Από το Νοέμβριο εγκαινιάζεται η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω της νέας εφαρμογής e-ΔΛΑ απλοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες. Ξεκινά με 10 κατηγορίες δραστηριοτήτων και θα ακολουθήσουν περισσότερες το επόμενο εξάμηνο.
Μία σημαντική παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σήμερα 21/10/2020 στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής – Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής υπό τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη, τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θ. Κλιάρη και τον Διευθυντή Λιμενικού Σώματος Χ. Μαρουλάκη. Πρόκειται για την ηλεκτρονική καταχώρηση και διεκπεραίωση αιτήσεων αρμοδιότητας λιμενικής αστυνομίας, με την υλοποίηση της εφαρμογής – ιστοσελίδας e-ΔΛΑ όπου κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό!
Νέα εποχή για τη Λιμενική Αστυνομία – Οι πρώτες δέκα κατηγορίες
Μία νέα εποχή ξεκινά στις σχέσεις των πολιτών με το λιμενικό Σώμα, με την έναρξη λειτουργίας, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ειδικής εφαρμογής για την ηλεκτρονική καταχώριση και διεκπεραίωση αιτήσεων αρμοδιότητας της Λιμενικής Αστυνομίας. Η εφαρμογή e-ΔΛΑ, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, μέσω του οποίου πολίτες και νομικά πρόσωπα θα μπορούν να διεκπεραιώνουν πλήρως, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία, σειρά δραστηριοτήτων, για τις οποίες τώρα πρέπει να επισκεφτούν τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές.
Στην αρχική φάση η εφαρμογή θα καλύψει 10 κατηγορίες δραστηριοτήτων:
-άδεια ναυαγοσώστη
-δραστηριοποίηση δύτη
-δραστηριοποίηση θαλάσσιου ταξί
-δραστηριοποίηση μαθητευόμενου δύτη
-εκμίσθωση θαλασσίων μέσων αναψυχής
-εκμίσθωση μηχανοκίνητων λέμβων και ταχύπλοων μικρών σκαφών
-ίδρυση και λειτουργία καταδυτικού συνεργείου
-καταδυτικές υπηρεσίες αναψυχής
-σχολή εκπαίδευσης υποψηφίων χειριστών ταχυπλόων σκαφών
-σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης
Αξίζει να σημειωθεί τα δύο προηγούμενα χρόνια, μόνο για τις συγκεκριμένες δέκα (10) επαγγελματικές δραστηριότητες διεκπεραιώθηκαν περισσότερες από 3.500 αιτήσεις πολιτών. Στην επόμενη φάση, με την εισαγωγή στο σύστημα και άλλων δραστηριοτήτων, καλυφθούν περιπτώσεις για τις οποίες τα δύο προηγούμενα χρόνια υποβλήθηκαν πάνω από 7.000 αιτήσεις.
«Νέα ψηφιακή εποχή στις σχέσεις του Λιμενικού Σώματος με την κοινωνία»
«Εγκαινιάζουμε τη νέα, ψηφιακή εποχή στις σχέσεις του Λιμενικού Σώματος με την κοινωνία», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Πολίτες και επιχειρήσεις θα μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται σε ένα σύγχρονο και φιλικό διαδικτυακό περιβάλλον. Χωρίς φυσική παρουσία, χωρίς καθυστερήσεις, με δυνατότητα πλήρους ενημέρωσης για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, με αυτόματη σύνδεση με το σύστημα αυθεντικοποίησης (TaxisNet) για ταυτοποίηση των πολιτών καθώς και με το e-Παράβολο. Με το νέο σύστημα, υπηρετούμε το στόχο της καλύτερης και ταχύτερης εξυπηρέτησης, με πλήρη διαφάνεια και αξιοπιστία και ταυτοχρόνως διευκολύνουμε το έργο της Λιμενικής Αστυνομίας».
«Πρόκειται» κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης, «για τομή που ενισχύει αποφασιστικά τη λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα του Λιμενικού Σώματος, υπηρετώντας το στόχο μας για σταθερή βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών που παρέχουμε στους πολίτες».
Η υλοποίηση του e-ΔΛΑ πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Λιμενικού Σώματος – χωρίς επιπλέον κόστος
«Είναι μία καινοτόμος διαδικασία η οποία οφείλεται στο φιλότιμο και την εργασία των στελεχών του Λιμενικού Σώματος προκειμένου να υπάρξει αυτό το αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικά, την περίοδο 2018 – 2019 καταχωρήθηκαν υποβλήθηκαν περισσότερες από 3.500 αιτήσεις αναφορικά με τις δέκα αυτές δραστηριότητες. Αυτό σημαίνει ότι ένας μεγάλος όγκος θα φύγει πλέον από τις Λιμενικές Αρχές γιατί η διεκπεραίωση θα γίνεται ηλεκτρονικά και δεν θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στο Λιμενικό κατάστημα», δήλωσε ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης.
Αναλυτική παρουσίαση από τον κ. Διευθυντή Λιμενικής Αστυνομίας κ. Χαράλαμπο Μαρουλάκη
Ο Διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας κ. Χαράλαμπος Μαρουλάκης, στα πλαίσια παρουσίασης του e-ΔΛΑ, πραγματοποίησε real time μία αίτηση δείχνοντας την ευκολία χρήσης και λειτουργίας της νέας πλατφόρμας. Η εφαρμογή έχει επεξηγήσεις σε όλα τα πεδία, και ενημερώνει αυτόματα τον πολίτη για τη διαδικασία με email σχετικά με την εξέλιξη των αιτήσεων του. Επιπλέον ενημέρωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2021, η πλατφόρμα θα ενσωματώσει τις περισσότερες διεκπεραιώσεις που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή μόνο με φυσική παρουσία στα κατά τόπους λιμεναρχεία.