Τα κορυφαία σκάφη Sea Ray SDX250 και Sea Ray SDX250 OB
Τα αµερικάνικα σκάφη Sea Ray, είναι από τα δηµοφιλέστερα στην αγορά διεθνώς και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Εκτός από το όµορφο εξωτερικό, είναι σκάφη τα οποία έχουν ποιότητα κατασκευής και προσεγµένο φινίρισµα.
Βρείτε επιλεγμένα μοντέλα της SEA RAY στο μεγάλο κεντρικό περίπτερο της KAPPA SERVICES στην έκθεση Thessaloniki Boat & Fishing Show, 20-22 Οκτωβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Helexpo).
Η Sea Ray ιδρύθηκε το 1959 από τον Zach Ray, ως ένα ανεξάρτητο ναυπηγείο µε το όνοµα Ray Industries, στο Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ. Το ναυπηγείο κατασκεύαζε σκάφη από φάιµπεργκλας που προµηθευόταν από ένα κοντινό εργοστάσιο.
Η Sea Ray εξαγοράστηκε το 1986 από την Brunswick Corporation, για 350 εκατοµµύρια δολάρια. Η Brunswick είναι ο µεγαλύτερος όµιλος για σκάφη αναψυχής και σχετικά είδη στον κόσµο, µε τις πιο γνωστές διεθνείς φίρµες, όπως η Sea Ray, η Bayliner, η Boston Whaler, η Quicksilver και η Mercury µεταξύ άλλων.
Το µοντέλο SDX 250 κυκλοφορεί ήδη στην αγορά και έχει µεγάλη επιτυχία διεθνώς, από την πρώτη του εµφάνιση. Είναι ένα ανοιχτό σκάφος µε µήκος σχεδόν 8 µέτρα, το οποίο µεταφέρεται µε τρέιλερ.
Χαρακτηρίζεται από το ευρύχωρο ασύµµετρο κατάστρωµα, µε τον χαρακτηριστικό χώρο επιβατών στην πλώρη. Μέρος της επιτυχίας του µοντέλου SDX 250, είναι ότι διατίθεται µε έσω-έξω ή µε εξωλέµβια µηχανή, κάθε έκδοση µε τα πλεονεκτήµατά της.
Πολωνέζικη κατασκευή σύµφωνα µε τα Αµερικάνικα στάνταρ
Το Sea Ray SDX 250 είναι ένα αυθεντικό day cruiser, σκάφος ιδανικό για ηµερήσιες κρουαζιέρες, µε µήκος 7.67 µέτρα και πλάτος 2.59 µέτρα, διαστάσεις που του επιτρέπουν να µεταφέρεται εύκολα µε τρέιλερ.
Για την Ευρωπαϊκή αγορά, τα σκάφη κατασκευάζονται στην Πολωνία, ακριβώς µε τα ίδια σχέδια και µε βάση τα ίδια στάνταρ όπως τα αµερικάνικα. Το πλεονέκτηµα όµως σε αυτήν την περίπτωση, είναι πως τα εργατικά είναι κατά πολύ φθηνότερα στην Πολωνία, µε αποτέλεσµα να είναι οικονοµικότερη η τιµή πώλησης. Επιπλέον, το Ευρωπαϊκό µοντέλο προσφέρει πολύ περισσότερες επιλογές σε πολλά σηµεία, κυρίως όσον αφορά στις ταπετσαρίες και στα χρώµατα της γάστρας.
Το Sea Ray SDX 250 κυκλοφορεί στην έκδοση µε έσω-έξω κινητήρες ή µε εξωλέµβιο, το Sea Ray SDX 250 ΟΒ, όπου ΟΒ σηµαίνει outboard. Η επιλογή κινητήρα επηρεάζει τη διαµόρφωση του πρυµιού κόκπιτ και των αποθηκευτικών χώρων.
Έκδοση µε εξωλέµβιο κινητήρα
Η έκδοση µε τον εξωλέµβιο κινητήρα διατίθεται µε έναν Mercury V6 µέγιστης ισχύος 250 ίππων, ο οποίος στηρίζεται πίσω, στην πλατφόρµα µπάνιου, επιτρέποντας ελεύθερη πρόσβαση στις δύο πλευρές του σκάφους από µπροστά του.
Στη δεξιά πλευρά του σκάφους υπάρχει ο διάδροµος που οδηγεί στο κόκπιτ, ο οποίος βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο, χωρίς σκαλοπάτια.
Ο πίσω καναπές–πάγκος, είναι τοποθετηµένος πάνω σε ράγες, ώστε να µετακινείται µπρος–πίσω εύκολα και να εξοικονοµεί περισσότερο χώρο, είτε στην πλατφόρµα, είτε στο κόκπιτ.
Επιπλέον, η πλάτη του καναπέ µετακινείται µπρος–πίσω, όπως συνηθίζεται πλέον στα σύγχρονα σκάφη, µετατρέποντας τον καναπέ σε µίνι ξαπλώστρα ή φαρδύ κάθισµα που βλέπει πίσω, ή σε καναπέ που µπορεί να φιλοξενήσει τρία άτοµα κοιτώντας µπροστά.
Κάτω από τον καναπέ, υπάρχει άφθονος χώρος, όπου µπορεί ο ιδιοκτήτης να εκµεταλλευτεί, ώστε να αποθηκεύει πράγµατα άµεσης πρόσβασης, όπως τα σωστικά του σκάφους ή εξοπλισµός για τη θάλασσα. Ή και τα δύο!
Έκδοση µε τη µηχανή έσω-έξω
Στην έκδοση µε τη µηχανή έσω-έξω, η πλατφόρµα είναι ενιαία, µεγάλη και σταθερή, δεν µετακινείται. Από κάτω της κρύβεται ένας κινητήρας Mercruiser έσω-έξω µε ισχύ 250 ίππους, ενώ από πάνω, η πλατφόρµα γίνεται µία κανονική ξαπλώστρα που οποία µπορεί να φιλοξενήσει τρία άτοµα κοιτώντας πρύµα, ή να γίνει πάλι ένας καναπές των τριών ατόµων που κοιτάζουν πλώρα, µε την µετακίνηση της πλάτης.
Στα δεξιά υπάρχει επίσης αποθηκευτικός χώρος. Από τα δεξιά είναι και η πρόσβαση στο κόκπιτ, εδώ όµως γίνεται µε ένα µικρό σκαλοπάτι. Ντουλάπια για αποθηκευτικούς χώρους θα βρείτε και σε άλλα σηµεία στο κατάστρωµα. Είναι κάτι που δεν λείπει.
Ένα σκάφος φιλικό προς τον χρήστη και εργονοµία στο κόκπιτ
Αυτές ήταν και οι διαφορές ανάµεσα στις δύο εκδόσεις του Sea Ray SDX 250, την έκδοση µε κινητήρα έσω-έξω και την έκδοση µε εξωλέµβιο κινητήρα, πάντα στους 250 ίππους ισχύ.
Το κατάστρωμα
Το υπόλοιπο του σκάφους είναι κοινό και για τις δύο εκδόσεις. Το κόκπιτ είναι εργονοµικά σχεδιασµένο, µε λειτουργικούς χώρους και προτεραιότητα να δίνεται σε αυτό που λέµε φιλικότητα προς το χρήστη. Το κόκπιτ του σκάφους είναι ευρύχωρο για το µέγεθός του, µε αρκετές θέσεις για τους επιβάτες.
∆ιαθέτει έναν καναπέ σε σχήµα L στα δεξιά, κάτω από τον οποίο µπορεί να τοποθετηθεί ένα ψυγείο ή cooler. Μπροστά στον καναπέ, υπάρχει υποδοχή για να µπει το τραπέζι, µε έναν µικρότερο πάγκο απέναντί του. Οι πλάτες µάλιστα των καθισµάτων του χειριστή και του συνοδηγού µπορούν να πάρουν κλίση προς τα εµπρός ή προς τα πίσω για να διευκολύνουν τους επιβάτες, αναλόγως µε το πού κάθονται. Από κάτω υπάρχει κι άλλος αποθηκευτικός χώρος.
Η κονσόλα είναι καλά σχεδιασµένη για πολύωρα ταξίδια. Στα δεξιά βρίσκεται µία οθόνη αφής, που εµφανίζει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, µε άνετα καθίσµατα και θέση για τα πόδια. Το παρµπρίζ είναι κυρτό προς τα πίσω, ώστε να προστατεύει τον χειριστή και τους επιβάτες από το σπρέι και τον αέρα.
Πάνω από το χειριστήριο υπάρχει το χαρακτηριστικό ρολ µπαρ που επιτρέπει να τοποθετούνται τέντες για σκιά τα ζεστά καλοκαιρινά µεσηµέρια, ενώ είναι τόσο γερό που µπορεί να εξυπηρετεί και θαλάσσια σπορ. Το καλύτερο όµως είναι, ότι µαζεύεται σε περίπτωση µεταφοράς του σκάφους.
Το Sea Ray SDX 250 ωστόσο, ξεχωρίζει για το πλωριό του κόκπιτ. Ένα µικρό, κοµψό σαλόνι ή µία άνετη ξαπλώστρα, θα αποτελέσουν το κέντρο του ενδιαφέροντος. Η πρόσβαση είναι από την αριστερή πλευρά του σκάφους και µε το κλασσικό πορτάκι στο παρµπρίζ. Με αυτόν τον τρόπο, εξοικονοµείται αρκετός χώρος, ώστε να υπάρχει και µία καµπίνα κάτω από το ντεκ.
Το Sea Ray SDX 250, παρά το βολικό του µέγεθος, διαθέτει και χώρους κάτω από το κατάστρωµα. Μία τουαλέτα που είναι απαραίτητη για τις πολλές ώρες στη θάλασσα και ένα κρεβάτι που θα φανεί χρήσιµο για µία γρήγορη ξεκούραση ή για αποθήκευση αποσκευών και άλλων µεγάλων αντικειµένων.
Στον µακρύ κατάλογο των αξεσουάρ του σκάφους, θα βρείτε και πλαϊνά µπαλόνια µε κλιπ, καθώς και bow thruster. Ένα επιπλέον ενδιαφέρον αξεσουάρ, είναι το auto trim, που ρυθµίζει µόνο του την πρόνευση του σκάφους, αναλόγως των συνθηκών πλεύσης.
Κλείνοντας, δεν πρέπει να παραβλέψουµε την ποιότητα κατασκευής που έχουν τα Sea Ray και ειδικά η σειρά SDX. Τα φινιρίσµατα σε όλο το σκάφος, µαρτυρούν το κύρος του αµερικάνικου ναυπηγείου, ενώ ακόµα και σε επίπεδο αισθητικής, οι επιλογές είναι πολλές αλλά πάντα ταιριαστές.
Όσον αφορά στο ντεκ και τα πατώµατα, µπαίνει είτε αφρώδες υλικό, είτε µοκέτα. Τα χρώµατα επίσης είναι αρκετά, όπως και για τις ταπετσαρίες. Το σκάφος διαθέτει θύρες USB σε αρκετά σηµεία, καθώς και εξαιρετικό ηχοσύστηµα της FUSION.
Το ταξίδεµα του σκάφους είναι πέρα από κάθε προσδοκία: Πλανάρει σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα και φτάνει τους 24 κόµβους στις 4.000 στροφές µε κατανάλωση 37,9 λίτρα την ώρα. Η µέγιστη ταχύτητά του είναι οι 40 κόµβοι, τους οποίους φτάνει µε το στροφόµετρο να δείχνει 6000 στροφές. Ακόµα και σε αυτές τις στροφές, η κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 86 λίτρα την ώρα.
Η πλεύση του είναι πολύ σταθερή, ο χειριστής νιώθει το σκάφος στιβαρό, ενώ οι στροφές του δεν εµπνέουν ανησυχία, ούτε κίνδυνο να χαθεί ο έλεγχος.
Σε γενικές γραµµές, τα Sea Ray δεν χρειάζονται συστάσεις, είναι σκάφη µε αποδεδειγµένη αξία, όχι µόνο µεταπωλητική, αλλά και σε σχέση ποιότητας-τιµής.
Kappa Services SA
2292 022990