Είναι κοινώς γνωστό πως το µήκος γάστρας είναι ένα από τα πιο σηµαντικά χαρακτηριστικά για να αντιµετωπίσουµε άσχηµες καιρικές συνθήκες. Ιδίως όταν θέλουµε να ταξιδεύουµε µε άνεση χώρου, ασφάλεια και µε τους λιγότερους δυνατούς κραδασµούς, ένα µεγάλο RΙΒ είναι η καλύτερη λύση. Γι’ αυτό και ο Σπύρος Κοτσάµπασης, κατασκευαστής των φουσκωτών Viper, παρουσίασε µέσα στην κρίση ένα 10µετρο σε ιδιαίτερα ελκυστική τιµή (αντίστοιχη µεταχειρισµένων ή αρκετά µικρότερων σκαφών) χωρίς «εκπτώσεις» σε ποιότητα, αντιθέτως µε έναν πλήρη εξοπλισµό, σύγχρονο σπορ design στο κατάστρωµα και βέβαια την εγγύηση κατασκευής της εταιρίας.
Η γάστρα, ακολουθεί αµερικάνικη ναυπηγική σχεδίαση, µε στενή «σφηνοειδή» γραµµή και βαθύ V. Πιο συγκεκριµένα στο deadrise έχουµε 26 µοίρες γωνία και είσοδο 54 ενώ το µήκος του επιτρέπει στον χειριστή του να περνά το καιρό γεφυρώνοντας τα κύµατα έχοντας την δυνατότητα γρήγορης πλεύσης. Σχεδιάστηκε µε στενή «σφηνοειδής» γραµµή και βαθύ V για καλύτερη απόσβεση ενώ το µήκος του. Στην κάθε πλευρά της γάστρας υπάρχουν τρία παρατροπίδια που ξεκινούν σχεδόν από την πλώρη και φτάνουν στην άκρη του πρώτου τµήµατος. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι τα φαρδιά chine που κρατούν τους αεροθάλαµους ψηλότερα από την επιφάνεια της θάλασσας, ιδίως κατά το ταξίδι, ώστε να µη συµµετέχουν στην πλεύση παρά µόνο σε έντονες κλίσεις ή κυµατισµό.
Το 10µετρο Magnum 9.70 έχει προσεχτεί σε όλα τα επίπεδα παρέχοντας ένα στιβαρό και µε αρκετά καλό φινίρισµα RIB, το οποίο διαθέτει αεροθαλάµους µε 8 ξεχωριστά τµήµατα και ύφασµα 1.670 dtex Hypalon Neopren για µεγαλύτερη αντοχή. Η διάµετρός τους είναι µεταβλητή τονίζοντας την σπορ εµφάνιση, ξεκινά από τα 38 εκατοστά, και φτάνει στην πρύµνη στα 56. Το πρώτο Magnum 9.70 που δοκιµάσαµε είχε µονή τοποθέτηση µε έναν Yamaha F 300 στον καθρέπτη του µπορούσε να ταξιδεύει µε µέγιστη ταχύτητα τους 40 κόµβους και να κινείται στην cruising speed στους 28 καταναλώνοντας 1.6 lt/νµ. Οι µετρήσεις αυτές καλύπτουν αρκετά το µέσο χρήστη ενός σκάφους που πλησιάζει τα 10 µέτρα, παρόλα αυτά για ακόµα µεγαλύτερες επιδόσεις θα χρειαστεί δύο κινητήρες αφού µπορεί να φιλοξενήσει στην καθρέπτη του ως 2 x 300 Hp όσο αφορά τους εξωλέµβιους. Για τους λάτρεις του έσω – έξω, µε τις κατάλληλες µετατροπές (το πρυµιό αµπάρι µετατρέπεται σε µηχανοστάσιο) το Magnum 9.70 µπορεί να κινηθεί µε έναν έσω – έξω µέχρι 450 hp ή 2 x 225 hp.
Μία τέτοια περίπτωση είναι και το σκάφος της δοκιµής. Στο µηχανοστάσιο υπάρχει τοποθετηµένη µία Mercury MerCruiser 350 MAG, µε πόδι Bravo III, Dual Pro µε 24άρες προπέλες, όπου αποδίδει 300 ίππους. Η επιλογή µίας τέτοιας ιπποδύναµης για έσω – έξω φαίνεται αρχικά οριακή, όµως στην πράξη βλέπουµε ότι η µεγάλη ροπή του V8 και ο υψηλός κυβισµός (5.7L) δίνουν άπλετη δύναµη για να κινηθεί το 9.70 µαζί µε το πλήρωµα (5 άτοµα τη στιγµή της µέτρησης) προσφέροντας αντίστοιχη ταχύτητα στις µεσαίες µε την εξωλέµβια, αισθητή επιτάχυνση στο γρήγορο άνοιγµα στροφών και ελαφρώς πιο µικρή κατανάλωση στις µεσαίες που δεν επηρεάζεται από το φορτίο του σκάφους.
Πιο συγκεκριµένα µε τον Mercruiser στους 28,2 κόµβους (3.750 σ.α.λ) η κατανάλωση είναι 1,5 lt/νµ. Εκεί που η εξωλέµβια ξεχωρίζει είναι στην µέγιστη ταχύτητα αφού µε τον έσω – έξω φτάσαµε οριακά τους 33 κόµβους όταν µε την εξωλέµβια έφτανε τους 40. Όµως από το WOT µας έλειπαν 400 στροφές, άρα µια δοκιµή µε προπέλες µε µεγαλύτερο βήµα θα έδιναν περισσότερες στροφές και ακόµα καλύτερη κατανάλωση. Τα άλλα πλεονεκτήµατα του έσω – έξω είναι γνωστά, µια τεράστια ελεύθερη πλατφόρµα στην πρύµνη, κατάλληλη για µπάνιο ή πρυµοδέτηση, και βέβαια το σηµαντικότερο, καλύτερο ζύγισµα στο σκάφος αφού το κέντρο βάρους χαµηλώνει και το σκάφος αποκτά καλύτερη πλεύση και συµπεριφορά.
Το κατάστρωµα του Magnum διαθέτει ένα εξαιρετικά µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας στη πλώρη, όπου µε την προσθήκη τέντας µπορεί να γίνει ένα ευρύχωρο δωµάτιο – κρεβάτι. Αν θέλει ο ιδιοκτήτης µπορεί αντί αυτού να τοποθετήσει καναπέ σχήµατος V όπως άλλωστε έχει κατασκευάσει σε κάποια προηγούµενα Magnum που προορίζονταν για super tender. Το κατάστρωµα έχει µεγάλη άπλα, είναι φιλόξενο και παρέχει έντονη την αίσθηση ασφάλειας, χάρη των µεγάλων αεροθαλάµων αλλά και της µεσογειακής διαρρύθµισης µε κεντρική κονσόλα.
Η είσοδος στο σκάφος είναι απροβληµάτιστη, η δελφινιέρα αφήνει άνετο χώρο για να πατήσουµε ακόµα και αν τοποθετηθεί ο ηλεκτρικός εργάτης µε την άγκυρα. Κάτω από το sundeck υπάρχουν τεράστια αµπάρια που σίγουρα θα χωρέσουν όλα τα παρελκόµενα – σωστικά αλλά και τις αποσκευές µας.
Η σπορ κονσόλα στο κέντρο του σκάφους αφήνει άνετους διαδρόµους, σηκώνοντας το µπροστινό µέρος αποκαλύπτεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό για την ναυτική τουαλέτα ή για αποθήκη και βέβαια πρόσβαση στα ηλεκτρονικά, πίσω από το ταµπλό για πιο εύκολη επιθεώρηση. Η θέση διακυβέρνησης, απλή µα λειτουργική έχει το κατάλληλο ύψος για να χειριστούµε το σκάφος ακουµπώντας στο υποπόδιο ενώ πίσω της υπάρχει νεροχύτης και πρόβλεψη για εστία µαγειρέµατος. Στη θάλασσα η βαθιά γάστρα πλέει ευθύγραµµα ανοίγοντας κάθε κύµα στο πέρασµά του, ενώ και στις απότοµες στροφές η συµπεριφορά του είναι προβλέψιµη στρίβοντας χωρίς οι προπέλες να χάνουν νερά. Ο τρόπος που δουλεύει η γάστρα σε συνδυασµό µε τη σχεδίαση των chine δεν δηµιουργούν σπρέι στο κατάστρωµα ενώ στις απότοµες στροφές οι αεροθάλαµοι οριοθετούν την κλίση και διατηρούν το κατάστρωµα στεγνό χωρίς σπρέι. Το µήκος της και το βαθύ V επιβάλλεται στον κυµατισµό προσφέροντας αυτοπεποίθηση στον χειριστή έστω και αν δεν έχει εµπειρία από τέτοιου µήκους σκάφη.
Συµπερασµατικά το Magnum αποτελεί µια δελεαστική επιλογή για όσους ψάχνουν ένα µεγάλο RIB µε πλούσιους χώρους για µακρινά ταξίδια ή διακοπές µε το σκάφος. Η επιλογή ενός κινητήρα σαν τον Mercruiser 350 Mag είναι µία καλή και οικονοµική επιλογή εφόσον δε σας απασχολούν οι µεγάλες τελικές, ακόµα κι έτσι, η επιλογή ενός µεγαλύτερου έσω – έξω είναι δυνατή, ακόµα και διπλή τοποθέτηση, αφού το µηχανοστάσιο έχει το χώρο και την υποδοµή.