To Sea Ray 230 είναι ένα σκάφος ιδανικού µεγέθους για day cruiser, που κυκλοφορεί σε δύο πολύ χρήσιµες εκδόσεις, µία µε έσω-έξω και µία µε εξωλέµβιο κινητήρα.
Το αµερικάνικο ναυπηγείο, για µια ακόµα φορά, απέδειξε πως τιµά την ιστορία του, ξέρει να φτιάχνει σκάφη στιβαρά αλλά ευέλικτα, µε πολυτέλεια και εργονοµία που δεν βρίσκει κανείς σε σκάφη της κατηγορίας του.
Το Sea Ray SPX 230 είναι πολύ εύκολο στην καθηµερινή του χρήση, µε µοναδικό κοµψό στιλ, αρκετές θέσεις περιµετρικά και πολλούς χώρους, όλα σε ένα πακέτο της επιλογής του αγοραστή και µε µοναδική τιµή.
Το εξωτερικό του design, αν και «φωνάζει» από µακριά Sea Ray, είναι αρκετά µοντέρνο. Οι ψηλές κουπαστές και ο χώρος της πλώρης που κρέµεται ουσιαστικά έξω από τη γάστρα, εκτός του ότι εκµεταλλεύεται πλήρως το διαθέσιµο χώρο, προστατεύει τους επιβάτες από το σπρέι όταν ταξιδεύει το σκάφος.
Ο ιδιαίτερος χρωµατισµός της γάστρας µε τη χαρακτηριστική διχρωµία, αποτελεί πλέον σήµα κατατεθέν της Sea Ray.
Η κλίση της γάστρας (dead rise) των 19 µοιρών στον καθρέπτη, το βαθύ V και τα παρατροπίδια µε τις κοφτές γραµµές στην πλώρη, κάνουν τη γάστρα να πλανάρει εύκολα, αλλά ακόµα και πριν την ταχύτητα πλαναρίσµατος, το σκάφος ταξιδεύει σταθερά.
Τα βασικά σηµεία υπεροχής του µοντέλου είναι:
• Ξεχωριστή τουαλέτα µε πόρτα που κλειδώνει και χώρους αποθήκευσης
• Πλατφόρµα µπάνιου µε σκάλα, µε τρία σκαλοπάτια από ανοξείδωτο ατσάλι
• Custom παρµπρίζ µε µαύρο µατ πλαίσιο και φιµέ τζάµι που ανοίγει στη µέση, ώστε η πρόσβαση στην πλώρη να είναι εύκολη. Το πορτάκι του παρµπρίζ ασφαλίζει στην ανοιχτή θέση ή κλείνει και ξεχωρίζει την πλώρη από το υπόλοιπο σκάφος
• Πάτωµα του κόκπιτ από fiberglass
• Τ-top µε φορά προς την πλώρη
• Θύρα πρόσβασης στην πλατφόρµα µπάνιου
• Φωτισµός κονσόλας Custom της Sea Ray
• Υποβοηθούµενο τιµόνι
• Τιµόνι Isotta Fiume, custom
Με 2.6 µέτρα πλάτος και µόλις 7.16 µέτρα ολικό µήκος, το Sea Ray SPX 230 είναι αρκετά πλατύ και ευρύχωρο. Ο σχεδιασµός των καθισµάτων και το πλάτος της γάστρας δίνουν ένα day boat, δηλαδή ανοιχτό σκάφος για ηµερήσιες εκδροµές, µε πρωτόκολλο για 13 άτοµα.
Στην πρύµνη, πάνω από την πλατφόρµα του µπάνιου, υπάρχει ένας µεγάλος χώρος για ηλιοθεραπεία. Μεγάλο µέρος του στρώµατος είναι ανακλινόµενο, ώστε να γίνεται σαν ξαπλώστρα παραλίας.
ΕΠΙ∆ΟΣΕΙΣ
Το Sea Ray SPX 230 έχει ολικό µήκος (length overall) 23 πόδια και 6 ίντσες (7.16 µέτρα), µε πλάτος 2.59 µέτρα και βύθισµα 96.52 εκατοστά. Το βάρος του χωρίς φορτίο είναι 1983 κιλά, ενώ µε 75% καύσιµα (142 λίτρα) και τρεις επιβάτες για τις δοκιµές, το βάρος του έφτασε τα 2360 κιλά.
Με τον κινητήρα MerCruiser των 250 ίππων χωρητικότητας 4.5L, µε ποδάρι Bravo III στις 5000 rpm, η µέγιστη ταχύτητά του έφτασε πάνω από 37 κόµβους.
Η ταχύτητα κρουαζιέρας ήταν 19 κόµβοι στις 3000 rpm, όπου η κατανάλωση των 22.7 λίτρων την ώρα έδινε 0.84 ναυτικά µίλια στο λίτρο, µε αυτονοµία 145 ναυτικά µίλια.
Το σκάφος έπιασε την ταχύτητα πλαναρίσµατος σε 4.5 δευτερόλεπτα, µε την πλώρη να ανασηκώνεται 8 µοίρες, την ταχύτητα των 17 κόµβων σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ έφτασε τους 26 κόµβους σε 10.8 δευτερόλεπτα.
Το τιµόνι του σκάφους ακούει αµέσως και η υποβοήθηση επιτρέπει το χειρισµό το σκάφος µε το ένα δάχτυλο. Στο χαµηλό κυµατισµό, η γάστρα δεν χτυπά καθόλου, ούτε χοροπηδάει, αφού παγιδεύει ελάχιστο αέρα από κάτω.
Το σκάφος κουπαστάρει 17 µοίρες στις κλειστές στροφές, και ακόµα και αν παραµείνει σε στροφή για αρκετό διάστηµα, δεν ξεπέφτει ούτε ξενερίζει η προπέλα του. Αυτό, βέβαια, σηµαίνει ότι όλη τη φυγόκεντρο δύναµη τη νιώθουν οι επιβάτες.
Με το που µπαίνεις στο κόκπιτ, στα αριστερά υπάρχει ο κεντρικός διακόπτης ρεύµατος µέσα σε ένα ντουλάπι. Ένα ταµπούκι υπάρχει στο σκαλοπάτι στην είσοδο, η οποία κλείνει µε ένα χαµηλό πορτάκι ασφαλείας.
Ακριβώς πάνω από την πλατφόρµα του µπάνιου, είναι το µηχανοστάσιο, το οποίο κλείνει από πάνω µε ένα µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Μια και το πλάτος του είναι αρκετό, το ναυπηγείο έκανε την πλάτη µε ανάκλιση, ώστε το µισό να γίνεται σαν σεζ λονγκ µε προσανατολισµό προς τη θάλασσα.
Το κόκπιτ είναι αρκετά ευρύχωρο και τα καθίσµατα είναι σε σχήµα L, καλύπτοντας την πρύµνη και τη δεξιά πλευρά. Οι ψηλές κουπαστές των 89 εκατοστών, προστατεύουν τους επιβάτες ακόµα και εν κινήσει.
Στην αριστερή πλευρά µπορεί να υπάρχει είτε ένα δεύτερο κάθισµα σαν του οδηγού, είτε ένας πάγκος που είναι ενιαίος µε το µπροστινό κάθισµα και διαχωρίζεται από µία κινούµενη πλάτη, η οποία όταν µετακινηθεί πλώρα κάνει τον πάγκο µια πρακτική ξαπλώστρα. Κάτω από κάθε κάθισµα, υπάρχουν ποτηροθήκες και πριζάκια για φορτιστές.
Στην έκδοση µε τα δύο καθίσµατα οδηγού–συνοδηγού, τα καθίσµατα περιστρέφονται 360ο, κοιτώντας προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Κάτω από τον πίσω καναπέ, υπάρχει ένα φορητό ψυγείο 40 λίτρων.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι εκτός από την τελείως ανοικτή έκδοση µε το µπίµινι ύψους 1.91 µέτρων που διπλώνεται, υπάρχει και εκείνη µε το T-Top. Η ειδική έκδοση για water sports, περιλαµβάνει και υπερυψωµένη δέστρα για σκι, καθώς και ειδικά σηµεία τοποθέτησης των σανίδων. Αυτή η έκδοση περιλαµβάνει επίσης και το ειδικό αντιολισθητικό πάτωµα, ενώ στις άλλες εκδόσεις µπορεί ο πελάτης να επιλέξει ειδικό τάπητα, πλεκτό βινύλιο ή τίποτα.
Το 230 είναι το µοναδικό µοντέλο της σειράς SPX που έχει ειδικό χώρο στα αριστερά για µία τουαλέτα. Αυτή µπορεί να είναι είτε «χηµική» Porta Potti ή η κλασσική τουαλέτα σκάφους. Αν, βέβαια, κάποιος δεν θέλει καθόλου τουαλέτα, ο χώρος µπορεί να χρησιµοποιηθεί για αποθήκευση.
Η πλώρη παραµένει χαρακτηριστική της µάρκας. Τα καθίσµατα είναι όπως συνήθως, µε δύο θέσεις σχήµατος V και άλλη µία µε προσανατολισµό προς την πρύµνη. Οι πλάτες είναι µε µαξιλάρια που φτάνουν ως επάνω και σκεπάζουν την κουπαστή. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια, καθώς και διάφορα αξεσουάρ όπως οι ποτηροθήκες και τα φώτα led, ηχεία και χειρολαβές από ανοξείδωτο ατσάλι. Έξτρα αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται κάτω από τα καθίσµατα. Στην πλώρη και σε σηµείο που να µην ενοχλούν, βρίσκονται και τα δύο κοτσανέλα.
Η κονσόλα περιλαµβάνει αναλογικές ενδείξεις και επιπλέον οθόνη της Simrad 5 ή 9 ιντσών, καθώς και έξτρα VesselView. Η Simrad βγάζει και γυάλινο ταµπλό, µε τις οθόνες να βρίσκονται από πίσω, για πολύ κοµψό φινίρισµα.
Ηχοσύστηµα έχει στάνταρ το Fusion, το οποίο, όµως, σαν έξτρα, µπορεί να γίνει ένα Signature Series τεσσάρων ηχείων, ενός subwoofer 25 εκατοστών και µε πεντακάναλο ενισχυτή.
Οι διακόπτες, όπως πχ. για τη µίζα, τις αντλίες σεντίνας και του εξαερισµού, βρίσκονται δεξιά του τιµονιού. Το κάθισµα είναι τύπου µπάκετ, περιστρεφόµενο και µε µαξιλαράκι που ανασηκώνεται για οδήγηση σε όρθια θέση. Υπάρχει ποτηροθήκη και θύρες φόρτισης. Η θέση στήριξης για τα πόδια, είναι πολύ πρακτική και φωτίζεται από led φωτισµό.
Όσον αφορά στην κατασκευή, η Sea Ray περηφανεύεται πως διαθέτει το πιο προηγµένο εργοστάσιο στο χώρο των σκαφών. Τα σκάφη σχεδιάζονται µε τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών και ειδικών προγραµµάτων, ενώ χρησιµοποιούνται µοντέλα των σκαφών για δοκιµές, πριν βγουν στην παραγωγή. Οι δοκιµές, συνήθως, διαρκούν γύρω στις 6 εβδοµάδες και µετά βγαίνει το καλούπι. Είναι ενδιαφέρον ότι όλα τα µέρη που αποτελούν τα σκάφη της Sea Ray παράγονται από το ίδιο το εργοστάσιο παραγωγής πρώτων υλών και µε χρήση ειδικών εφαρµογών υπολογιστών. Το ναυπηγείο διαθέτει 35 µοντέλα, από 19 πόδια (5.79 µέτρα) µέχρι 65 πόδια (19.81 µέτρα).
Ωστόσο, η τεχνολογία και οι προηγµένες µέθοδοι παραγωγής δεν αρκούν από µόνες τους, γι’ αυτό και η δεξιοτεχνία των τεχνιτών παραµένει πρωταρχικής σηµασίας, δίνοντας στα µοντέλα της εταιρίας, και ειδικά στο νέο Sea Ray SPX 230, άψογο φινίρισµα και ξεχωριστό στιλ. Άλλωστε, η εµπειρία των 60 ετών αποτελεί βαριά κληρονοµιά για κάθε νέο σχέδιο του ναυπηγείου.
Το Sea Ray SPX 230 είναι ένα ηµερήσιο σκάφος µε προαιρετική τουαλέτα, που θα επεκτείνει την απόλαυση των ηµερήσιων αποδράσεων και περιλαµβάνει αρκετές επιλογές κινητήρων. Μπορεί να ικανοποιήσει τους αγοραστές που θέλουν απλώς τη διασκέδαση της οδήγησης ενός άνετου, ζωηρού, µικρού σκάφους, αλλά και εκείνους που θέλουν να περάσουν τις διακοπές τους απολαµβάνοντας θαλάσσια σπορ ή κολυµπώντας από το σκάφος. Το σκάφος είναι αρκετά µεγάλο για 13 άτοµα και ρυµουλκείται εύκολα, καθιστώντας το κατάλληλο για οικογενειακή διασκέδαση.
ΕΞΤΡΑ ΠΑΚΕΤΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
• MerCruiser 4.5L MPI ECT Bravo Three® (250 hp / 186 kW)
• MerCruiser 4.5L MPI ECT Bravo Three® µε DTS (250 hp / 186 kW)
• MerCruiser 6.2L MPI ECT Bravo Three® µε DTS (300 hp / 224 kW)
ΣΤΑΝΤΑΡ ΠΑΚΕΤΟ ΑΞΕΣΟΥΑΡ
• Προσαρµοζόµενο καθ’ ύψος τιµόνι και κατόπιν επιλογής ψηφιακή οθόνη 5 ή 9 ιντσών, που εµφανίζει όλες τις ενδείξεις από µηχανή, αισθητήρες, τριµ κλπ.
• Ηχοσύστηµα PREMIUM FUSION® AUDIO SYSTEM, µε ενσωµατωµένο Bluetooth® και Wi-Fi audio streaming, καθώς και Apple AirPlay® 2 µε επεξεργασία ήχου Digital Signal Processing (DSP), για απίστευτη ποιότητα
• Οθόνη SIMRAD® TOUCHSCREEN DISPLAY, η οποία εµφανίζει ενδείξεις από όλα τα συστήµατα του σκάφους
• MERCURY® VESSELVIEW MOBILE Standard, Links to your iPhone® or AndroidTM mobile device via Bluetooth® technology
• MerCruiser® 4.5L MPI ECT Alpha One® (250 hp/186 kW)
• Σύστηµα πυρόσβεσης CE Fire Suppression System, αυτόµατο και χειροκίνητο
• Βυθόµετρο
• Έξτρα αποθηκευτικοί χώροι
• Χειρολαβές από ανοξείδωτο ατσάλι
• Mercury VesselView® Mobile
• Φώτα πλοήγησης
• Καθίσµατα µπάκετ, περιστρεφόµενα και για όρθια θέση
• Ηχοσύστηµα Fusion® AM/FM µε Bluetooth® και Wi-Fi Audio Streaming
• Μακρύ λόκερ για τα σκι, κάτω από το πάτωµα
• Τουαλέτα, χηµική ή κανονική
• Σκάλα µπάνιου και πλατφόρµα µπάνιου