YAMAHA: Μπάρα Στήριξης Εξωλέµβιων
Όλοι γνωρίζουµε ότι οι εξωλέµβιες κατά την ρυµούλκηση του σκάφους, θα πρέπει να βρίσκονται σε θέση λειτουργίας (κάθετα) και όχι σε ανυψωµένη θέση. ∆υστυχώς όµως, πολλές φορές υπάρχουν περιορισµοί από την κατασκευή του τρέιλερ και του σκάφους, οπότε η ρυµούλκηση µε τον κινητήρα στην σωστή θέση δεν είναι δυνατή.
Καταπόνηση Καθρέπτη
Ένας τυπικός καθρέπτης σκάφους, είναι σχεδιασµένος να περνά την δύναµη «ώσης» του κινητήρα, από τον καθρέπτη στο υπόλοιπο σκάφος, ώστε το σκάφος να κινηθεί. Όλοι οι εξωλέµβιοι κινητήρες, τοποθετούνται µε βίδες στον καθρέπτη, οι όποιες είναι αρκετές στο να «περνά» απροβληµάτιστα η δύναµη ακόµα και των 350 ίππων στο σκάφος.
Όταν όµως ο κινητήρας είναι σε ανυψωµένη θέση, το βάρος του, επιδρά ως µοχλός στον καθρέπτη του σκάφους. Η φόρτιση στον καθρέπτη είναι εναλλασσόµενη καθ όλη την διάρκεια της ρυµούλκησης, οπότε τελικά, κάποια στιγµή ο καθρέπτης ή το ηλεκτρουδραυλικό σύστηµα του τριµ θα εµφανίσει προβλήµατα λόγω κόπωσης των υλικών. Αυτό σηµαίνει ένα µεγάλο έξοδο για την επισκευή των ζηµιών που µπορεί να προξενηθούν.
Η Μπάρα – βάση στήριξης
Στην περίπτωση που το σκάφος θα ρυµουλκηθεί µε την εξωλέµβια σε ανυψωµένη θέση , η λύση είναι να χρησιµοποιηθεί µία µπάρα – βάση, η οποία θα κρατά τον κινητήρα στην χαµηλότερη δυνατή θέση. Η βάση στήριξης αυτή έχει σαν σκοπό να µειώνει το εναλλασσόµενο κρουστικό φορτίο που δηµιουργείται λόγω της ταλάντωσης του κινητήρα. Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές βάσεις στήριξης στην αγορά, διαφόρων σχεδιασµών. Η βάση της Yamaha, κατασκευάζεται από σύνθετα υλικά. Τοποθετείτε στο έµβολο του ηλεκτρουδραυλικού συστήµατος ανύψωσης. Κατεβάζοντας την εξωλέµβια, συµπιέζουµε την βάση που έχει τοποθετηθεί στο έµβολο. Σαν αποτέλεσµα, η εξωλέµβια σταθεροποιείται σε χαµηλή θέση και απορροφούνται οι τυχόν κραδασµοί της ταλάντωσης της.