Παρουσίαση: Grand G480
Τα φουσκωτά Grand έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις και στην Ελλάδα, µε την αµέριστη υποστήριξη του τοπικού αντιπροσώπου Σταύρου Σκαφιδά, ιδιοκτήτη της εταιρείας Leadmar. Έτσι, αρκετά σκάφη έχουν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους από την αρχή της χρονιάς ήδη, όπως το G480, το οποίο στις αρχές του Μαΐου είχαµε την ευκαιρία να δούµε από κοντά στις «πρόβες» παράδοσης, στο λιµάνι του Καλαµακίου.
Το Grand 480 ανήκει στη σειρά Golden Line, που συνδυάζει ένα λειτουργικό κατάστρωµα ιδανικό για daycruise χρήση, βόλτα για µπάνιο µε την παρέα, ή ακόµα και για ψάρεµα. Οι σχεδιαστές του Καναδέζικου ναυπηγείου -µεγαλύτερος κατασκευαστής φουσκωτών σκαφών σε όλη την Αµερική-, φρόντισαν να δώσουν στο 480 ένα φιλόξενο κατάστρωµα, µε αισθητικά σύγχρονο σχεδιασµό, κρατώντας τη χαρακτηριστική γραµµή της εταιρείας.
Το σκάφος ακολουθεί τα πρότυπα της σειράς Golden, µία γκάµα RIB από τα 3.40 ως και τα 6.50 µέτρα, µε κύριο χαρακτηριστικό τους την πολυτέλεια και το design που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Επίσης µεγάλη προσοχή έχει δοθεί και ναυπηγικά, αφού η γάστρα προσφέρει πολύ καλή απόσβεση, συνδυάζοντας χαµηλή κατανάλωση και γλυκιά πλεύση. Το βάρος του είναι 265 κιλά και έτσι µπορεί να ταξιδεύει ακόµα και µε ιδιαίτερα µικρούς κινητήρες (το σκάφος που παρουσιάζουµε φορούσε έναν Tohatsu 50Hp, ο οποίος αποδείχθηκε αρκετός για να πλανάρει άµεσα, αλλά και να ξεπεράσει τους 33 κόµβους µε δύο άτοµα πλήρωµα).
Οι αεροθάλαµοι είναι στα 51 εκατοστά, κατασκευασµένοι από Valmex, το οποίο εδώ και χρόνια έχει δείξει άριστη συµπεριφορά στις δύσκολες συνθήκες της θάλασσας, ενώ πλέον υπάρχει και η δυνατότητα για αεροθάλαµους από ύφασµα Hypalon Neoprene, κατόπιν παραγγελίας και µε κάποια πρόσθετη επιβάρυνση.
Πάνω στο ντεκ, µπορεί κανείς να διακρίνει την έµφαση στη λεπτοµέρεια, αλλά και το άριστο φινίρισµα των πολυεστερικών τµηµάτων. Η κονσόλα έχει το σωστό σχεδιασµό, ώστε αφενός να προσφέρει προστασία στον κυβερνήτη και αφετέρου να εξυπηρετεί στον ξεκούραστο χειρισµό του σκάφους. Σηµαντική παράµετρος -ιδίως σε αυτά τα µέτρα-, ότι η κλίση της κονσόλας επιτρέπει στο τιµόνι να βρίσκεται ακριβώς µπροστά µας και τα πόδια µας να µη βρίσκουν στη βάση της. Το ταµπλό διαθέτει τον απαραίτητο χώρο για τα όργανα του κινητήρα, αλλά και για τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά.
Η διάταξη της κονσόλας αφήνει στα αριστερά της ένα άνετο πέρασµα, αλλά και ένα χώρο που κάποιος µπορεί να συνταξιδέψει όρθιος, κρατώντας το στιβαρό ρολ µπαρ µε τα τέσσερα σηµεία στήριξης. Μπροστά από την κονσόλα υπάρχει ακόµα ένα κάθισµα, το οποίο συνήθως χρησιµοποιείται κατά την πλεύση, ενώ µπορεί να αποδειχθεί χρήσιµο και όταν το σκάφος δεν κινείται, χρησιµοποιώντας το τραπεζάκι πλώρης που φαίνεται στις φωτογραφίες.
Κάτω από το κάθισµα αυτό, από τον πρυµνιό καναπέ και τον καναπέ πλώρης, υπάρχουν άνετοι χώροι αποθήκευσης για τα σωστικά και τα πράγµατα του πληρώµατος. Κατάπρυµα, πίσω από το ειδικά βαµµένο ρολ µπαρ, υπάρχουν πολυεστερικές απολήξεις των αεροθαλάµων που δίνουν πάτηµα, η βάση της βοηθητικής και η σκάλα µπάνιου, τοποθετηµένες στις µπάντες του κινητήρα. Εδώ θα παρατηρήσετε ότι η γάστρα στο deadrise δεν κόβεται απότοµα όπως στα περισσότερα σκάφη, αφήνει κενό για τον κινητήρα και συνεχίζει περίπου στους 20-30 πόντους, ώστε να δηµιουργήσει ένα είδος σταθερά φλαπς που θα κατεβάσουν την πλώρη, θα φέρουν γρηγορότερο πλανάρισµα και πιο σταθερή πλεύση στις υψηλές ταχύτητες.
Συµπερασµατικά, η Grand κρατά τον πήχη ψηλά προσφέροντας µια µεγάλη γκάµα από RIB στις µικρές και µεσαίες κατηγορίες, λαµβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ανάγκες όποιου αναζητά ένα τέτοιο σκάφος.
∆ηλαδή, δυνατότητα πλεύσης και πλαναρίσµατος µε έναν µικρό κινητήρα, µικρό βάρος και ένα όµορφο, λειτουργικό κατάστρωµα. Σε αυτά θα προσθέσω και την υποστήριξη της Leadmar, η οποία διαθέτει ένα άριστο after sales support, τόσο στα σκάφη που αντιπροσωπεύει, όσο και στα ηλεκτρονικά βοηθήµατα ναυσιπλοΐας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
•Ολικό Μήκος 480 cm • Ολικό Πλάτος 210 cm • ∆ιάµετρος Αεροθαλάµων 51 cm • Αεροθάλαµοι 5
• Άτοµα 6 • Κινητήρας Max 75 HP • Βάρος (χωρίς κινητήρα) 265 kg
•Πληροφορίες: LEADMAR, τηλ.: 210 9700 200