Στην Ιεράπετρα από τα 70 αλιευτικά σκάφη παράκτιας και μέσης αλιείας έχουν μείνει μόνο 15 εκ των οποίων τα 5 είναι ενεργά με τους καπετάνιους τους να σκέφτονται να τα παρατήσουν
Η Ελληνική παράκτια και η μέση αλιεία αργοσβήνει τα τελευταία χρόνια, έχοντας μείνει αβοήθητη από το κράτος, με τα αλιευτικά σκάφη είτε να αποσύρονται, είτε να βγαίνουν προς πώληση στο διαδίκτυο, όπου δεν παρατηρείται κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον. Πολλά μένουν ακίνητα στα λιμάνια, στην εγκατάλειψη και στη φθορά του χρόνου.
Στην Ιεράπετρα από τα 70 αλιευτικά σκάφη παράκτιας και μέσης αλιείας έχουν μείνει μόνο 15 εκ των οποίων τα 5 είναι ενεργά με τους καπετάνιους τους να σκέφτονται να τα παρατήσουν, αφού δεν μπορούν να βρούν αλιεργάτες να πάνε στο ψάρεμα κι αν τα καταφέρουν περιστασιακά να βρούν κάποιους οικονομικούς μετανάστες από την Αίγυπτοι δεν μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα μείνουν να εργαστούν ολόκληρη τη σαιζόν.
Από την άλλη, οι ψαριές πλέον είναι «αναιμικές» και το μεροκάματο δε βγαίνει για να καλύψει ο επαγγελματίας αλιέας όλα του τα έξοδα. Τα ιχθυοαπαθέματα έχουν μειωθεί σε επικίνδυνο βαθμό. Οι λαγοκέφαλοι και τα λεοντόψαρα έχουν μειώσει τους πληθυσμούς των βρώσιμων ψαριών, τα καύσιμα έχουν φτάσει στα ύψη και τα μεροκάματα των αλιεργατών έχουν διπλασιαστεί, ενώ η πολιτεία υποχρεώνει τους καπετάνιους να ασφαλίζουν το προσωπικό τους με ασφάλιστρα ΙΚΑ-ΕΦΚΑ και όχι ΟΓΑ-ΕΦΚΑ αφού η αλιεία ανήκει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Πηγή: www.neakriti.gr
Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις για το σκάφος, το ψάρεμα και την κατάδυση από την Ελλάδα και τον κόσμο.