Σε απόγνωση χιλιάδες ιδιοκτήτες σκαφών που αδυνατούν να πιστέψουν το νέο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη βουλή και στοχεύει στα ίσια την ερασιτεχνική αλιεία χωρίς κανένα ουσιαστικό λόγο.
Αυτό σημαίνει ότι φουσκωτά μεγαλύτερα από 6 μέτρα ή σκάφη πολυεστερικά – ξύλινα μεγαλύτερα από 7,5 μέτρα ή σκάφη που έχουν μηχανή μεγαλύτερη από 120 hp, δεν μπορούν να ψαρέψουν!
Το προκλητικό νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στο εκάστοτε υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να καθορίζει τη περίοδο άσκησης ερασιτεχνικής Αλιείας και τα είδη των αλιευμάτων για τα οποία απαγορεύεται ή περιορίζεται η αλίευση!
Τι θα πληρώνει ο ιδιοκτήτης ερασιτεχνικού σκάφους με Κινητήρα 120 HP
Για τους πρώτους 25 Hp πληρώνει 50 ευρώ, και 1 ευρώ για κάθε παραπάνω ίππο. Δηλαδή 95 Hp * 1 ευρώ = 95 € + 50 € = ΣΥΝΟΛΟ: 145 ευρώ το έτος
Τι πλήρωνε ο ιδιοκτήτης ερασιτεχνικού σκάφους με 120 Hp ΠΡΙΝ την κατάργηση των αδειών αλιείας (2014)
Για τους πρώτους 10 ΗΡ πλήρωνε 29,34 Ευρώ, για τους υπόλοιπους 110 πλήρωνε 161,17 Ευρώ (δλδ για κάθε ίππο 1,47 Ευρώ) ΣΥΝΟΛΟ 190, 51 Ευρώ για δύο έτη.
Κατά συνέπεια για ένα έτος πλήρωνε 190.51: 2 = 95,25 Άρα έχουν μια αύξηση της τάξης των 49,75 Ευρώ, περίπου κατά 50%
Οι ερασιτεχνικές άδειες για τα σκάφη αλιείας χορηγούνταν από τις Λιμενικές Αρχές. Για την έκδοση άδειας σε ερασιτεχνικό σκάφος ήταν αναγκαία προϋπόθεση η κατοχή ατομικής άδειας ερασιτεχνικής αλιείας από τον ενδιαφερόμενο και η καταβολή τέλους υπέρ του Δημοσίου, το οποίο προοδευτικά αυξανόταν αναλόγως της ιπποδύναμης της μηχανής του σκάφους . Με τον νόμο για τα Τουριστικά πλοία καταργήθηκε η ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας και η υποχρέωση εφοδιασμού του σκάφους και των επιβαινόντων σε αυτό, με ερασιτεχνική άδεια για την διενέργεια ερασιτεχνικής αλιείας.
UPDATE 1/5/2016: Το σχέδιο Νόμου καταψηφίστηκε και δεν θα ισχύσει.
Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ: