Η YAMAHA ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΕΞΩΛΕΜΒΙΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕ JOYSTICK
Η Yamaha Motor, στη συνεχή προσπάθειά της να καινοτομεί και να προσφέρει στους πελάτες της αυξημένη απόλαυση στην πλεύση, ανακοινώνει την κυκλοφορία ενός νέου συστήματος ελέγχου με Joystick για τους κορυφαίους εξωλέμβιους κινητήρες της που θα διευκολύνει τα μέγιστα στους ελιγμούς πρόσδεσης και μανουβρών σε περιορισμένο χώρο (μαρίνες κλπ).
Το νέο σύστημα ελέγχου με Joystick επιτρέπει στους χρήστες να χειρίζονται τα σκάφη με εξωλέμβιο κινητήρα με ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια από ότι προηγουμένως με τη ταυτόχρονη χρήσητου τιμονιού και του γκαζιού. Επίσης, στο νέο σύστημα διεύθυνσης περιλαμβάνεται μια σειρά από άλλες λειτουργίες που έχουν σχεδιαστεί για πιο απολαυστικό ταξίδι.
Με βάση ένα εργονομικό χειριστήριο ελέγχου (joystick) στο πηδάλιο, το σύστημα ελέγχου με Joystick επιτρέπει το χειρισμό των σκαφών με διπλή η τριπλή εγκατάσταση με ακρίβεια προς οποιαδήποτε κατεύθυνση απλά μετακινώντας το joystick προς την επιθυμητή κατεύθυνση κίνησης.
Το Σύστημα ελέγχου με Joystick, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη σουηδική εταιρεία κατασκευής κινητήρων Volvo Penta, πρωτοπόρο στην κατασκευή χειριστηρίων joystick για σκάφη αναψυχής με το σύστημα IPS για εσωλέμβιους κινητήρες, λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο στους εξωλέμβιους κινητήρες. Χάρη στη λειτουργία του joystick, οι στροφές του κινητήρα προσαρμόζονται σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο. Οι αισθητήρες ανιχνεύουν την κίνηση του joystick και η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου (ECU) ρυθμίζει την ισχύ και την γωνία κατεύθυνσης του κινητήρα, ανεξάρτητατου ενός από τον άλλο για να μετακινείτε το σκάφος σε οποιαδήποτε επιθυμητή κατεύθυνση.
Σε συνδυασμό με το joystick, παρουσιάζεται ένα νέο χειριστήριο όρθια τοποθέτησης μαζί με τον νέο πίνακα διακοπτών, οι οποίοι περιλαμβάνουν μια αυτόματη λειτουργία ρύθμισης της κλίσης (trim), ένα σύστημα αντικλεπτικής προστασίας, την ικανότητα ελέγχου του κινητήρα και ρύθμισης της κλίσης με έναν μόνο μοχλό, καθώς και αυτόματη ρύθμιση τριβής του τιμονιού ανάλογα με την ταχύτητα του σκάφους.
• Η αυτόματη ρύθμιση κλίσης (Trim Assist) είναι ένα σύστημα που ρυθμίζει αυτόματα τη κλίση των κινητήρων σύμφωνα με τις στροφές του κινητήρα, εξασφαλίζοντας μια ομαλή και άνετη οδήγηση, χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης ρύθμισης. Ωστόσο, εφόσον χρειαστεί, υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης της κλίσης (trim). Αυτό σημαίνει ότι το σκάφος κινείται πάντα με τις βέλτιστες ρυθμίσεις σε οποιαδήποτε ταχύτητα αυτόματα ή χειροκίνητα.
• Η αντικλεπτική προστασία και η εκκίνηση με ένα άγγιγμα (One-Touch Start) είναι ένας πίνακας διακοπτών που επιτρέπει στο χρήστη να απενεργοποιεί τα συστήματα ακινητοποίησης κινητήρα μέσω ενός κλειδιού RFID χωρίς επαφή.
• Ο συγχρονισμός των στροφών σε διπλή και τριπλή εγκατάσταση, γίνεται από τον ένα μοχλό του χειριστηρίου, ελέγχοντας ταυτόχρονα όλους τους κινητήρες. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε δύσκολες συνθήκες, όταν η χρήση ενός μόνο μοχλού είναι προτιμότερη από τους διπλούς μοχλούς.
• Η τριβή του πηδαλίου που εξαρτάται από την ταχύτητα (Speed-Dependent Steering Friction) επιτρέπει στο χρήστη ακριβέστερο έλεγχο του τιμονιού, ανάλογα με την ταχύτητα του σκάφους, ώστε ο οδηγός να αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την πλεύση.
Το σύστημα ελέγχου με Joystick λειτουργεί σε διπλές ή τριπλές εγκαταστάσεις των πολυβραβευμένων εξωλέμβιων κινητήρων V6 (4.2L) 225 έως 300hp και V8 350hp της Yamaha.
Το σύστημα ελέγχου με Joystick θα είναι διαθέσιμο το 2013 αρχικά σε μια επιλεγμένη ομάδα ευρωπαίων κατασκευαστών σκαφών για τοποθέτηση στο στάδιο κατασκευής τους.
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον τοπικό αντιπρόσωπο της Yamaha.