Ψάρεμα με μηχανήματα Garmin για μαύρα ψάρια
Μερικοί από τους πιο δύσκολους στόχους στην αναζήτησή τους στο βυθό της θάλασσας, είναι τα μαύρα ψάρια όπως η σφυρίδα, η στήρα και ο ροφός. Ο λόγος είναι πως αυτά τα ψάρια συνηθίζουν να κινούνται κοντά στον πυθμένα της θάλασσας. Γεγονός που δυσκολεύει κατά πολύ την απεικόνιση των στόχων στο βυθόμετρό μας.
Εδώ έρχεται η Garmin να δώσει τη λύση με εξειδικευμένους αισθητήρες chirp. Αφού οι στόχοι απεικονίζονται ευκρινώς, ακόμα και αν είναι κολλημένοι σε μία πέτρα ή στο βυθό. Η τεχνολογία των αισθητήρων Garmin GT51M, GT23M και GT15M που λειτουργούν με μεσαία chirp 80- 160kHz, έχει ως αποτέλεσμα να παίρνουμε στην οθόνη μας διαχωρισμό των στόχων. Έστω και αν αυτοί είναι κολλημένοι στον πυθμένα.
Ας περάσουμε όμως στο κομμάτι της διαδικασίας. Αφού εντοπίσουμε τα ψάρια, ο καλύτερος τρόπος είναι να τα ψαρέψουμε κάθετα. Αυτό γίνεται διότι λόγω του ότι συνηθίζουν να βρίσκονται κοντά στο θαλάμι τους, το κάθετο ψάρεμα μας δίνει τη δυνατότητα να καταφέρουμε να πάρουμε τα πρώτα μέτρα στο ψάρι. Χωρίς να του δώσουμε την ευκαιρία να βραχώσει.Ένας πολύ διαδεδομένος τρόπος ψαρέματος των μαύρων ψαριών, είναι αυτός με μεγάλες σιλικόνες και μολυβοκεφαλές από 60 έως 150gr. Χρώματα υπάρχουν πολλά, οπότε δοκιμάζουμε ανάλογα με την εποχή και βρίσκουμε το κατάλληλο χρώμα για την περιοχή μας. Σε αυτό το ψάρεμα προτείνω να χρησιμοποιήσουμε καλάμια μήκους 2 έως 2.20 μέτρα. Κατηγορίας 6 έως 20lbs ή αντίστοιχα με jig weight 100- 250gr. Μηχανισμό καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσουμε έναν γρήγορο με λόγο περιστροφής 6:1. Αυτό γιατί αφενός μας βοηθά στον τρόπο ψαρέματος της σιλικόνης, αφετέρου για να καταφέρουμε να πάρουμε γρήγορα μέτρα στο ψάρι.
Στην επιλογή νήματος προτείνω ένα οκτάκλωνο από 0,23 έως 0,28mm. Αντίστοιχα, θα τοποθετήσουμε και ένα παράμαλλο περίπου 3 με 4 οργιές από 0,52 έως 0,60mm. Οι τρεις με τέσσερις οργιές τοποθετούνται με σκοπό να μη μας τρίψει σε ένα απότομο φευγιό το νήμα στα βράχια και κοπεί. Έτσι καταπονείται το παράμαλλο που έχει μεγαλύτερη αντοχή στις τριβές σε σχέση με το νήμα. Τέλος, η σύνδεση τεχνητού με παράμαλλο προτείνω να γίνεται με στριφτάρι και split ring.Αφού εντοπίσουμε τα ψάρια, κατεβάζουμε τη σιλικόνη μας. Θα διαπιστώσουμε πως πολλές φορές τα ψάρια σηκώνονται πριν καν πατώσει το τεχνητό μας και το αρπάζουν στο κατέβασμα. Γι’ αυτό πρέπει πάντα να έχουμε το μυαλό μας και τα μάτια μας στην οθόνη του βυθομέτρου. Έτσι θα μας δοθεί η ευκαιρία να καρφώσουμε ακαριαία το ψάρι με το κατέβασμα του τεχνητού.
Οι αισθητήρες GT23M και GT51M, μας δίνουν αυτήν τη δυνατότητα. Πέρα από το παραδοσιακό βυθόμετρο, μπορούμε να δουλέψουμε και τη λειτουργία ClearVü & SideVü, οι οποίες μας βοηθούν να καταλάβουμε τη δομή βυθού (φωτογραφική απεικόνιση δηλαδή).
Η λειτουργία SideVü μας προσφέρει ένα τεράστιο πλεονέκτημα για να κάνουμε γρήγορο σκανάρισμα μεγάλης εμβέλειας δεξιά και αριστερά από το σκάφος. Εντοπίζοντας έτσι μικρές πέτρες μέχρι και ναυάγια σε μεγάλη απόσταση από εμάς. Μας δίνει επίσης τη δυνατότητα να μπορέσουμε μαρκάρουμε το σημείο, έστω κι αν αυτό βρίσκεται και από μας.
Έτσι κερδίζουμε γρήγορο ψαχτήρι, κάνοντας το ψάρεμα μας πολύ πιο εύκολο, περνώντας το σημάδι στο GPS μας.
Στα στιγμιότυπα που παραθέτω στο άρθρο, θα δείτε πώς στην οθόνη ενός μηχανήματος Garmin διακρίνονται ξεκάθαρα μαύρα ψάρια, όπως ροφός και σφυρίδες.Κλείνοντας, θέλω να δώσω μία συμβουλή. Δεν είναι άλλη από αυτή της απελευθέρωσης των μικρών ψαριών. Σε καλό θα μας βγει, διότι θα δώσουμε τη δυνατότητα να αναπαραχθούν. Ας μην ξεχνάμε πως το νόμιμο όριο μεγέθους αλίευσης μαύρων ψαριών είναι από 45 εκατοστά και πάνω.
Καλό καλοκαίρι, καλές εξορμήσεις και εύχομαι σε όλους επιτυχίες!