Φουσκωτό Σκάφος Pirelli Pzero 800
Το όνοµα Pirelli µόνο όσοι ασχολούνται αρκετά µε τα σκάφη (και συγκεκριµένα µε φουσκωτά) γνωρίζουν ότι αφορά µια µεγάλη γκάµα RIB από τα 3,70 ως τα 14 µέτρα που διακρίνονται για την εξαιρετική αισθητική, το φινίρισµα και την εργονοµία τους.
Ο περισσότερος βέβαια κόσµος ακούγοντας Pirelli, το µυαλό του συνειρµικά πάει στην Ιταλική εταιρία κατασκευής λάστιχων αυτοκινήτων, και πάλι όµως αυτό δεν είναι µακριά από την πραγµατικότητα αφού πρόκειται για την «µαµά» εταιρία που στα πλαίσια ανάπτυξής της έχει «εκµεταλλευτεί» το brand name σε διάφορα προϊόντα όπως ρούχα, ρολόγια κλπ. Όσον όµως αφορά το φουσκωτό, δεν πρόκειται απλά για άλλο ένα νέο προϊόν αφού το 1950 η εταιρία λάνσαρε το θρυλικό συµβατικό Laros που έµελλε να είναι ο πρόγονος των σηµερινών σκαφών. Χωρίς δυστυχώς να βρει τότε την ανάλογη ανταπόκριση (λόγω της προκατάληψης για το «µπαλονάτο» πλεούµενο) χρειάστηκαν αρκετά χρόνια ώσπου η εταιρία να στρέψει ξανά το επιχειρηµατικό της ενδιαφέρον στα φουσκωτά και συγκεκριµένα στα RIB. Έτσι, ενεργώντας σαν θεµατοφύλακας του ονόµατος Pirelli, σε συνεργασία µε την Tecnorib Slr (όπου ανάλαβε την σχεδίαση, τον έλεγχο παραγωγής και ποιότητας και την διάθεσή τους) το 2006 παρουσίασε µια πλήρη γκάµα σκαφών που εξάγονται σε αρκετές χώρες εκτός της Ιταλίας.
Το Pirelli Pzero 800 αποτελεί µια καλή πρόταση για όσους θέλουν ένα φουσκωτό µε µεγάλο φαρδύ τουριστικό κατάστρωµα, πλούσιους αποθηκευτικούς χώρους και γρήγορη πλεύση µε ένα σχετικά µικρό κινητήρα για το µήκος και το βάρος του.
Στο καθρέπτη του θα τοποθετήσουµε έναν 250άρι όπως το σκάφος της δοκιµής, για τους φίλους του έσω – έξω το µεγάλο αµπάρι της πρύµνης µετατρέπεται σε ένα ευρύχωρο µηχανοστάσιο για να φιλοξενήσει τον κινητήρα ή και δύο των 130 ίππων (δείτε το σχετικό πίνακα). Η γάστρα του έχει φαρδύ «πάτηµα» που προσφέρει εξαιρετική ευστάθεια, διαθέτει τρία παρατροπίδια και chine που «σηκώνει» τους αεροθαλάµους από την υπόλοιπη καρίνα. Παρόλα αυτά η απόσταση τους από την επιφάνεια είναι µικρή ώστε να συµµετέχει στην πλεύση όταν έχει θάλασσα αλλά και όταν η ταχύτητα του είναι πολύ µικρή.
Το κατάστρωµα
H χρήση ξύλου teak, οι όµορφες γραµµές και γενικότερα οι «απλόχερα» σχεδιασµένοι χώροι του δίνουν αρχοντιά και φινέτσα στο σύνολο του καταστρώµατος. Η διαρρύθµιση του 800 ξεκινά µε µια ιδιαίτερα φαρδιά πολυεστερική δελφινιέρα µε αντιολισθητική επιφάνεια και αρκετό ελεύθερο χώρο για να πατήσουµε µε ασφάλεια µπαίνοντας από την µαρίνα. Σηκώνοντας το καπάκι του στρίτσου θα δούµε ένα µεγάλο εσωτερικό χώρο όπου και βρίσκεται ο ηλεκτρικός εργάτης της άγκυρας και φυσικά ο χώρος αποθήκευσης της αλυσίδας.
το µετατρέψουµε σε τραπεζαρία. Κάτω από τα µαξιλάρια δύο ευρύχωρα ταµπούκια θα χωρέσουν τα σωστικά του σκάφους. Η κονσόλα µεσαίου µεγέθους, σχεδιαστικά άψογη, βρίσκεται στο κέντρο αφήνοντας µεγάλα περάσµατα στις µπάντες. Το inox roll bar περιµετρικά της, δίνει στήριγµα σε όσους µετακινούνται ή βρίσκονται γύρω της. Το τιµόνι και το χειριστήριο είναι στην σωστή θέση ενώ το παρµπρίζ προστατεύει τον κυβερνήτη από τον αέρα. Κάτω από το τιµόνι βρίσκεται ένα ντουλάπι για να χρησιµοποιήσουµε το εσωτερικό της όγκο σαν αποθήκη.
Ακολουθεί ο καναπές σχήµατος Π που µε την προσθήκη τραπεζιού µπορούµε εύκολα να
Το κάθισµα διακυβέρνησης είναι ηµιόρθιου τύπου και µπορεί να ρυθµιστεί αν θέλετε να ταξιδέψετε όρθιος ακουµπώντας στο µαξιλάρι. Σηκώνοντάς το έχουµε άλλη µια αποθήκη για διάφορα µικροπράγµατα, πορτοφόλι κλπ. Η πίσω πλευρά του καθίσµατος διαθέτει θέση για κυκλικό σωσίβιο το οποίο είναι χρηστικό δίνοντας ταυτόχρονα µία «ναυτική» πινελιά. Η τέντα ηλίου όταν µαζέψει, πέφτει και τοποθετείται κάτω από τον καναπέ της πρύµνης, σε ειδικά διαµορφωµένο ταµπούκι όπου και «χωνεύει» ουσιαστικά στο πάτωµα, µια πολύ έξυπνη λύση. Πίσω από την πλάτη του καναπέ της πρύµνης δύο µεγάλα ταµπούκια θα φιλοξενήσουν µέρος του εξοπλισµού του σκάφους ενώ κατάπρυµα υπάρχουν δύο πρόσθετες πλατφόρµες, στη δεξιά βρίσκεται και η σκάλα µπάνιου. Το τεράστιο sundeck της πρύµνης κρύβει ένα εξίσου µεγάλο αποθηκευτικό αµπάρι.
Στη θάλασσα
Για την δοκιµή στο Pirelli Pzero 800 βρεθήκαµε στην Καλαµάτα και συγκεκριµένα στην εταιρία Aλφα Marine των Λάµπρο και Ανδρέα Αθανασά. Στο καθρέπτη του είχαν τοποθετήσει έναν Yamaha F250. Με δύο άτοµα πλήρωµα, 200 λίτρα καύσιµα στο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 250 λίτρων και µε προπέλα Saltwater 19’’, ξεκινήσαµε τις µετρήσεις. Η κυµατώδη θάλασσα που επικρατούσε έξω από το λιµάνι της Καλαµάτας θα µας απασχολούσε µόνο στις υψηλές µετρήσεις και πάλι χωρίς να µας ενοχλήσει ιδιαίτερα, αφού φτάσαµε στο WOT πιάνοντας τους 43,5 κόµβους. Υπολογίζουµε πως σε καλύτερες καιρικές συνθήκες θα είχαµε 1 – 2 κόµβους περισσότερους.
Στο κατέβασµα της µανέτας η απόκριση ήταν άµεση χωρίς ορθοπλώρισµα ενώ η πλεύση του ιδιαίτερα ξεκούραστη. Η φαρδιά καρίνα και τα µεγάλα µπαλόνια δεν επιτρέπουν τις έντονες κλίσεις στο σκάφος όσο απότοµα και αν στρίψαµε το τιµόνι. Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε τους 32,8 κόµβους όπου ο κινητήρας δουλεύει ξεκούραστα στις 4.000 στροφές καταναλώνοντας 1,53 λίτρα για κάθε ναυτικό µίλι. Μέγιστη ταχύτητα είδαµε τους 43,5 κόµβους χωρίς το σκάφος να µποντζάρει καταναλώνοντας 2,35 λτ/νµ.
Αν λοιπόν θέλετε ένα σκάφος µε µεγάλες ανέσεις, φινίρισµα, καλή πλεύση και απαράµιλλη αισθητική, ιδανικό για βόλτες µε την παρέα για µπάνιο ή θαλάσσια σπορ, το Pirelli Pzero 800 θα γίνει ο αγαπηµένος σας σύντροφος!
Πληροφορίες: AΛΦA MARINE, τηλ.: 27210 82035, www.alfamarine.gr