Boot 2013 - Το Ναυτικό Σαλόνι του Dusseldorf µε Ελληνικές συµµετοχές
Το Ναυτικό Σαλόνι του Dusseldorf, η µεγαλύτερη έκθεση του είδους στην Ευρώπη έλαβε χώρα µεταξύ της 19-27 Ιανουαρίου παρουσιάζοντας ένα µεγάλο αριθµό από σκάφη, κινητήρες, προϊόντα ναυτιλιακού εξοπλισµού και θαλασσίων σπορ καθώς και διάφορα αξεσουάρ. Παρόλο που ο αριθµός των επισκεπτών ήταν µεγάλος η εκδήλωση µοιραία υπέστη µια αναµενόµενη κάµψη, µια µαλακή πτώση (226.300 επισκέπτες έναντι 246.700 επισκεπτών το 2012) που αντανακλά στις δυσκολίες που αντιµετωπίζει ο θαλάσσιος κλάδος αναψυχής διεθνώς.
Όλα τα εκτιθέµενα αντικείµενα είχαν επιλεκτικά κατηγοριοποιηθεί στα 17 µεγάλα κτήρια σύµφωνα µε το µέγεθος και το είδος τους ώστε να είναι ευκολότερο στους επισκέπτες να βρίσκουν αυτό που τους ενδιέφερε. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στα κτήρια 8-11 παρουσιάστηκαν τα µικρά σκάφη ενώ στο κτήριο 6 ήταν ο χώρος για τα πολύ µεγάλα σκάφη και πολυτελή yachts και φυσικά υπήρξαν πολλές πρεµιέρες και παγκόσµια ντεπούτα µε νέα µοντέλα.
Ανάµεσα σ’ αυτές ήταν τα σκάφη από τις επώνυµες εταιρείες όπως η Bavaria, Jeanneau και Beneteau που παρουσίασαν τα Virtless 420 Fly, NC14 και Montecarlo 5 αντίστοιχα ενώ ανάλογες πρεµιέρες έγιναν και στα κτήρια 16-17 που ήταν τα ιστιοπλοϊκά από ναυπηγεία όπως η Elan και Dehler.
∆υστυχώς λόγω των χαλεπών καιρών οι παρουσίες από την χώρα µας ήταν ελάχιστες όµως ευτυχώς υπήρχαν ήρωες και έτσι ορισµένα ελληνικά σκάφη έκαναν την εµφάνιση τους και µάλιστα
µε αξιώσεις.
Από αυτές σηµαντική ήταν η παρουσία του πατρινού ναυπηγείου Karel Boats του κ. Νίκου Καρέλα εκθέτοντας τρία µοντέλα ανοικτού καταστρώµατος που συµµετάσχει ως εκθέτης για δεύτερη φορά σε µια αποφασιστική προσπάθεια να βρει αντιπροσώπους και να επεκταθεί σε νέες αγορές κτίζοντας το δικό του δίκτυο πωλήσεων.
Επίσης, τρία εκπληκτικά Technohull τα SeaDNA 999, Aqua Vite 888 και SeaCODE777 εκτίθονταν στο περίπτερο της Brugge Marine Center (BMC) του Βέλγου αντιπροσώπου της ελληνικής εταιρείας ενώ κατά τον ίδιο τρόπο µερικά µοντέλα της Drago Boats που έχουν ήδη σηµειώσει µια επιτυχηµένη πολύχρονη διεθνή εµπορική πορεία παρουσιάστηκαν µέσω της γερµανικής της αντιπροσωπείας.
Επίσης, το Compass 170DC ένα πολύ ευρύχωρο µικρό καµπινάτο σκάφος του ναυπηγείου του κ. Γιώργου Σαµούχου έκανε την εµφάνιση του προσελκύοντας το ενδιαφέρον πολλών επισκεπτών οι οποίοι ανέβαιναν στο κατάστρωµα του για να το δουν καλύτερα.
Μια πολύ καλή παρουσία έκανε και η Karnic Boats το κυπριακό ναυπηγείο µε δικό του περίπτερο σε συνεργασία µε τον Ολλανδό αντιπρόσωπο του εστιάζοντας στην γερµανική αγορά.
Επιπρόσθετα, µερικές ελληνικές εταιρείες ναυλώσεων ήταν παρούσες στα κτήριο 13 το τµήµα του θαλάσσιου τουρισµού της έκθεσης µε κυρίαρχη την διεθνή εταιρεία Kiriacoulis Mediterranean η οποία συστηµατικά στοχεύει στην γερµανική αγορά για χρόνια ενώ οι Ionian Charter και Skorpios Charter ήταν εκεί για να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες στους προορισµούς τους. Επίσης, η Ελληνική Ένωση Μαρινών, ο πρόσφατα συσταθείς επαγγελµατικός φορέας ήταν δραστήριος για δεύτερη χρονιά σε µια σηµαντική προσπάθεια να προωθήσει τον θαλάσσιο τουρισµό της χώρας. Όµως η µεγάλη µου απογοήτευση προήλθε από την αδικαιολόγητη απουσία της επίσηµης Ελληνικής συµµετοχής και εννοώ τον ΕΟΤ ο οποίος δεν ήλθε στο κτήριο 13 όπως έκανε όλα τα προηγούµενα χρόνια, σχεδόν διακηρύσσοντας ότι η Ελλάδα είναι έξω από την αγορά ενώ οι άλλοι ανταγωνιστικοί γείτονες όπως η Κροατία και η Τουρκία είχαν ισχυροποιήσει την παρουσία τους εκεί.
Επισκεπτόµενος σταθερά την Boot από το 2002, θεωρώ πολύ σηµαντικό περισσότερες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες να συµµετέχουν σ΄αυτή την έκθεση για να αναδείξουν την αξία του ελληνικού σκάφους, να αναπτύξουν νέες αγορές και να κερδίσουν διεθνείς πελάτες. Αυτές είναι απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες αυτές αν θέλουν να επιβιώσουν από την κατάρρευση της εγχώριας αγοράς και φυσικά είναι κάτι που έχει µαλλιάσει η γλώσσα µου να το λέω και έχω ξοδεύσει πολύ µελάνι για να το γράφω!