ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ για τις ΝΕΕΣ HONDA BF 80 / BF 100
Στις αρχές του Οκτώβρη βρεθήκαµε στις Κάννες µε αφορµή την Πρώτη Πανευρωπαϊκή παρουσίαση των νέων τετράχρονων κινητήρων Honda BF 80 και BF100 στα πλαίσια αναβάθµισης των µεσαίων ιπποδυνάµεων που µας είχε ανακοινώσει η Honda το 2008 στην Σουηδία.
Από τότε ως σήµερα έχει ανανεώσει όλη την γκάµα στις µεσαίες ιπποδυνάµεις ξεκινώντας από τους BF75 – BF90, και συνεχίζοντας µε τους BF40 – BF50 και BF60, καθώς βέβαια και τα µεγαλύτερα µοντέλα. Σε εκείνο το press event της Σουηδίας η Honda, µέσω του Γενικού ∆ιευθυντή Ευρώπης Martin Sanders είχε δηλώσει τις προθέσεις της να απέχει συνειδητά από το κυνήγι των µεγάλης ιπποδύναµης κινητήρων, και γι’ αυτό µόλις πέρυσι παρουσίασε τον πρώτο Honda BF 250 Hp. Ο χρόνος όµως έδειξε ότι η στρατηγική αυτή ήταν προφητική αφού ύστερα από 5 ακριβώς χρόνια, η αγορά στις µεγάλες ιπποδυνάµεις µένει «παγωµένη» και κινείται σηµαντικά σε κινητήρες µικρούς και µέχρι των 100 ίππων.
Το κύριο µέληµα των σχεδιαστών της Honda είναι να κατασκευάζουν µοντέλα που θα παραµένουν αξιόπιστα, τεχνολογικά ανώτερα και µε αξιόλογες επιδόσεις. Άλλωστε η εταιρία έχει στην «φαρέτρα» της µία σειρά από τεχνολογικές καινοτοµίες – πατέντες που υιοθετεί κάθε νέο µοντέλο, όπως VTEC, ECOMO, BLAST, PGM-FI αλλά και τα καινούρια Maintenance Reminder, συµβατότητα µε NMEA 2000 για plug and play τεχνολογία, trolling control για τους φίλους της συρτής και άλλα τα οποία µπορείτε να ενηµερωθείτε αναλυτικά στην τεχνική παρουσίαση των κινητήρων του φίλου και συνεργάτη Βασίλη Νικολάου στις σελίδες του περιοδικού Τ.13. Εκεί βρίσκεται και ο πίνακας µε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο κινητήρων.
Πέµπτη µεσηµέρι, 8 Οκτωβρίου, βρεθήκαµε στις Κάννες και συγκεκριµένα στην περιοχή Μοντελιέ 5 χιλιόµετρα έξω από τις Κάννες, σε µία ξενοδοχειακή µονάδα χτισµένη δίπλα στο δυτικό κανάλι του ποταµού Siagne. Εκεί 6 σκάφη µε τοποθετήσεις BF80 και ΒF100 ίππων ήταν δεµένα στο ντόκο του ξενοδοχείου, έτοιµα για τις δοκιµές της επόµενης ηµέρας ενώ υπήρχε και ένα φουσκωτό µε διπλή τοποθέτηση Honda BF 250 µε το νέο drive by wire διπλό χειριστήριο της εταιρίας όπου ονοµάζει iST –Intelligent Shift 7 Throttle.
Στην ειδικά διαµορφωµένη αίθουσα δίπλα στην µικρή µαρίνα, έγινε η τεχνική παρουσίαση του κινητήρα από το team της Honda Europe µε επικεφαλή τον κ. Sanders, αλλά και τους πολύτιµους συναδέλφους. Επιπλέον ανακοινώθηκε η στρατηγικής σηµασίας τεχνική και εµπορική συνεργασία της Honda µε την Tohatsu µε την οποία η δεύτερη θα ενσωµατώσει στην γκάµα της κινητήρες υπό τα χρώµατα και τα λογότυπά της. Έτσι η γκάµα της Tohatsu θα εµπλουτιστεί µε ιπποδυνάµεις που δεν είχε στο παρελθόν, και η Honda ευελπιστεί στην ενδυνάµωση της γραµµής παραγωγής. Μάλιστα οι δύο εταιρίες µε αυτό τον τρόπο «εκµεταλλεύονται» τα δύο δίκτυα διανοµής προωθώντας καλύτερα τα προϊόντα τους.
Στην Ευρώπη η Honda κρατά το 13.5% στις πωλήσεις εξωλεµβίων, διαθέτει 5 εργοστάσια, 6 σταθµούς φόρτωσης – εκφόρτωσης (logistics), και 8.000 συνεργάτες. Φυσικά µας ανέφεραν ότι οι πωλήσεις είχαν τα προηγούµενα χρόνια µια µεγάλη πτώση, όπου όµως έχει δείξει φέτος σταθεροποίηση και υπολογίζεται ένα 3 – 4 % αύξηση στις συνολικές πωλήσεις. Αυτό είναι πολύ καλό νέο για τον κλάδο marine όπου χτυπήθηκε ιδιαίτερα από την οικονοµική κρίση. Η Honda εκτιµά ότι µέχρι το 2016 θα έχει µία συνολική αύξηση πωλήσεων γύρω στα 20%, αποτέλεσµα της συνεχής αναβάθµισης – παρουσίασης νέων µοντέλων, των στενών συνεργασιών µε µεγάλες εταιρίες κατασκευής σκαφών (Boat Builder Alliances) και των νέων αξεσουάρ όπως το ηλεκτρονικό χειριστήριο, τα «έξυπνα» όργανα και βέβαια όλες τις καινοτοµίες που διαθέτουν. Σύµφωνα µε τον Mick Horsfall, Product Planning Manager της Honda, για να αντιληφθούν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών τους χώρισαν σε κατηγορίες τα σκάφη και την χρήση τους. Όπως σχετικά ανέφερε η ερασιτεχνική αλιεία µε σκάφος συνεχώς αυξάνει την πίτα της στην αγορά, οπότε και η εταιρία στις µεσαίες ιπποδυνάµεις στοχεύει σε αυτήν. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που πρόσθεσε µεταξύ άλλων και το σύστηµα trolling για όσους ασχολούνται µε την συρτή, αλλά και την συνδεσιµότητα µε NMEA 2000 σε σχετικά µικρές ιπποδυνάµεις παρέχοντας πληροφορίες στα βυθόµετρα και τα χαρτοπλοϊκά που βρίσκονται σε όλα τα σκάφη που ασχολούνται µε την αλιεία. Επιπλέον και το alternator δίνει 44 αµπέρ για την φόρτιση της µπαταρίας, ιδιαίτερα υψηλή έξοδο ρεύµατος σε σχέση µε ανταγωνιστικά 4χρονα µοντέλα αφού συνήθως στα fishing boats χρειαζόµαστε έξτρα ρεύµα για ηλεκτρικούς µηχανισµούς ψαρέµατος, µεγάλα ηλεκτρονικά όργανα κλπ.
Την επόµενη µέρα το πρωί βρισκόµασταν στην µαρίνα όπου ήταν δεµένα τα σκάφη. Με απόλυτο πρόγραµµα χωρίστηκαν οι δηµοσιογράφοι σε οµάδες των 2 – 3 ατόµων όπου είχαν στην διάθεσή τους για 50 λεπτά το κάθε ένα. Είχαν επιλεγεί διαφορετικά σκάφη όσον αφορά το είδος και το υλικό κατασκευής, αλλά και την χρήση που προορίζονται.
Πιο συγκεκριµένα δοκιµάσαµε το αλουµινένιο φουσκωτό Highfield Ocean Master 590 µε BF 80, την πιλοτίνα της GuyMarine Antioche 600 µε BF 100, και ένα έξυπνο σύστηµα τιµόνευσης µε λαγουδέρα. Επίσης το αλουµινένιο Silver Shark 580BR µε BF 100, το Ιταλικό Ranieri Shadow 19 µε BF 100, το φουσκωτό Flyer Sportage 560 µε BF 80 και το Φιλανδικό AMT 185 BR µε BF 80. Στα σχετικά ένθετα θα δείτε κάποιες πληροφορίες για τα σκάφη και κάποιες ενδεικτικές µετρήσεις που σίγουρα θα ήταν καλύτερες αφού στις περισσότερες περιπτώσεις δεν µπορούσαµε να φτάσουµε στο wot (wide open throttle) λόγω της κύµατος που επικρατούσε. Επίσης στο σκάφος υπήρχαν τουλάχιστον τέσσερα άτοµα στην διάρκεια των µετρήσεων. Να ευχαριστήσουµε την εταιρία Αφοί Σαρακάκη για την πρόσκληση αλλά και τον διευθυντή πωλήσεων Marine κύριο Μάριο Καπιτσαλά για την βοήθεια που µας παρείχε κατά την διάρκεια των δοκιµών. Αναµένουµε να δοκιµάσουµε τις BF 80 και BF 100 και στα δικά µας νερά.
Σκάφος GuyMarine Antioche 600 µε Honda BF 100
H πιλοτίνα του γαλλικού ναυπηγείου Guy Marine, µε µήκος τα 6 µέτρα, ήταν µία ευχάριστη έκπληξη για τις δυνατότητες του νέου κινητήρα. Ο BF 100 που ήταν τοποθετηµένος στον καθρέπτη του ήταν ο ελάχιστος για ένα σκάφος αυτού του εκτοπίσµατος. Όµως το σύστηµα Blast προσφέρει άµεσο πλανάρισµα ακόµα και µε 4 άτοµα πλήρωµα. Και η κατανάλωση ήταν κάτω από το 1 λίτρο µέχρι τις 5.000 σ.α.λ που µπορέσαµε να µετρήσουµε.
Φουσκωτό Flyer Sportage 560 µε BF 80
Το φουσκωτό Flyer κατασκευάζεται από την BWA και διαθέτει την γνωστή ποιότητα και το φινίρισµα του συγκεκριµένου ναυπηγείου. Μετρήσαµε 29,6 κόµβους στις 5.500 σ.α.λ µε 4 άτοµα πλήρωµα. Έκαιγε 1 λίτρο στους 27 κόµβους και κάτι λιγότερο στους 24 στις 4.500 σ.α.λ.
Πολυεστερικό σκάφος AMT 185 BR µε BF 80
Το γνωστό Φιλανδικό ναυπηγείο AMT τα πηγαίνει ιδιαίτερα καλά στις εξαγωγές. Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι σε κάθε press event ανεξαρτήτως εταιρίας υπάρχει ένα AMT µε τον εκάστοτε κινητήρα που δοκιµάζουµε. Ο 80άρης το ταξίδευε µε 28 κόµβους max µε 4 άτοµα. Η κατανάλωση κάτω από τις 5.000 σ.α.λ. ήταν το χαµηλότερη του λίτρου.
Σκάφος Ranieri Shadow 19 µε Honda BF 100
To Shadow 19 του Ιταλικού ναυπηγείου Ranieri φορούσε ένα 100άρη και είχε αρκετά καλή συµπεριφορά. Τα σκαφή Ranieri International στην Γαλλία πωλούνται αποκλειστικά µε Honda κινητήρες χάρις στην συνεργασία (Boat Builder Alliances) που έχουν υπογράψει µεταξύ τους.
Αλουμινένιο σκάφος Silver Shark 580BR µε Honda BF 100
Ο BF 100 είχε εξαιρετικές επιδόσεις στο αλουµινένιο Shark 580. Το ελαφρύτερο βάρος του σκάφους, απέδιδε 32,5 κόµβους µέγιστη ταχύτητα µε ιδιαίτερη οικονοµία στην κατανάλωση η οποία έφτασε το 1 λίτρο / νµ. µόνο τις 5.500 σ.α.λ. Στους 20,6 κόµβους έπεφτε στους 0,78 παρότι στο σκάφος ήµασταν 4 άτοµα.
Αλουμινένιο Φουσκωτό Highfield Ocean Master 590 µε BF 80
Το αλουµινένιο φουσκωτό Highfield φορούσε έναν 80αρη όπου και το ταξίδευε µε 29 κόµβους καταναλώνοντας 27 λτ/νµ. Η δύναµη του Blast το πλανάριζε άµεσα και σε όλο το µεσαίο – υψηλό φάσµα στροφών είχε µία «ανάλαφρη» πλεύση που µαρτυρούσε το ελαφρύ του βάρος. Παρά το µήκος των 5,90 µ., ταξιδεύει αξιόλογα µε 80 Hp.