Συνάντηση Υφυπουργού με Επαγγελματίες για τα τρέιλερ σκαφών - Τι ζητούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Σε μια πρόσφατη ημερίδα που διοργάνωσε ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ, παρέστη ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλειος Οικονόμου, σε μια κίνηση που σηματοδοτεί την έμπρακτη υποστήριξη του Υπουργείου στα θέματα του κλάδου αλλά και μία προσωπική διάθεση του Υφυπουργού να βάλει τέλος στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες επαγγελματίες του κλάδου.
Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2024 στο ξενοδοχείο ΟΑΣΙΣ στη Γλυφάδα, συμμετείχαν κατασκευαστές σκαφών, κατασκευαστές τρέιλερ, ιδιοκτήτες πάρκινγκ σκαφών, μεταφορείς και άλλοι επαγγελματίες του χώρου, προκειμένου να εκφράσουν τις ανησυχίες και τα αιτήματά τους για ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους.
Ο κ. Οικονόμου, μετά από επαφές και συναντήσεις με τους επαγγελματίες, σε συνέχεια με προσωπικές συναντήσεις στο υπουργείο, έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μικρά σκάφη αναψυχής για την ελληνική οικονομία.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε 3 καίρια ζητήματα:
1. Πινακίδες ΔΟΚ για τρέιλερ: Οι επιχειρήσεις κατασκευής και εμπορίας σκαφών τόνισαν την ανάγκη για πινακίδες δοκιμαστικής κυκλοφορίας (ΔΟΚ) στα ρυμουλκούμενα (τρέιλερ σκαφών), προκειμένου να μπορούν να τα μεταφέρουν πριν την τελική ταξινόμησή τους. Η ύπαρξη αυτής της διαδικασίας θεωρείται ζωτικής σημασίας για την απρόσκοπτη λειτουργία τους, ιδίως όταν τα σκάφη δεν έχουν ακόμα πωληθεί. Οι πινακίδες αυτές θα δώσουν τη δυνατότητα στα τρέιλερ να μετακινούνται προσωρινά σε δρόμους για διάφορους λόγους, όπως είναι η μεταφορά σκαφών από το σημείο κατασκευής προς τις εγκαταστάσεις έκθεσης, πώλησης ή στάθμευσης
2. Άδειες για επιχειρήσεις Parking σκαφών: Οι εκπρόσωποι του κλάδου εξέθεσαν την πολυπλοκότητα και τη γραφειοκρατία που περιβάλλει την αδειοδότηση των χώρων στάθμευσης σκαφών. Παρά τις προσπάθειες προσαρμογής στις απαιτήσεις, συχνά η έλλειψη νομικού πλαισίου για τις συγκεκριμένες ζώνες προκαλεί σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις του χώρου.
3. Επέκταση αδειών κυκλοφορίας τρέιλερ: Συζητήθηκε το αίτημα για άδεια κυκλοφορίας επιπλέον τρέιλερ ανά επιχείρηση, καθώς οι περιορισμοί στον αριθμό των αδειών δυσχεραίνουν την κάλυψη των αναγκών της αγοράς, ιδιαίτερα για επιχειρήσεις με μεγάλη γκάμα οχημάτων και ρυμουλκούμενων.
Υπενθυμίζεται ότι βρίσκεται σε ισχύ η τελευταία παράταση για τη νομιμοποίηση των ρυμουλκούμενων, η οποία λήγει οριστικά στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σύμφωνα με τροπολογία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το θέμα αναφέρθηκε στη συνάντηση, χωρίς να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω συζήτησης.
Οι συμμετέχοντες ανέδειξαν επίσης την αναγκαιότητα ύπαρξης περισσότερων γλιστρών στις ακτές, καθώς οι υπάρχουσες υποδομές δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τον αυξανόμενο αριθμό σκαφών, ειδικά σε τουριστικές περιόδους και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Ο κ. Οικονόμου, αναγνωρίζοντας τη σημασία αυτών των θεμάτων, δεσμεύτηκε για τη διεξαγωγή διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να δρομολογηθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.
Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις για το σκάφος, το ψάρεμα και την κατάδυση από την Ελλάδα και τον κόσμο.