίσημα σε εξειδικευμένο άρθρο του Boat & Fishing.

Μοναδικά χαρακτηριστικά και κινητήρα που συναντούσαμε σε ελάχιστα supercars

Tα χαρακτηριστικά του είναι μοναδικά όπως θα δουμε στη συνέχεια και μόνο η ύπαρξη του 12κύλινδρου κινητήρα φέρνει δέος καθώς μέχρι τώρα είναι κτήμα ελάχιστων supercars όπως η Ferrari ή η Lamborghini.

Ο Jim Wacksman ξεκίνησε την παρουσίαση για τον ευρωπαϊκό τύπο και μαζί με τους υπόλοιπους ομιλητές της Mercury σε αυτήν την κρυφή ματιά (sneek peek) πριν την επίσημη παρουσίαση του κινητήρα ξεδίπλωσαν τα βασικά σημεία που ώθησαν την εταιρεία να σχεδιάσει, εξελίξει και κατασκευάσει ένα τέτοιο μεγαθήριο ιπποδύναμης και ροπής.

Μιλώντας εκτεταμένα με πελάτες, ιδιοκτήτες μεγαλύτερων σκαφών, ναυπηγούς και παράγοντες της αγοράς, κατέληξαν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα, όπως ότι στη σημερινή αγορά εξωλέμβιων κινητήρων η ανάγκη για μεγαλύτερους κινητήρες με αυξημένη επιτάχυνση, υψηλές ταχύτητες ταξιδίου, βέλτιστη οικονομία καυσίμου, ραφιναρισμένη χαμηλοθόρυβη λειτουργία και υψηλή αξιοπιστία είναι επιτακτική.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω είναι προφανές ότι η κραταιά στον χώρο εταιρεία υλοποίησε την παραπάνω απαίτηση, ειδικά για τον δύσκολο χώρο των μεγαλύτερων σε μήκος σκαφών των 15+ μέτρων στα οποία δεσπόζουν εδώ και χρόνια έσω και έσω έξω κινητήρες, κυρίως πετρελαιοκινητήρες με τούρμπο και σποραδικά κάποια σκάφη με 3 ή 4 κινητήρες μεγάλης ιπποδύναμης. Σε αυτή την κατηγορία πελατών η Mercury υπόσχεται όχι μόνο μεγάλη δύναμη και ροπή από τον V12 κινητήρα αλλά και ταχύτατο πλανάρισμα, εκπληκτική οικονομία καυσίμου, ελάχιστη και εύκολη συντήρηση, χαμηλότατα επίπεδα θορύβου και κραδασμών (χαμηλός NVH) και μεγάλη απόλαυση κατά την πλεύση με άριστη και ποιοτική λειτουργία.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες καινοτομίες στο Verado V12 600hp

Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις πραγματικά σημαντικές καινοτομίες που έχει προσθέσει η Mercury στον επιβλητικό νέο κινητήρα της.

• Κινητήρας: Ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός (δηλαδή χωρίς υπερσυμπιεστή) στα πρότυπα των νέων Verado και η ύπαρξη 12 κυλίνδρων και μόνο προσφέρει άπλετη ροπή, ακαριαία επιτάχυνση και υψηλή τελική ταχύτητα που αγγίζει ακόμη και τα 80 μίλια σε μεγάλα και βαριά σκάφη κεντρικής κονσόλας και άλλων τύπων. Για την πολύπλοκη και λεπτομερή χύτευση του, χρησιμοποιήθηκε εξειδικευμένο μεγάλο χυτήριο για τέτοιου είδους χυτεύσεις στην Βόρεια Αμερική. Ο κινητήρας ανήκει στην κατηγορία κινητήρων lean burn (φτωχών μιγμάτων αέρα-καυσίμου) για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου και είναι τρομερά ποιοτικός, βελούδινος και χαμηλοθόρυβος στην λειτουργία του. Αντί για 4 κινητήρες των 300Hp μπορεί κάποιος να τοποθετήσει 2 των 600Hp με χαμηλότερο συνολικό βάρος και 2 μόνο πόδια στο νερό, άρα και μεγαλύτερη οικονομία λόγω μικρότερων τριβών.

• Σέρβις: Ένα κεντρικό καπάκι στο κάλυμμα του κινητήρα ανασηκώνεται για να αποκαλύψει τα σημεία του βασικού σέρβις συγκεντρωμένα όλα στο πάνω μέρος του κινητήρα. Ο Jim Wacksman εξήγησε ότι από εκεί μπορεί κανείς να αλλάξει λάδια κινητήρα καθώς και βαλβολίνη για το κιβώτιο ταχυτήτων και για το πόδι και ότι λόγω της υψηλής αξιοπιστίας του κινητήρα δεν θα χρειαστεί να βγεί το κάλυμμα του για 5 έτη ή 1000 ώρες λειτουργίας.

• Πόδι: Το πόδι είναι μοναδικό στο είδος του και καινοτόμο. Ο κινητήρας αναρτάται σταθερά στο σκάφος και δεν στρίβει ενώ ο χειριστής γυρίζει το τιμόνι, αντιθέτως στρίβει μόνο το πόδι. Ετσι εξοικονομείται και χώρος πίσω καθώς δεν απαιτείται πιά να ανυψώνεται (βαθιά) ο κινητήρας εντός της λεκάνης της πρύμνης ή να απαιτούνται εκτεταμένες τροποποιήσεις από την μεριά των ναυπηγών κατασκευαστών, κάτι που ευνοεί και τις περιπτώσεις αναβάθμισης.

Ο σταθερός κινητήρας σημαίνει ότι μπορείς επίσης σε δεδομένο καθρέπτη να βάλεις πολύ κοντά τον ένα κινητήρα δίπλα από τον άλλο σε μία πολλαπλή εγκατάσταση. Το πόδι επίσης διαθέτει διπλή προπέλα με όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα και η διάταξη του περιστρεφόμενου ποδιού διαθέτει μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης και εξομαλύνει τους όποιους παραγόμενους κραδασμούς ενώ προσφέρει άριστο έλεγχο που είναι τόσο απαραίτητος σε μεγάλα σκάφη. Επιπλέον διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων με 2 ταχύτητες, μία “κοντή” σχέση μετάδοσης (20% “κοντύτερη” από την 2η) για ισχυρή επιτάχυνση κατά το πλανάρισμα και μία “μακρύτερη” για ταχύτητες ταξιδίου με χαμηλότερες στροφές και βελτιωμένη οικονομία καυσίμου. Οι ταχύτητες δεν κάνουν θόρυβο στο κούμπωμα χάρι στον υγρό συμπλέκτη και το σύστημα συγχρονισμού που διαθέτει για την ομαλή εμπλοκή των γραναζιών. Πέρα από την θηριώδη ροπή που παράγει ο V12, η επιτάχυνση είναι εκθαμβωτική χάρη στην αυξημένη ροπή που καταλήγει στις προπέλες χαρίζοντας ισχυρότατη επιτάχυνση στο πλανάρισμα.

• Ψηφιακά ελεγχόμενο γκάζι και εμπλοκή ταχυτήτων DTS: Ο νέος κινητήρας διαθέτει νεοσχεδιασμένο και πιο εργονομικό σύστημα DTS με συνδυασμένες και όλες τις δευτερεύουσες λειτουργίες όπως το Ενεργό Τρίμ (Active Trim), διακόπτης Start-Stop κτλ.  Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Mercury ο χειρισμός του κινητήρα μέσω joystick σε συνδυασμό με την πολυτελή λειτουργία του παντοδύναμου και εξωτικού V12, το ανεξάρτητο πόδι με την διπλή προπέλα και το συνδυαστικό κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει μία πραγματική μοναδική εμπειρία πλεύσης, αποδεικνύοντας την πείρα και την γνώση της γηραιάς Αμερικανικής εταιρείας.

Μετά την επίσημη παρουσίαση, αναμένεται σύντομα να δούμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες για την κορωνίδα της σειράς Verado και έναν νέο επαγγελματικό κινητήρα Sea Pro 500Ηp.

H εξωλέμβια Mercury Marine V12 Verado θα είναι διαθέσιμη στις αγορές EMEA από το καλοκαίρι του 2021.

Περισσότερες πληροφορίες στην ελληνική αντιπροσωπεία της Mercury Marine:

ZOIS EFSTATHIOU S.A.
Tel +30 2109409828
URL: www.zois.gr

Tags
Εξωλέμβιες Ζώης Ευσταθίου Mercury Εξωλέμβιοι Κινητήρες MERCURY MARINE Mercury Verado Mercury V12 600 HP Verado
Comodo SSL