Site icon Boat & Fishing

Nikita 470 Inboard

Οι ταχύπλοες βάρκες με τοποθετήσεις αξονικού και πετρελαιοκινητήρα έχουν γίνει «είδος προς εξαφάνιση», αφού για αρκετά χρόνια οι υποψήφιοι αγοραστές «σνόμπαραν» τους αργούς, μεγάλους και θορυβώδεις diesel κινητήρες προτιμώντας τις εξωλέμβιες.

Καθώς όμως η τεχνολογία προχωρά, οι πετρελαιοκινητήρες γίνονται γρήγοροι, καθαροί, με αρκετά μικρότερο όγκο και γενικώς πλησιάζουν αισθητά τις επιδόσεις ακόμα και των εξωλεμβίων. Επιπλέον το κόστος καυσίμου και λειτουργίας ενός σκάφους έχει ανέβει αρκετά, βάζοντας όλο και περισσότερους να σκέφτονται πλέον σοβαρά την επιλογή χρήσης πετρελαιοκινητήρα. Πριν δύο περίπου χρόνια η εταιρία Nikita Boats επιφύλαξε μια ευχάριστη έκπληξη στους πελάτες της, παρουσίασε όλα τα μοντέλα της σειράς Nikita με τις ποιοτικές ταχύπλοες βάρκες από 4.50 ως 6.30μ. με εσωλέμβια και άξονα. Η μετατροπή των σκαφών για να μπορούν να φιλοξενήσουν τον εσωλέμβιο έγινε με στόχο να μην αλλάξει η διάταξη του καταστρώματος που αποτελεί ένα από τα ατού των σκαφών του ναυπηγείου. Αντιθέτως το γεγονός ότι δεν υπάρχει εξωλέμβια στην πρύμνη διευκολύνει ιδιαίτερα σε κάποια ψαρέματα, κυρίως στην συρτή και το παραγάδι. Ένα από τα πρώτα σκάφη του ναυπηγείου που φιλοξένησαν εσωλέμβια ήταν το Nikita 4.70.

Η μηχανή τοποθετήθηκε κάτω από την κονσόλα η οποία ανοίγει «πέφτοντας» μπροστά για να δώσει εύκολη πρόσβαση για επιθεώρηση, σέρβις κλπ. Κατά τ’ άλλα το σκάφος παραμένει ίδιο, αβέρτο, με προσθαφαιρούμενους πάγκους που αφήνουν πρόσβαση περιμετρικά με πολύ φαρδύ για τα μέτρα του κατάστρωμα κάνοντάς το ένα από τα πιο ιδανικά σκάφη για ψάρεμα. Επιπλέον υπάρχει και προέκταση του πηδάλιου για να χειριζόμαστε το σκάφος από τον καναπέ της πρύμνης με λαγουδέρα εξίσου εξυπηρετικό στο ψάρεμα. Δοκιμάσαμε ένα Nikita 4.70 Inboard όπου στο μηχανοστάσιο, κάτω από την κονσόλα ήταν τοποθετημένος ο Nanni Diesel 37,5 ίππων. Η θέση που τοποθετείται στο κέντρο του deck ενισχύει την ευστάθεια του σκάφους ενώ και στην πλεύση προσφέρει σωστό ζύγισμα.

Οι μετρήσεις που κάναμε έδειξαν μέγιστη ταχύτητα τους 16,1 κόμβους (18,5 μίλια) στις 2.800 σ.α.λ. ενώ πάνω από τους 10 κόμβους πλανάρει κανονικά από τις 2.000 σ.α.λ. Δεδομένου ότι ο κινητήρας ήταν καινούριος, μετά τις πρώτες ώρες θα δώσει σίγουρα κάτι παραπάνω. Ο χειρισμός του είναι εξίσου εύκολος με το εξωλέμβιο τόσο όταν διορθώνουμε την πορεία όσο και κατά τις απότομες στροφές, το ίδιο ισχύει και στα ανάποδα.

Συμπερασματικά το Nikita 4.70 Inboard βάζει νέα δεδομένα στις ταχύπλοες βάρκες, συνδυάζοντας την οικονομία και την αξιοπιστία του πετρελαίου, με την γνωστή ποιότητα κατασκευής του ναυπηγείου, και την όμορφη – λειτουργική διάταξη στο κατάστρωμα.

Πληροφορίες: NIKITA BOATS,

τηλ.: 210 6627.563, www.NikitaBoat.gr

Exit mobile version