Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Καταργείται ο Φόρος Πλοίων Β’ Κατηγορίας και ο Φόρος Πολυτελείας σε σκάφη μέχρι 7 μέτρα - Στη βουλή η τροπολογία

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Καταργείται ο Φόρος Πλοίων Β’ Κατηγορίας και ο Φόρος Πολυτελείας σε σκάφη μέχρι 7 μέτρα - Στη βουλή η τροπολογία

Κατατίθεται στη Βουλή τροπολογία που προβλέπει την κατάργηση του νέου ετήσιου Φόρου Πλοίων Β’ Κατηγορίας καθώς και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης στα μικρά σκάφη αναψυχής έως 7 μέτρα, καθώς και οι αναδρομικές χρεώσεις από το 2020.

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας, ανέφερε σχετικά: «Με απόλυτη συνέπεια στις δεσμεύσεις μας, προχωρούμε στην τροπολογία που αποτελεί σημαντική ελάφρυνση για χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής και ικανοποιεί το δίκαιο αίτημα των ερασιτεχνών αλιέων».

Ο υφυπουργός πρόσθεσε: «Αφουγκραστήκαμε άμεσα την αναστάτωση που προέκυψε στους κόλπους των ερασιτεχνών αλιέων, λόγω της φορολόγησης των μικρών σκαφών αναψυχής και προχωρούμε σε κατάργηση του φόρου των μικρών ιδιόκτητων σκαφών, αίροντας και τις αναδρομικές χρεώσεις. Στεκόμαστε δίπλα στους ερασιτέχνες αλιείς, στηρίζοντας κάθε δίκαιο αίτημά τους. Με την ψήφιση της τροπολογίας, επιβεβαιώνουμε τη βούλησή μας να προστατεύουμε τα συμφέροντά τους, ενώ παράλληλα σεβόμαστε τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας περί φορολόγησης των σκαφών αναψυχής».

Τέλος, ο Χρήστος Κέλλας υπογράμμισε: «Η κυβέρνηση παραμένει στο πλευρό των ιδιοκτητών μικρών σκαφών και συνεχίζει να εργάζεται για τη βελτίωση των συνθηκών στον χώρο της ναυσιπλοΐας και της αλιείας, διασφαλίζοντας ισορροπία μεταξύ φορολογικής δικαιοσύνης και οικονομικής ανάπτυξης».


Παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις, πρέπει να αναγνωρίσουμε τη συνεισφορά του Υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη, ο οποίος ανταποκρίθηκε στα αιτήματα της ΠΟΣΕΑ μέσω του Εκπροσώπου Ερασιτεχνικής Αλιείας, Τάσου Χάλαρη.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Επαναπροσδιορίζονται οι συντελεστές φόρου και τα κριτήρια φορολογίας πολυτελούς διαβίωσης για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής .

Συγκεκριμένα:

α. μηδενίζεται ο συντελεστής φόρου για την αναφερόμενη κατηγορία πλοίων από το έτος 2023 και εφεξής . Δεν αναζητείται ο μη καταβληθείς φόρος για τα οριζόμενα φορολογικά έτη (2020, 2021 και 2022).

β. επανακαθορίζεται το κριτήριο (μήκος σκάφους) επιβολής φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης [ολικό μήκος σε μέτρα άνω των επτά (7) αντί των πέντε (5) που ισχύει σήμερα].

Αιτιολογική έκθεση

Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση;
Άρθρο 1: Τη δικαιότερη φορολόγηση σκαφών αναψυχής με μήκος έως επτά (7) μέτρα.

Γιατί αποτελεί πρόβλημα;
Άρθρο 1: Δεν υπήρχε διαβάθμιση στη φορολόγηση σκαφών αναψυχής μικρού μήκους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται άνιση αντιμετώπισή τους, ενώ εξορθολογίζεται και το πλαίσιο επιβολής φόρου πολυτελείας αναφορικά με τα σκάφη αυτά.

Ποιους φορείς ή πληθυσμιακές ομάδες αφορά;
Άρθρο 1: Τους ιδιοκτήτες πλοίων αναψυχής και τη φορολογική διοίκηση.

Προτεινόμενη διάταξη

Άρθρο 1
Ζητήματα φορολόγησης πλοίων – Τροποποίηση περ. στ παρ. 2 άρθρου 12 ν. 27/1975, περ. α και υποπερ. ν) περ. β παρ. 1 άρθρου 44 του ν. 4111/2013

  1. 1. Στον πίνακα της περ. στ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 27/1975 (Α’ 77), περί υπολογισμού φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας, για την κατηγορία ολικού μήκους σε μέτρα μέχρι και επτά (7) ορίζεται συντελεστής φόρου 0, και η περ. στ διαμορφώνεται ως εξής:

«στ. Για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, ανάλογα με το μήκος τους ως εξής:

Ολικό μήκος σε μέτραΣυντελεστής φόρου
μέχρι και 70
7,01 έως 121

  1. 2. Η παρ. 1 ισχύει από το φορολογικό έτος 2023 και εφεξής. Αν ο φόρος αυτός δεν καταβλήθηκε για τα φορολογικά έτη 2020, 2021 και 2022, δεν αναζητείται.
  2. 3. Στην περ. α και στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. ν) της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4111/2013 (Α’ 18), περί επιβολής φόρου πολυτελούς διαβίωσης, οι λέξεις «άνω των πέντε (5) μέτρων» αντικαθίστανται από τις λέξεις «άνω των επτά (7) μέτρων», και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«Ι.α. Επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μεγάλου κυβισμού, αεροσκαφών, ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων, δεξαμενών κολύμβησης, καθώς και σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των επτά (7) μέτρων, όπως αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος καιτα λοιπά επιπλέον στοιχεία που έχει στη διάθεση της η ΓΓΠΣ.

β. Ο φόρος αυτής της παραγράφου που επιβάλλεται στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης της προηγούμενης υποπαραγράφου, υπολογίζεται αναλυτικά ως εξής:

ί) Για επιβατικά αυτοκίνητα από χίλια εννιακόσια είκοσι εννέα (1.929) κυβικά εκατοστά έως δυόμιση χιλιάδες (2.500) κυβικά, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%).

Η) Για επιβατικά αυτοκίνητα από δυόμιση χιλιάδες (2.500) κυβικά εκατοστά και άνω, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή δέκα τρία τοις εκατό (13%).

Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα (10) ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Επιπλέον, από το φορολογικό έτος 2019 και εξής, εξαιρούνται από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης πολυτέκνων με τέσσερα (4) τουλάχιστον εξαρτώμενα τέκνα κατά την έννοια της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ν. 4172/2013.

ϊίί) Για αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή δέκα τρία τοις εκατό (13%).

ίν) Για δεξαμενές κολύμβησης, εσωτερικές και εξωτερικές, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή δέκα τρία τοις εκατό (13%). ν) Για τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των επτά (7) μέτρων, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους επί συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%). Δεν λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος. Από το φόρο της περίπτωσης ν εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπον τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση.

γ. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης βεβαιώνεται με βάση τις δηλώσεις που υποβάλλονται και εμφανίζεται στο εκκαθαριστικό σημείωμα υπολογισμού του φόρου εισοδήματος κάθε οικονομικού έτους. Βεβαιώνεται επίσης με φύλλα ελέγχου, εφόσον αυτά έχουν οριστικοποιηθεί με διοικητική επίλυση της διαφοράς ή λόγω μη άσκησης ή εκπρόθεσμης άσκησης προσφυγής και με οριστικές αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων ή πρακτικών δικαστικού συμβιβασμού. Για την καταβολή του ποσού του φόρου της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται οι διατάξεις περί καταβολής του φόρου εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα.

Ειδικά για το οικονομικό έτος 2013, εκδίδεται ξεχωριστό εκκαθαριστικό σημείωμα από αυτό του υπολογισμού του φόρου εισοδήματος.

δ. Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς, καθώς και η άσκηση της προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλουν τη βεβαίωση και την είσπραξη της οφειλής που προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων α’, β’ και γ’ του παρόντος.

ε. Με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να καθορίζονται τυχόν απαιτούμενες πρόσθετες λεπτομέρειες και θέματα της διαδικασίας εφαρμογής των διατάξεων του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.

στ. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου έχουν εφαρμογή για τα εισοδήματα που δηλώνονται με τις φορολογικές δηλώσεις οικονομικού έτους 2013 και μετά.».

  1. 4. Η παρ. 3 ισχύει από το φορολογικό έτος 2024 και εφεξής.


Tags
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης Νέος Φόρος στα Σκάφη Φόρος Πλοίων Β' Κατηγορίας Κατάργηση φόρου στα σκάφη
Comodo SSL