Φουσκωτό Top Line Pegasus 20
Το ναυπηγείο φουσκωτών σκαφών Top Line αδιαμφισβήτητα είναι μία από τις κορυφαίες εταιρίες παραγωγής RIB διαθέτοντας στην γκάμα της κάποια από τα πιο αναγνωρισμένα μοντέλα στην Ελληνική αγορά – και όχι μόνο. Διακρίνεται σε τρεις κυρίως τομείς, την ποιότητα κατασκευής, την αξιοπλοΐα και τις επιδόσεις.
Ίσως θυμόσαστε πριν κάποια χρόνια όταν στο Corsair 31 από τεχνικό πρόβλημα κόλλησε το ποδόγκαζο και ανέβηκε κυριολεκτικά στον λιμενοβραχίονα της Ρόδου. Παρότι έφτασε σχεδόν 90 μοίρες αφήνοντας μόνο τους κινητήρες στο νερό και γλίστρησε πάνω στα βράχια μέχρι να φτάσει ξανά στην θάλασσα, οι ζημιές ήταν απίστευτα ελάχιστες, μόνο κάποιες χονδρές γρατζουνιές και ένα σκίσιμο στον πίσω αεροθάλαμο καθώς σύρθηκε στα βράχια. Όταν βγήκε το σκάφος από το νερό, κόλλησαν τον αεροθάλαμο, πέρασαν μία ταινία βαρέως τύπου στις εκδορές που υπήρχαν κυρίως στην ακμή της δίεδρου και το σκάφος την επόμενη έτρεξε κανονικά! Και όλα αυτά ένα RIB που φτιάχτηκε με περιορισμούς στο βάρος για λόγους ταχύτητας. Μετά το παραπάνω δεν νομίζω να χρειάζεται να επεκταθώ άλλο στην κατασκευή παρά να αναφέρω πως εδώ και λίγα χρόνια το ναυπηγείο εξελίσσει τον τρόπο κατασκευής σε σύγχρονες μεθόδους όπως Vaccuum Infusion χρησιμοποιώντας άριστες πρώτες ύλες.
Μεταξύ των σκαφών που διαθέτει, 16 συνολικά μοντέλα, αυτά που ξεχώρισαν ιδιαίτερα ήταν η σειρά Πήγασος (Pegasus), τα οποία αποτέλεσαν για πολλά χρόνια best seller της εταιρίας κερδίζοντας αρκετούς τίτλους και ελληνικά πρωταθλήματα. Υπάρχουν σε 3 μοντέλα, το Pegasus 20, P23 και Ρ27, με κοινά αισθητικά χαρακτηριστικά και σπορ σχεδίαση. Το «20άρι», είναι το μόνο χωρίς στεπ, παρόλα αυτά δεν στερείται επιδόσεων, χάρις την επιθετική σχεδίαση της γάστρας που το κάνει γρήγορο και αποτελεσματικό. Πρόκειται για μία σφηνοειδής σπορ γάστρα, σχεδιασμένη από τον Πέτρο Καπλερή, με 24,5 μοίρες γωνία deadrise και 49 στην είσοδο, όπου φτάνει σε εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες για τα μέτρα του και το πιο επίκαιρο, με ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις.
Το κατάστρωμα
Τα σκάφη της σειράς Pegasus παρά τις αγωνιστικές επιδόσεις, παραμένουν τουριστικά με τυπική μεσογειακή σχεδίαση, δυνατότητα τοποθέτησης τέντας πλεύσης και ότι άλλο χρειάζεται ένα φουσκωτό που προορίζεται για διακοπές. Έτσι παρά την επιβλητική σπορ γραμμή του Ρ20, με το χαμηλό ρολ μπαρ και την σφηνοειδή διαμόρφωση, το ντεκ παραμένει φιλόξενο. Στην πλώρη η πολυεστερική δελφινιέρα είναι κολλημένη στον αεροθάλαμο η οποία έχει το ράουλο για την άγκυρα και δέστρα. Για όσους θέλουν πιο στέρεο πάτημα μπορείτε να ζητήσετε την πρόσθετη δελφινιέρα που τοποθετείται στο P 23 και δένει στον πολυεστέρα. Μετά την δελφινιέρα συναντάμε το στρίτσο για την άγκυρα και το έκταμα το οποίο είναι αυτοστραγγιζόμενο και ασφαλίζει με ειδικό κλείστρο για να μην χτυπά.
Το αμπάρι της πλώρης είναι αρκετά ευρύχωρο ιδίως αν δε βάλουμε σταθερό ρεζερβουάρ για το γλυκό νερό το οποίο αναγκαστικά θα δεσμεύσει κάποιο χώρο. Στο πάτωμα, ανάμεσα στην υπερκατασκευή της πλώρης, ένα πλαστικό ντουλάπι θα δώσει ένα επιπλέον αμπάρι, εφόσον βέβαια δεν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για έξτρα τανκ καυσίμου.
Το στάνταρ που δίνει το ναυπηγείο είναι στα 200 λίτρα και έχοντας υπόψη τις μετρήσεις που είδαμε μάλλον είναι αρκετό, παρόλα αυτά για όσους θέλουν υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης μιας έξτρα δεξαμενής 150 λίτρων. Όλο το πλωριό τμήμα κλείνει και γίνεται ένα μεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας με τις ανάλογες προσθήκες οι οποίες χωρούν και μεταφέρονται (αν θέλουμε) στο πρυμιό αμπάρι. Βέβαια μπορούμε να αφήσουμε το κρεβάτι και τα μαξιλάρια τοποθετημένα σε όλο το ταξίδι χωρίς να αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα.
Η κονσόλα έχει όμορφη αεροδυναμική σχεδίαση και παρέχει καλή προστασία στον χειριστή και όποιον καθίσει δίπλα του στο ημιόρθιο κάθισμα διακυβέρνησης. Περιμετρικά του παρμπρίζ υπάρχει ένα ρολ μπαρ που παρέχει κράτημα στο πλήρωμα με τέσσερα σημεία στήριξης. Η διαμόρφωση του ταμπλό είναι όμορφη και λειτουργική, στην οροφή υπάρχει θέση για ηλεκτρονικές συσκευές, ενώ για τα όργανα του κινητήρα υπάρχει ξεχωριστό τμήμα πάνω από το τιμόνι.
Ράφια στην κάτω πλευρά θα κρατήσουν κινητά και άλλα μικροαντικείμενα σε άμεση χρήση ενώ πιο χαμηλά το πλαστικό ταμπούκι έχει δύο ορόφους για να τοποθετήσουμε ότι θέλουμε.
Το κάθισμα διακυβέρνησης έχει επίσης ένα ταμπούκι στην πίσω πλευρά με μεγάλο άνοιγμα και εξυπηρετεί για τα μπαλόνια και σχοινιά.
Η υπερκατασκευή της πρύμνης διαμορφώνει πατήματα εξωτερικά του πολυεστερικού ρολ μπαρ για να επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση από και προς την πλατφόρμα πρύμνης ενώ το κάθισμα είναι αναπαυτικό και παρέχει ασφάλεια σε όσους κάθονται. Το κάθισμα της πρύμνης σηκώνεται ενιαίο δίνοντας ένα τεράστιο αμπάρι για τα παρελκόμενα του σκάφους και τα σωστικά μας ενώ άλλος ένας πολύ έξυπνος μακρόστενος χώρος υπάρχει στην πίσω πλευρά, στην πλάτη του καθίσματος και είναι ιδανικός για σχοινιά και άλλα τέτοια όπου θέλουμε να έχουμε άμεση πρόσβαση. Στην πλατφόρμα τοποθετείται η ανοξείδωτη σκάλα μπάνιου, η βάση για τον βοηθητικό κινητήρα και η ντουζιέρα.
Στη θάλασσα
Παρότι αναφερόμαστε αρκετά στο κείμενο στην ταχύτητα και τις επιδόσεις, δεν ξεχνούμε ότι μιλάμε για ένα τουριστικό σκάφος. Όμως πιστεύω ότι ακόμα και όσους δεν συναρπάζει η ταχύτητα, θα εκτιμούσαν αν με έναν 150άρη θα μπορούσαν να ταξιδέψουν στις 3.500σ.α.λ. με 26 κόμβους ή με το πρώτο κατέβασμα της μανέτας το σκάφος να πλανάρει άμεσα. Μια «γρήγορη» γάστρα έχει και άλλα πλεονεκτήματα την ιδιαίτερα μειωμένη κατανάλωση λόγω της υδροδυναμικής που λογικά διαθέτει.
Στον καθρέπτη του Pegasus 20 ήταν τοποθετημένος ένας τετράχρονος Yamaha F 150, όπου ανήκει στην μέγιστη ιπποδύναμη σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Η προπέλα που φορούσε στο πόδι ήταν η Yamaha Pro βήματος 21΄΄ με δύο άτομα πλήρωμα και 80 λίτρα στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Από την θέση του χειριστή η απόκριση στο γκάζι είναι εκπληκτική ενώ το ίδιο «υπάκουο» είναι και στις διορθώσεις του τιμονιού, παρότι δεν είχαμε υδραυλικό τιμόνι.
Οι μετρήσεις ταχύτητας – κατανάλωσης είναι άλλο ένα ατού του P20, στις 3.500 σαλ ο κινητήρας ταξιδεύει τελείως ξεκούραστα και όμως στο GPS βλέπουμε 26 κόμβους καταναλώνοντας μόλις 0,65λτ/νμ. Ταχύτητα κρουαζιέρας στις 4.000σ.α.λ. το GPS έδειχνε 32 κόμβους με κατανάλωση 0,8λτ/νμ. ενώ ανεβάζοντας ακόμα 500 στροφές το σκάφος πλέει εξίσου ξεκούραστα με 37 κόμβους και 0,91λτ για κάθε ναυτικό μίλι. Η μέγιστη ταχύτητα που πιάσαμε ήταν 47,1 κόμβοι και μάλιστα με την κατανάλωση να μένει στο 1.1 λτ/νμ! Αν λοιπόν αναζητάτε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στο επόμενό σας σκάφος, δείτε το από κοντά πριν την τελική σας επιλογή.
Πληροφορίες: Τopline – 210 6025.515