Site icon Boat & Fishing

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής

Αποτέλεσε για όλους μας έκπληξη η επαναφορά του φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής και μάλιστα σε μήκος από 5 μέτρα και άνω. (Ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίστηκε το 2011 και κατόπιν αντικαταστήθηκε το 2013 από το Τέλος Πλόων, τότε όμως αφορούσε τα σκάφη από 7 μέτρα και με ποσοστό 10% του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης)

Παρακάτω επισυνάπτουμε πίνακα με τις υπολογισμένες αξίες ανάλογα το μήκος και το τεκμήριο:

 

Πιο συγκεκριμένα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης προκύπτει από το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 13% ανάλογα με το μήκος του σκάφους. Η αρχική πρόταση για 5% πάνω από 5 μέτρα, 10% από 7 ως 9 μέτρα, και 13% πάνω από 10 μέτρα δεν πέρασε παρά τις προτάσεις – πιέσεις του ΣΕΚΑΠΛΑΣ και λοιπών φορέων.

Από το φόρο εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπου τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση.

 Μειώσεις στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και στο Τεκμήριο:

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζεται από το γινόμενο του ποσού της της Ετήσιας Αντικειμενικής Δαπάνης, όπως αυτή προκύπτει έπειτα από τις ΜΕΙΩΣΕΙΣ για τους παρακάτω λόγους:

Για την απόδειξη του χρόνου ακινησίας πρέπει να συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής για το ακριβές χρονικό διάστημα (χρόνος έναρξης και λήξης ακινησίας ή συνέχιση της ακινησίας κατά την 31η Δεκεμβρίου του έτους), που θα προκύπτει από τις αντίστοιχες καταχωρήσεις σε σχετικό βιβλίο που θα τηρείται από αυτή.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Σκάφος αναψυχής ανοικτού τύπου μήκους πέντε (5) μέτρων έχει τεκμήριο για χρήση όλο το χρόνο 4.000 €, αν όμως το σκάφος χρησιμοποιηθεί 3 μήνες (π.χ. κατά τους θερινούς μήνες) το τεκμήριο που θα ισχύει είναι 1.000 € άρα και ο αντίστοιχος φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 130 €

– Κατά 15% μετά την παρέλευση 5ετίας

– Κατά 30% μετά την παρέλευση 10ετίας 

από την, για πρώτη φορά, εγγραφή στο Νηολόγιο ή στο Λεμβολόγιο ή στο Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών – Β.Ε.Μ.Σ., ανάλογα με το ολικό μήκος του σκάφους.

Κατά 30% στους συνταξιούχους που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους.

– Κατά 50% για τα ιστιοφόρα με χώρους ενδιαίτησης και 

– Κατά το ίδιο ποσοστό 50% για τα πλοία αναψυχής που κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

Το τεκμήριο δεν εφαρμόζεται στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής μονίμων κατοίκων εξωτερικού.

Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη.

ΠΡΟΣΟΧΗ  Πολλοί αναγνώστες με σκάφη κάτω των 5 μέτρων μας (4,50 μ. , 4,70 μ. , 4,90 μ. κ.λ.π.) ενημέρωσαν ότι οι λογιστές τους τα είχαν δηλώσει σαν 5 μέτρα μιας και στο ΤΑΧΙΝΕΤ κατά την δήλωση η επιλογή είναι μόνο 4, 5, 6 κλπ, δηλαδή ακέραιο αριθμό και όχι δεκαδικό. Ενημερωθήκαμε ότι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ισχύει πάνω από 5 μέτρα (5,01 ως 6,00 είναι η πρώτη κλίμακα), οπότε όσοι έχουν δηλώσει τα σκάφη τους σαν πέντε μέτρα ΔΕΝ θα πληρώσουν φόρο. Όσοι έχουν δηλώσει τα σκάφη τους σαν 6 μέτρα θα πληρώσουν 780 €, όσοι έχουν δηλώσει 7 μέτρα 1040 € κλπ. Προς το παρών οι ΜΕΙΩΣΕΙΣ που αναφέρουμε παρακάτω ισχύουν κανονικά.

 Η νομοθεσία όπως ακριβώς ψηφίστηκε:

Exit mobile version