Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Σκάφος Nireus CL 620

11 Ιουνίου, 2020

Σκάφος Nireus CL 620

Αµέσως µετά την άρση των απαγορεύσεων µετακίνησης, βρεθήκαµε στην Πάτρα για να δοκιµάσουµε το ολοκαίνουριο Nireus CL 620, ένα ευρύχωρο και αισθητικά ξεχωριστό σκάφος µήκους 6,20 µέτρων.

Το ναυπηγείο χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρώσει την κατασκευή του ξεκινώντας από λευκό χαρτί, φιλοδοξώντας το τελικό αποτέλεσµα να γνωρίσει µεγαλύτερη απήχηση από τα µοντέλα της σειράς Ω53 που αποτελούν εδώ και 3 χρόνια τη best seller σειρά της εταιρείας. Το CL 620 µπορεί να µην έχει την ίδια σχεδιαστική γραµµή µε το Ω53, µοιράζεται όµως τα ίδια χαρακτηριστικά, ένα µεγάλο, φιλόξενο και πολυµορφικό κατάστρωµα µε 2,45 µ. πλάτος.

Αισθητικά το CL 620 ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα µοντέλα, γίνεται πιο σύγχρονο και όπως πάντα εναρµονισµένο µε τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Κυριαρχούν οι έντονες γραµµές που τονίζονται µε διχρωµίες, όπως στο σκάφος της δοκιµής. Το λευκό gel coat µε το µαύρο χρώµα, σε συνδυασµό µε τις ποιοτικές ταπετσαρίες χρώµατος καφέ ταµπά και την προαιρετική χρήση συνθετικού πατώµατος, διαµορφώνουν ένα σκάφος που ξεχωρίζει εντός και εκτός της θάλασσας.

Βέβαια, ο χρωµατισµός του σκάφους δεν είναι απαραίτητο να γίνει σε διχρωµία, ένα ολόµαυρο CL 620 ήταν το επόµενο σκάφος που θα παρέδιδε το ναυπηγείο. Όπως σχετικά µου είπε ο κατασκευαστής Λυµπέρης Κρανίτης, υπάρχει η δυνατότητα κάθε custom εφαρµογής ώστε το τελικό σκάφος να παραδίδεται σύµφωνα µε το γούστο του υποψήφιου αγοραστή.

Σε ένα daycruise έχει ιδιαίτερη σηµασία η παραµονή του πληρώµατος στο σκάφος να γίνεται όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη και απολαυστική. Η διαρρύθµιση του CL 620 µελετήθηκε ώστε να προσφέρει τα µέγιστα, να είναι λειτουργική µε µεγάλες ξαπλώστρες, αναπαυτικούς καναπέδες και µεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Μπόνους η κονσόλα η οποία όπως µπορείτε να δείτε στην σχετική φωτογραφία µπορεί να χρησιµοποιηθεί σαν wc ή για γρήγορο αποθηκευτικό χώρο, µε εσωτερικό ύψος 1,60 µ. Οι τεχνικές προδιαγραφές τους σκάφους επιτρέπουν την φιλοξενία 10 ατόµων.

Το κατάστρωµα
Μπαίνοντας στο σκάφος από την δελφινιέρα θα παρατηρήσουµε ότι ο κατασκευαστής έχει διαµορφώσει µε ιδιαίτερη λεπτοµέρεια την υπερκατασκευή του καταστρώµατος. Οι δελφινιέρες για παράδειγµα βρίσκονται χωνευτές στη κουπαστή ενώ σηκώνοντας το καπάκι αποκαλύπτεται ο ηλεκτρικός εργάτης. Η άγκυρα τοποθετείται εξωτερικά από το σκάφος, σε custom ανοιξείδωτη κατασκευή όπου το ράουλο βρίσκεται κάτω από την δελφινιέρα.

Ακουλουθεί ο φαρδύς καναπές σχήµατος Π µε τα αντίστοιχα ταµπούκια αλλά και βάση στο κέντρο για το προσθαφαιρούµενο τραπέζι. Περιµετρικά του καναπέ το ναυπηγείο τοποθετεί ταπετσαρίες για µεγαλύτερη άνεση, το οποίο βέβαια έχει και ένα ωραίο αισθητικά αποτέλεσµα. Με τέσσερα πρόσθετα µαξιλάρια και αξιοποιώντας το κάθισµα µπροστά από την κονσόλα, ο µπροστινός χώρος µετατρέπεται σε ένα τεράστιο κρεβάτι ηλιοθεραπείας διαστάσεων 2,25 µ. x 2,35 µ. που δύσκολα µπορείς να βρεις σε ένα 6µετρο σκάφος.

Η µεγάλη κονσόλα βρίσκεται στο κέντρο, διαθέτει µεγάλο ταµπλό για τα όργανα του κινητήρα και τον λοιπό ηλεκτρονικό εξοπλισµό, το τιµόνι τοποθετείται σε προέκταση, και το χειριστήριο σε βάση που φτάνει σχεδόν ως το ντεκ. Το ψηλό παρµπρίζ προστατεύει κυβερνήτη και συγκυβερνήτη ενώ τα ρέλια δίνουν στήριγµα περιµετρικά της κονσόλας για όποιον κινείται ή στέκεται εκεί.

Το κάθισµα κυβερνήτη – συγκυβερνήτη είναι ψηλό ώστε να µπορεί να χρησιµοποιηθεί σαν ηµιόρθιου τύπου αλλά και καθιστά χρησιµοποιώντας τα υποπόδια στη βάση της κονσόλας. Σε αυτή τη περίπτωση βρίσκεται ελαφρώς πιο ψηλά έχοντας καλύτερη ορατότητα, µε το τιµόνι και το χειριστήριο να βρίσκονται στο σωστό σηµείο.

Το κάθισµα στην πίσω πλευρά διαθέτει πτυσσόµενο τραπεζάκι, ενώ σηκώνεται αποκαλύπτοντας νεροχύτη µε γλυκό νερό και δυνατότητα τοποθέτησης ηλεκτρικού ψυγείου.

Ο µεγάλος καναπές πίσω χωρά µέχρι και τέσσερα άτοµα, και έχει σχεδιαστεί ώστε τα πλαϊνά καθίσµατα να πέφτουν αφήνοντας εύκολη πρόσβαση στο σκάφος, ιδίως από την δεξιά πλευρά που βρίσκεται και η σκάλα µπάνιου. Το ίδιο σηµείο µετατρέπεται εύκολα σε ένα δεύτερο κρεβάτι ηλιοθεραπείας το οποίο καλύπτεται και µε την τέντα ηλίου, αν προτιµούµε να χαλαρώσουµε στη σκιά.

Για την ασφάλεια του πληρώµατος τόσο στη πρύµνη όσο και στη πλώρη, υπάρχουν χειρολαβές και ρέλια ώστε όπου και να βρίσκεται κάποιος να µπορεί να κρατηθεί.

Στη θάλασσα
Το Nireus CL 620 της δοκιµής είχε στον καθρέπτη του έναν Suzuki DF200 µε προπέλα 21’’ ο οποίος πλησιάζει την max ιπποδύναµη των 225 ίππων. Ο µικρότερος κινητήρας που µπορεί να τοποθετηθεί είναι οι 115 ίπποι ενώ σύµφωνα µε τον κατασκευαστή αν κάποιος είναι λάτρης της διπλής τοποθέτησης θα έχει την δυνατότητα των 2x115hp αφού ο φαρδύς καθρέπτης το επιτρέπει.

Στη συγκεκριµένη περίπτωση το σετ µε τον Suzuki 200 Hp ήταν ιδιαίτερα οικονοµικό, αφού µε τέσσερα άτοµα πλήρωµα στις 4.000 σαλ ταξιδεύαµε µε 26,6 µλ/ώρα µε κατανάλωση 0,86 λτ/ώρα., στις 4.500 σ.α.λ µε 31,6 µλ/ώρα η κατανάλωση ήταν λιγότερο από λίτρο, 0,95 λίτρα/µλ. και στις 5.000 σαλ 36 µλ/ώρα µε 1,25 λτ/ώρα.

Μέγιστη ταχύτητα ήταν τα 45 µλ/ώρα στις 6.000 σαλ.

Εκτός της χαµηλής κατανάλωσης, ιδιαίτερα σηµαντικό είναι και το γεγονός ότι η φάση πλαναρίσµατος έρχεται χωρίς να «σπρώχνει» νερά, περνώντας άµεσα στο play. Στα θετικά της πλεύσης του CL 620 είναι η σταθερή – ευθύγραµµη πλεύση, η άµεση ανταπόκριση στους χειρισµούς του κυβερνήτη καθώς και η στεγνή πλεύση. Η θέση διακυβέρνησης προσφέρει απολαυστικό ταξίδι, έχοντας καλή ορατότητα περιµετρικά.

Συµπερασµατικά, το νέο Nireus CL 620 διαθέτει όλες τις περγαµηνές για να «διεκδικήσει» το τίτλο του best seller του ναυπηγείου από το ήδη επιτυχηµένο Ω53. Με διαστάσεις και χώρους που παραπέµπουν σε µεγαλύτερο σκάφος, αξιόπλοο και αισθητικά αναβαθµισµένο, αναµένεται να τραβήξει τα βλέµµατα σε ιδιώτες αλλά και επαγγελµατίες.

Δείτε το βίντεο του Nireus CL620:


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

NIREUS BOATS
www.nireus-boats.gr
τηλέφωνο: +30 2610 993 774

Tags
Δοκιμή Πολυεστερικού Σκάφους Σκάφη Nireus Nireus Boats Πολυεστερικό Σκάφος Παρουσίαση Σκάφους Δοκιμή Σκάφους
Comodo SSL