Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην Αίγινα, 4 νεκροί, τραυματίες και αγνοούμενοι

16 Αυγούστου, 2016

Σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην Αίγινα, 4 νεκροί, τραυματίες και αγνοούμενοι

Απίστευτη τραγωδία στην Αίγινα: σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην Αίγινα, 4 νεκροί, τραυματίες και αγνοούμενοι – Τρίτη 16/08/2016

Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι επιβάτες του τουριστικού σκάφους (λάντζας) όταν γύρω στις 13:00 είδαν να κατευθύνεται ένα πολυεστερικό οκτάμετρο ταχύπλοο cruiser σκάφος προς τα πάνω τους χωρίς να κόβει ταχύτητα. Το αποτέλεσμα ήταν μία πρωτοφανής τραγωδία, το ταχύπλοο κυριολεκτικά καβάλησε τη λάντζα σκοτώνοντας τον χειριστή (καπετάνιο), και τρία άτομα μεταξύ των οποίων και ένα παιδάκι 2 ετών. Από την σύγκρουση των σκαφών το τουριστικό σκάφος (λάντζα) βυθίστηκε σπάζοντας στη μέση, έτσι το πλήρωμα βρέθηκε στη θάλασσα. Υπολογίζεται ότι στο σκάφος υπήρχαν 20 παραθεριστές όπου έπεσαν στη θάλασσα. Στο σημείο έσπευσαν σκάφη του λιμενικού αλλά και δύτες που ανάσυραν τη σορό ενός ατόμου από τα 20 μέτρα.

Σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην ΑίγιναΓια την περισυλλογή των υπόλοιπων επιβατών πραγματοποιείται επιχείρηση του λιμενικού με τη συνδρομή ελικοπτέρου και ιδιωτικών σκαφών. Οι τραυματίες διακομίστηκαν στο Κέντρο Υγείας Αίγινας και για όσους κρίθηκε απαραίτητο μεταφέρθηκαν  με ελικόπτερο στην Αθήνα. Από αυτούς δύο είναι σε σοβαρή κατάσταση, ο ένας αντιμετωπίζει αναπνευστικά προβλήματα και ο δεύτερος ακροτηριάστηκε.

Συγκλονίζουν τα λόγια ενός αυτόπτη μάρτυρα, αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή της Αίγινας: «Εμείς περιμέναμε να πάμε στη Μονή. Ξαφνικά είδαμε το καΐκι να έχει διαλυθεί. Τρέξαμε κατευθείαν να βγάλουμε τους ανθρώπους. Η εικόνα ήταν τραγική. Άλλοι ήταν μέσα στη θάλασσα, άλλοι κολυμπούσαν και άλλοι είχαν πνιγεί» δήλωσε στην τηλεόραση του MEGA ο κ. Δημήτρης Λώλης.

Σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην Αίγινα«Αυτούς που είδα εγώ μέσα στο νερό ήταν τουλάχιστον εννέα άνθρωποι μέσα στη θάλασσα» συνέχισε. «Τους πετάξαμε σωσίβια στη θάλασσα. Όσοι είχαν τις αισθήσεις του προσπαθούσαν να κολυμπήσουν. Όσοι δεν είχαν τις αισθήσεις τους, τους ανεβάσαμε στο σκάφος και τους κάναμε μαλάξεις» περιγράφει τα πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση των δυο σκαφών. Όσο για το πώς συνέβη η σύγκρουση ο κ. Λώλης το μοναδικό που είπε ήταν ότι «εμείς ταχύπλοο δεν είδαμε, δεν ξέρουμε που είναι μπορεί στον πάτο της θάλασσας» κατέληξε.

Στο ταχύπλοο cruiser σκάφος που εμβόλισε τη λάντζα με τους παραθεριστές, επέβαιναν τρία άτομα, τα οποία έχουν οδηγηθεί στο Λιμεναρχείο Αίγινας, αλλά δεν έχει διευκρινισθεί ακόμη ποιος ήταν ο κυβερνήτης. Στο σκάφος δεν επέβαινε ο ιδιοκτήτης του, ο οποίος και αναζητείται για να συλληφθεί. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες μέχρι στιγμής πληροφορίες ο καπετάνιος του τουριστικού σκάφους ήταν υπερήλικας, 78 ετών ο οποίος υποβάλλεται σε ιατρικές εξετάσεις στο Λιμεναρχείο, αφού επικαλείται σοβαρό πρόβλημα υγείας. Ο χειριστής είναι σύμφωνα με πληροφορίες του δημοσιογράφου Γιώργου Κακούση διάσημου δικηγόρου. Το ταχύπλοο σκάφος μετά το δυστύχημα, μεταφέρθηκε με ρυμουλκό στο λιμάνι της Αίγινας.

 

ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΛΟΓΩ ΜΗ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Η σύγκρουση των δύο σκαφών έγινε στο στενό Μονής Αίγινας και Πέρδικας, σε μικρή απόσταση από την ξηρά. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών Μανώλη Στεφανάκη, στο συγκεκριμένο σημείο απαγορεύεται να αναπτύξεις ταχύτητα πάνω από τους 5 κόμβους αφού η απόσταση από τις δύο στεριές είναι μικρότερη των 200 μέτρων όπως περιγράφεται στο Γενικό Κανονισμό Λιμένα (ακολουθεί σχετική αναφορά παρακάτω). Επιπλέον θα πρέπει πάντα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής να λαμβάνουν υπόψη τη πορεία τουριστικών πλοίων αφού συνήθως δεν έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν την πορεία τους. Προσθέτει ότι: Θα πρέπει να κρατάμε πορεία στη δεξιά πλευρά ενός διαύλου, όταν κινούμαστε μέσα σ’ αυτόν ή στην είσοδο ενός λιμένα, να διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από άλλα σκάφη, ιδίως αν ταξιδεύουμε με μεγάλη ταχύτητα και βέβαια ποτέ μα ποτέ να μην δανείζουμε το σκάφος μας σε κανέναν. Τέλος αναφέρει ότι (που δεν γνωρίζουμε αν συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση) είναι εγκληματικό να εκμισθώνουμε το σκάφος μας παράνομα, παρά την προτροπή εταιριών εκμίσθωσης (συνήθως αναφέρουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και σε εξασφαλίζει για οτιδήποτε συμβεί) αφού εγκυμονεί τεράστιες ευθύνες και κινδύνους.

 

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ – ΑΡΘΡΟ.4 – Υποχρεώσεις χειριστών ταχύπλοων σκαφών – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ν.3

… 3. Η κυκλοφορία του ταχύπλοου σκάφους, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από άλλες διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, απαγορεύεται :

α) σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων του άρθρου 26, που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φθάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις.

β) σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες.

γ) σε κάθε περίπτωση με ταχύτητα μεγαλύτερη των πέντε (5) κόμβων σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι.

Σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην Αίγινα
Σύγκρουση 8μετρου ταχύπλοου σκάφους με λάντζα στην Αίγινα

 

Οι υπόλοιπες φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν στο www.protothema.gr

Οι φωτογραφίες του ταχύπλοου σκάφους δεμένο στο λιμάνι της Αίγινας είναι από το Twitter του δημοσιογράφου Γιώργου Κακούση https://twitter.com/georgekakousis

1046957_aigina_tragodia10-640x360 1046956_aigina_tragodia11-640x360Οι φωτογραφίες με τα συντρίμια της λάντζας δημοσιεύτηκαν στο www.parapolitika.gr

 

Tags
Σύγκρουση σκαφών Αίγινα Ναυτική Τραγωδία
Comodo SSL