Στη μεγαλύτερη έκθεση σκαφών, στη Düsseldorf Boat Show 2023, γίνεται η πρώτη παρουσίαση των νέων εξωλέμβιων Yamaha XTO 450hp V8, καθώς και των νέων 200hp και 150hp που κυκλοφόρησαν τον Ιανουάριο του 2023.
Η Yamaha παρουσιάζει στο ναυτικό σαλόνι του Dusseldorf τη νέα ναυαρχίδα της εταιρίας, μια ενημερωμένη έκδοση του εξωλέμβιου κινητήρα XTO με κινητήρα V8, αυξάνοντας την απόδοση του V8 5,6 λίτρων στους 450 ίππους.
Για περισσότερα από 65 χρόνια, η Yamaha Motor εισάγει ολοένα και περισσότερες επιλογές για απολαυστικές, υδάτινες εξερευνήσεις για τους ανθρώπους της θάλασσας. Συνεχίζει να παρουσιάζει νέα και καινοτόμα προϊόντα marine στην αγορά, συνδυάζοντας την πρωτοποριακή καινοτομία με μηχανολογική υπεροχή και εγγυημένη αξιοπιστία, με μια ευρεία και ποικιλόμορφη γκάμα, από την Premium XTO 450hp V8 έως τις ηλεκτρικές εξωλέμβιες και την ευρεία σειρά φουσκωτών YAM και WaveRunners,
Στις νέες τεχνολογικές καινοτομίες που ενισχύουν την εμπειρία πλεύσης, συμπεριλαμβάνονται το Helm Master EX με αυτόματο πιλότο, καθώς και η αρματωσιά και τα εξαρτήματα ανώτερου επιπέδου, τα οποία επιτρέπουν σε όλους, από όσους απολαμβάνουν τα Σαββατοκύριακά τους στο νερό μέχρι και τους πιο έμπειρους κυβερνήτες, να αξιοποιούν στο έπακρο τα σκάφη τους.
Η νέα εξωλέμβια Yamaha XTO 450hp V8
Σύμφωνα με τη Yamaha, η αναβαθμισμένη XTO Offshore 450 διαθέτει «κομψή εμφάνιση, ασυναγώνιστη ισχύ και ταχύτητα, τεχνολογία και απόδοση αιχμής και υψηλή αναλογία ισχύος προς βάρος».
Το 2018, η ροπή και η πρόσθετη ισχύς της XTO 425hp V8 πρόσφερε μία σημαντική λύση για τους λάτρεις της Yamaha για τοποθέτηση σε μηχανοκίνητα cruisers και σκάφη με γάστρα ημιεκτοπίσματος. Η βελτίωση της κορυφαίας XTO 425hp V8 ήταν μια δύσκολη αποστολή, αλλά η νέα XTO 450hp V8 προσφέρει εκπληκτική αναλογία ισχύος προς βάρος. Αυτή η αύξηση της ισχύος την καθιστά ιδανική επιλογή για ακόμη μεγαλύτερα και βαρύτερα σκάφη. Η νέα ατμοσφαιρική V8 XTO 450hp καθώς και η 400hp είναι λοιπόν ιδανικές για την ώση μεγαλύτερων σκαφών, παρέχοντας προοδευτική ισχύ σε όλο το φάσμα στροφών και καθιστώντας τις συγκεκριμένες εξωλέμβιες Yamaha, μια εξαιρετική επιλογή για ακόμη μεγαλύτερα και βαρύτερα σκάφη.
Στην καρδιά αυτής της εξωλέμβιας βρίσκεται η νεότερη τεχνολογία Yamaha, ένας ισχυρός ατμοσφαιρικός κινητήρας V8 5,6 λίτρων. Με χαρακτηριστικά όπως είναι ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου 5 αντλιών, ο μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων (VCT), οι δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (2ΕΕΚ), η δύο θαλάμων αντλία λαδιού, η δύο σταδίων αντλία νερού, οι τετραπλοί θερμοστάτες, και το πρωτοποριακό σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων από το κέντρο της προπέλας.
Ο πρωτοποριακός άμεσος ψεκασμός καυσίμου βελτιώνει την απόδοση με δύο τρόπους, ενισχύοντας τις επιδόσεις του κινητήρα στο νερό και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Το ενσωματωμένο ψηφιακό ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ομαλό χειρισμό και μεγαλύτερη ακρίβεια, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση απόλυτου ελέγχου του σκάφους και επαφής με το νερό.
Η συμβατότητα με το Helm Master EX® της Yamaha εξασφαλίζει ακόμα καλύτερο έλεγχο και μεγάλη αυτοπεποίθηση στον κυβερνήτη. Η αντίστροφη ώση βελτιώνει την ικανότητα ελιγμών σε περιορισμένους χώρους και προσφέρει σιγουριά στον χειρισμό υπό συνθήκες πίεσης. Μάλιστα, το νέο σύστημα εξάτμισης έχει σαν αποτέλεσμα περισσότερη αντίστροφη ώση κατά σχεδόν 300% και καλύτερη ισορροπία μεταξύ ώσης πρόσω και ανάποδα κατά τους ελιγμούς με το Helm Master EX®, καθώς και καλύτερη απόδοση σε πλήρη ισχύ.
Ο νέος κινητήρας Yamaha XTO Offshore 450 διαθέτει τη λειτουργία τριμαρίσματος TotalTilt™ της Yamaha επιτρέπει την πλήρη ανύψωση ή κατέβασμα της εξωλέμβιας από οποιαδήποτε θέση, απλώς με το διπλό πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού κλίσης. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ακούγεται ένας βομβητής για να ειδοποιήσει το πλήρωμα να μείνει μακριά από την εξωλέμβια και ο ενσωματωμένος περιοριστής κλίσης μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάξει σε κάθε σκάφος, για να εμποδίσει τους κινητήρες να σηκωθούν υπερβολικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αναβαθμισμένος κινητήρας παράγει επίσης πολύ περισσότερη ισχύ επαναφόρτισης στο ρελαντί, παράγοντας έως και 96A χρησιμοποιώντας το σύστημα Phase Angle Control (PAC). «Το σύστημα φόρτισης Phase Angle Control στο νέο XTO Offshore 450 είναι τόσο ισχυρό, που μπορεί ακόμη και να εξαλείψει την ανάγκη για ενσωματωμένη γεννήτρια», αναφέρει η Yamaha στη πρώτη της επίσημη παρουσία. Το σύστημα αυτό, δίνει επίσης προτεραιότητα στη φόρτιση στις μπαταρίες εκκίνησης, διατηρώντας τις φορτισμένες και έτοιμες για δράση ανά πάσα στιγμή.
Επίσης έχει προστεθεί ένας σιγαστήρας μείωσης θορύβου για να προωθήσει την πιο αθόρυβη πλεύση με ταχύτητα, ενώ η συντήρηση του είναι ευκολότερο από ποτέ με το in-water gear lubrication change system που επιτρέπει την αλλαγή λαδιών του κιβωτίου ταχυτήτων, καθιστώντας την ταχύτερο και ευκολότερο το service, γλιτώνοντας τον κυβερνήτη από κόστη ανέλκυσης του σκάφους κερδίζοντας επιπλέον πολύτιμο χρόνο.
Αναβαθμισμένη σε όλα της
Η Yamaha έκανε το XTO 450 των 450 ίππων να φαίνεται διαφορετικό από την έκδοση των 425 ίππων, εισάγοντας γραφικά χρωμίου στα πλαϊνά, ανανεωμένα πάνελ και μια νέα χωνευτή σύνδεση έκπλυσης στην οποία είναι πιο εύκολη η πρόσβαση. Έχει επίσης κρύψει την εξωτερική καλωδίωση κοντά στο στήριγμα του XTO Offshore 450 για να δώσει στον εξωλέμβιο κινητήρα μια πιο premium εμφάνιση. Η πιο ισχυρή έκδοση του Yamaha XTO εισάγει επίσης μια νέα γκάμα προπελών XTO EC, ειδικά για εφαρμογές όπου ο εξαερισμός της προπέλας «μπορεί να είναι πρόβλημα λόγω της ισχύος και της ροπής των εξωλέμβων XTO Offshore». Η σειρά προπελών XTO OS προσθέτει βήμα 27 ιντσών για «ελαφρύτερες εφαρμογές XTO που έχουν τις διαθέσιμες στροφές γκαζιού με τέρμα ανοιχτό το γκάζι για μεγαλύτερη τελική ταχύτητα».
ΥΑΜΑΗΑ XTO 450hp V8 | |
Τύπος κινητήρα | Τετράχρονος, 2EEK, V8 |
Κυβισμός | 5.559 κ.εκ. |
Αρ. κυλίνδρων/Διάταξη | V8 |
Διαμέτρος x Διαδρομή | 96,0 x 96,0 |
Ιπποδύναμη στον άξονα προπέλας | 450hp / 6.000 σ.α.λ. |
Εύρος μέγιστων στροφών | 5.000 – 6.000 σ.α.λ. |
Σύστημα λίπανσης | Υγρό κάρτερ |
Fuel Induction System | Direct Injection |
Σύστημα ανάφλεξης | Electronic ignition (TCI) |
Σύστημα εκκίνησης | Electronic ignition (TCI) |
Σχέση μετάδοσης | 25/14 1.79 |
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού | 7,8 λίτρα |
Βάρος χωρίς την προπέλα | 437 κιλά – 458 κιλά |
Νέες Yamaha 200hp & 150hp
Η Yamaha έχει επίσης βελτιώσει και λανσάρει νέες εκδόσεις των δημοφιλών εξωλέμβιων κινητήρων υψηλής ισχύος 200 ίππων και 150 ίππων, προσφέροντας σε μικρότερες ιπποδυνάμεις κορυφαία τεχνολογία που προηγουμένως βρίσκονταν αποκλειστικά στους Premium κινητήρες της Yamaha.
Αυτές οι εξωλέμβιες προσφέρουν στους κυβερνήτες, τη νεότερη και πλήρως ενσωματωμένη τεχνολογία σε συστήματα Ηλεκτρο-Υδραυλικής διεύθυνσης. Με νέο, όμορφο στυλ που αντλεί έμπνευση από τη σειρά Premium και παρέχουν ευκολότερη ενσωμάτωση με το πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου Helm Master® EX και τη λειτουργία TotalTilt που επιτρέπει αυτόματη άνοδο και κάθοδό τους με 2 κλικ.
Οι 200hp & 150hp διαθέτουν εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα EFI, το οποίο κάνει υπολογισμούς σε νανοδευτερόλεπτα, για να επιτευχθεί η συμπίεση του βέλτιστου μίγματος καυσίμου και αέρα και να εξασφαλιστεί κορυφαία απόδοση και αξιόπιστη εκκίνηση όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Στη διάθεση του ιδιοκτήτη βρίσκονται επίσης, ECU με μικροεπεξεργαστή, τεχνολογία καθαρής καύσης και μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων για την 200hp, τα οποία βελτιώνουν την απόδοση και μειώνουν τις εκπομπές καυσαερίων σε όλο το εύρος των στροφών. Και οι δύο κινητήρες είναι 2,8 λίτρων με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες και 2ΕΕΚ, μια διάταξη που βελτιώνει τη ροή αέρα και ενισχύει την ισχύ και την ταχύτητα.
Υπάρχουν τρεις εκδόσεις κάθε μοντέλου κινητήρα, όλες κατάλληλες για μονή ή διπλή εγκατάσταση. Τα μοντέλα περιλαμβάνουν: μηχανικά χειριστήρια, drive-by-wire και υδραυλικό τιμόνι και drive-by-wire με ηλεκτρικό τιμόνι –η τελευταία έκδοση είναι επίσης συμβατή με το σύστημα ελέγχου σκαφών Helm Master EX της Yamaha.
ΥΑΜΑΗΑ F200 | ΥΑΜΑΗΑ F150 | |
Τύπος κινητήρα | Τετράχρονος, 2EEK, In-Line Four-Cylinder, 16-valves | Τετράχρονος, 2EEK, In-Line Four-Cylinder, 16-valves |
Κυβισμός | 2,785cc | 2,785cc |
Αρ. κυλίνδρων/Διάταξη | L4 | L4 |
Διαμέτρος x Διαδρομή | 96.0 x 96.2 | 96.0 x 96.2 |
Ιπποδύναμη στον άξονα προπέλας | 200hp @ 5,500rpm | 150hp @ 5,500rpm |
Εύρος μέγιστων στροφών | 5,000 – 6,000rpm | 5,000 – 6,000rpm |
Σύστημα λίπανσης | Υγρό κάρτερ | Υγρό κάρτερ |
Fuel Induction System | EFI | EFI |
Σύστημα ανάφλεξης | Electronic ignition (TCI) | Electronic ignition (TCI) |
Σύστημα εκκίνησης | Electronic ignition (TCI) | Electronic ignition (TCI) |
Σχέση μετάδοσης | 26/14 1.86 | 26/14 1.86 |
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού | 4.5 L | 4.5 L |
Βάρος χωρίς την προπέλα | 243kg – 245kg | 242kg – 244kg |
Πηνίο φωτισμού/γεννήτρια ρεύματος | 50A (Charging capacity 31A) | 50A (Charging capacity 31A) |