Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Φουσκωτό Viper 410 Nova

24 Ιανουαρίου, 2016

Φουσκωτό Viper 410 Nova

Η εταιρία F-Kotsampasis, ήταν από τις λίγες που ακόµα και την εποχή των «παχιών αγελάδων» συνέχιζε να δίνει σηµασία στα µικρότερα RIB, εξελίσσοντάς τα παράλληλα µε τα µεγάλα.

viper_17Έχοντας µεγάλη εµπειρία στην κατασκευή φουσκωτών για αρκετές εταιρείες του χώρου, ο Σπύρος Κοτσάµπασης, ιδιοκτήτης της εταιρίας F-Kotsampasis και κατασκευαστής των VIPER RIBs, σχεδίασε σκάφη ικανά να σταθούν αντάξια στις περισσότερες απαιτήσεις του ιδιοκτήτη τους, µε κλασσική σχεδίαση, χωρίς να σπαταλιέται χώρος σε κανένα σηµείο τους. Με αυτή τη λογική σχεδιάστηκε και το Nova 410: µε άνετους χώρους στο εσωτερικό του, είναι λειτουργικό και άνετο παρά τα 4,1 µέτρα µήκους.

viper_18Η γάστρα του σχεδιάστηκε για να προσφέρει γρήγορο και ξεκούραστο ταξίδι, χωρίς να χρειάζεται µεγάλους κινητήρες για να κινηθεί αξιόλογα. Για γρήγορο και απροβληµάτιστο πλανάρισµα το τανκ καυσίµου έχει τοποθετηθεί στην πλώρη, ενώ έχει χρησιµοποιηθεί ένα επιπλέον ζευγάρι φλαπς. Έτσι σε οποιαδήποτε –φυσιολογική- συνθήκη φορτίου, το σκάφος περνά στο play άµεσα, χωρίς να ταλαιπωρεί τον χειριστή. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Nova 410, είναι η συµµετοχή των αεροθαλάµων στην πλεύση (απαραίτητο για τα µικρά RIB) και ιδίως στην πρύµνη, προσφέροντας ευστάθεια σε κάθε κατάσταση θάλασσας.

Οι αεροθάλαµοι κατασκευάζονται στο εργαστήριο της F-Kotsampasis, και αποτελούνται από Hypalon Neoprene διαµέτρου 0,48 µ. µάρκας Pennel & Flipo 1.100 dtex.

viper_11Με το βάρος του σκάφους να φτάνει µόλις 180 κιλά, η µετακίνηση του είναι παιχνίδι ακόµα και από ένα µικρό επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ για την αποθήκευσή του δεν είναι απαραίτητο το πάρκινγκ σκαφών λόγω του µικρού του όγκου. Μια πυλωτή είναι αρκετή, αφού δεν καταλαµβάνει ιδιαίτερο χώρο ακόµα και µε φουσκωµένους αεροθάλαµους.

viper_07 viper_08 viper_09 viper_10Από την πρώτη µατιά, βλέπεις πως το Viper 410 Nova έχει αρκετή άπλα στο κατάστρωµα, χάρη στον έξυπνο σχεδιασµό που κράτησε µακριά τα περιττά, αφήνοντάς µόνο τα απολύτως απαραίτητα στο deck. Η κονσόλα τοποθετείται στα δεξιά µετά τον πρυµνιό καναπέ, είναι καλοσχεδιασµένη, µε ένα µικρό παρµπρίζ και ένα ανοξείδωτο roll bar, το οποίο θα αποτελέσει σηµείο στήριξης του χειριστή αλλά και όποιον στέκεται ή κινείται γύρω της. Κάτω από το τιµόνι υπάρχει πλαστικό, στεγανό ντουλάπι που δίνει πρόσβαση σε διπλό ράφι για τον εξοπλισµό µας. Στον καναπέ της πρύµνης, η πλάτη πέφτει µπροστά αν χρειαστεί να σηκώσουµε τέρµα τον κινητήρα, ενώ κάτω από το κάθισµα βλέπουµε το µεγάλο, κύριο αµπάρι. Το κάθισµα της πλώρης κρύβει το δεύτερο µεγάλο αµπάρι, ενώ ακολουθεί η πολυεστερική δελφινιέρα µε το ράουλο για τη άγκυρα και µια δέστρα.

viper_02Αν θέλει ο ιδιοκτήτης, µπορεί να το εξοπλίσει µε ένα πρόσθετο κοµµάτι που φτάνει ως την κονσόλα και διαµορφώνει µια ξαπλώστρα για να απολαµβάνει τον ήλιο. Κατάπρυµα υπάρχει ανοξείδωτο roll bar (προαιρετικός εξοπλισµός) όπου και θα τοποθετήσουµε τα φώτα πλεύσης ή κάποια κεραία αν χρησιµοποιήσουµε GPS. Κατά τη δοµική, το σκάφος φορούσε στον καθρέπτη του την 30άρα Mercury EFI Bigfoot, η οποία είναι ιδανική στα 747cc και µε προπέλα βήµατος 11’’. Με δύο άτοµα πλήρωµα, ξεκινήσαµε για να µετρήσουµε το σκάφος και να το δούµε στο νερό, εκµεταλλευόµενοι τη δοκιµή του κατασκευαστή πριν το παραδώσει στον πελάτη. Ανοιχτά από το Πόρτο Ράφτη, ο κυµατισµός των 3 bf ήταν αρκετός για να αντιληφθούµε την καλή ανταπόκριση στο κύµα, χωρίς χτυπήµατα και σπρέι.

viper_21Η δύναµη της Mercury ήταν αρκετή για να ταξιδέψει το σκάφος αξιόλογα, φτάνοντάς το σε τελική ταχύτητα 28,5 κόµβους. Υπό αυτές τις συνθήκες, για ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε τους 19 κόµβους µε 4.500 σ.α.λ. και κατανάλωση λίγο κάτω από τα 0,5 λτ/νµ. Αυτό που πρόσεξα από τη θέση του χειριστή, ήταν η άµεση ανταπόκριση στο τιµόνι και η «παιχνιδιάρικη» διάθεση, µε τους αεροθαλάµους να διορθώνουν τις κλίσεις του σκάφους σε κάθε περίπτωση. Παρά το αεράκι παραµείναµε στεγνοί, ενώ εµφανής ήταν και η στιβαρή κατασκευή του, µιας και σε καµία περίπτωση δεν ακούσαµε µηχανικούς ήχους ή τριξίµατα. Συµπερασµατικά, το Viper 410 Nova αποτελεί ένα φουσκωτό «απάντηση στην κρίση», αφού και ο κατασκευαστής το διαθέτει σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιµή. Έτσι, µιλάµε για ένα πακέτο σκάφους-κινητήρα όπου το κόστος απόκτησης και χρήσης είναι προσιτό για όλα τα βαλάντια, παρέχοντας ταυτόχρονα πολλαπλές δυνατότητες.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΣ, VIPER RIBS – F- Kotsampasis
τηλ:210 8975669

Tags
Φουσκωτά VIPER RIBS Σπύρος Κοτσάμπασης Δοκιμές Φουσκωτών Viper Μικρά Φουσκωτά RIB
Comodo SSL