Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Ανδρέας Μαυριγιαννάκης (πρόεδρος της ΕΟΜΟΦΣ)

Το νέο τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημεροπλοίων (ΤΕ.Π.Α.Η)

10 Νοεμβρίου, 2017

Το νέο τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημεροπλοίων (ΤΕ.Π.Α.Η)

Τι συμβαίνει με το νέο Τέλος Παραμονής και Πλόων (το οποίο μετονομάστηκε σε ΤΕΠΑΗ), πόσο επιβαρύνει τα σκάφη αναψυχής πάνω από τα 7 μέτρα σε ετήσια και μηνιαία βάση; μειώνεται ή όχι με την ακινησία;

Το τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημεροπλοίων (ΤΕ.Π.Α.Η), το παλιό Τέλος Παραμονής και Πλόων, προέκυψε στις 28 Νοεμβρίου του 2013 με τον νόμο 4211/2013 ΦΕΚ 256Α. Στο νόμο αυτό στο άρθρο 13 ανέγραφε ένα νέο τέλος για την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού που αφορά και τα μέλη των ομίλων της ΕΟΜΦΣ, δηλαδή τους κατόχους φουσκωτών σκαφών ιδιωτικής χρήσης μέχρι 12 μέτρα, εκτός των άλλων σκαφών και κατηγοριών σκαφών.
Ο νόμος αυτός δεν είχε ενεργοποιηθεί ποτέ και κανένας δεν είχε πληρώσει ποτέ από το 2013 ΤΕ.ΠΑ.Η και τώρα έρχεται το υπουργείο με νέο νομοσχέδιο να εφαρμόσει από 01/12/2017, ουσιαστικά για το 2018, το τέλος αυτό.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΛΟΣ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΩΝ (διαφορές του άρθρου 13 του Ν4211/13 με το άρθρο 86):
• Το τέλος με το καταργούμενο άρθρο 13 ήταν σε ετήσια βάση εφάπαξ, ενώ τώρα μπορεί να υπολογίζεται ανά τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής του (η περίοδος ακινησίας δεν χρεώνεται).
• Με την εφάπαξ καταβολή δίδεται έκπτωση 10%
• Το τέλος σε ετήσια βάση (χωρίς την έκπτωση) έχει διαφορά λίγα ευρώ δηλ. από 7 – 8 μέτρα από 200 γίνεται 192, από 8-10 παραμένει το ίδιο 300 ευρώ, από 10 – 12 από 396 γίνεται 400 και από 12 και άνω από 10 ευρώ το μέτρο γίνεται 8.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ
Η πληρωμή για εφάπαξ καταβολή για 12 μήνες γίνεται το μήνα Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους ή τον μήνα Ιανουάριο του επόμενου έτους. Η ανά τρέχοντα μήνα πληρωμή, που τα σκάφη προτίθενται να χρησιμοποιήσουν, γίνεται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά ανά μήνα ή αν δεν είναι δυνατή η έκδοση κωδικού πληρωμής ηλεκτρονικά, η πληρωμή μπορεί να πραγματοποιηθεί στη Δ.Ο.Υ ή στην λιμενική αρχή.

Ολικό Μήκος Σκάφους ΤΕ.ΠΑ.Η /μήνα ΤΕ.ΠΑ.Η / Χρόνο Πρόστιμο
Άνω των 7 ως και 8 μ. 16 € 172,80 € 382 €
Άνω των 8 ως και 10 μ. 25 € 270,00 € 600 €
Άνω των 10 ως και 12 μ. 33 € 356,40 € 796 €
Άνω των 12 μ. ως και 13 μ. 96 € 1.036,80 € 2.252 €
Άνω των 13 μ. ως και 14 μ. 104 € 1.123,20 € 2.348 €
Άνω των 14 μ. ως και 15 μ. 112 € 1.209,60 € 2.444 €
Άνω των 15 μ. ως και 16 μ. 120 € 1.296,00 € 2.540 €
Άνω των 16 μ. ως και 17 μ. 128 € 1.382,40 € 2.636 €
Άνω των 17 μ. ως και 18 μ. 136 € 1.468,80 € 2.732 €
Άνω των 18 μ. ως και 19 μ. 144 € 1.555,20 € 2.828 €
Άνω των 19 μ. ως και 20 μ. 152 € 1.641,60 € 2.924 €
Άνω των 20 μ. ως και 21 μ. 160 € 1.728,00 € 3.020 €

Για τη μη καταβολή του ΤΕΠΑΗ τα πρόστιμα που επιβάλλονται επιπλέον της πληρωμής του τέλους είναι περίπου τα ίδια με το άρθρο 13 που καταργείται, δηλαδή το άρθρο 13 έλεγε 100% του ετήσιου αναλογούντος τέλους παραμονής πλόων χωρίς έκπτωση. Η λέξη επιπλέον στην παράγραφο 4α υποπαράγραφος δ. δηλώνει ότι πληρώνουμε το ετήσιο τέλος συν το αναλογούν, δηλαδή ένα διπλό τέλος ΤΕΠΑΗ.

Η ΕΟΜΟΦΣ (Ελληνική Ομοσπονδία Ομίλων Φουσκωτών Σκαφών) καταγγέλλει την φορολογική επιδρομή που δέχονται τα φουσκωτά σκάφη για μια ακόμη φορά. Το ΤΕΠΑΗ είναι ένα ακόμη φορολογικό βάρος που καλούνται να επωμισθούν οι κάτοχοι φουσκωτών σκαφών μετά από τα αυξημένα τεκμήρια διαβίωσης, το φόρο πολυτελείας που επιβαρύνει τα σκάφη από 5 μέτρα και άνω, τον αυξημένο ΕΦΚ και ΦΠΑ στα καύσιμα. Ουσιαστικά λοιπόν υπερφορολογούμαστε για την κατοχή ενός μικρού σκάφους αναψυχής το οποίο δεν μας αποφέρει κάποιο οικονομικό όφελος που να δικαιολογεί την υπερβολική αυτή φορολόγηση.

Σε μια χώρα θαλασσινή με χιλιάδες νησιά, όπως η Ελλάδα γίνεται πλέον απαγορευτική η κατοχή και η χρήση των σκαφών αναψυχής. Πέραν της οργής και της αγανάκτησης που διακατέχουν τους ιδιοκτήτες των φουσκωτών και σκαφών γενικότερα, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι γύρω από το φουσκωτό σκάφος κινούνται μια σειρά από επαγγελματικές ομάδες που πλήττονται άμεσα από τον παροπλισμό των σκαφών και εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν σε μια τόσο κρίσιμη για την ελληνική οικονομία ώρα.

Tags
Φορολογική Νομοθεσία Σκαφών Σκάφος ΕΟΜΟΦΣ Φορολογία Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων ΤΕ.Π.Α.Η. Τέλος Παραμονής και Πλόων
Comodo SSL